Lite olika religiösa byggnader

Tycker att det är mäktigt och mysigt att gå in i tempel och kyrkor. Tända ett ljus, ta en lycko-lapp för framtiden, tänka till, andas och fortsätta vara i nuet.

Vi tände två ljus, ett för Margit och ett för Alvar som gjorde det möjligt för oss att göra denna resa. Tack! <3

DSC00492 DSC00504 IMG_8978 IMG_8976 DSC00394 IMG_8904 IMG_8908 IMG_8949

Top of the Rock

Vi åkte upp till Top of the Rock på Rockefeller Center för att se ut över staden. Tydligen billigare och mindre kö än på Empire State Building.

DSC00495 DSC00502 IMG_8853 IMG_8817 IMG_8842 IMG_8833  IMG_1970IMG_8850

Big Bus i New York

Vi började första dagen med att åka ”hop on – hop off” buss i solskenet. Vi hade en ascool guide som sjöng och spexade tills alla blev på ypperligt humör! Man ville inte ens gå av bussen! 😉

Vi började direkt vid Times Square, åkte förbi Empire State Building och lite andra coola skyskrapor och kontraster. Vi gick av vid Battery Park och pirerna ut till Frihetsgudinnan och Staten Island. Väl där bestämde vi oss för att inte ödsla tid på att ta färjan över, utan vi kollade in damen på håll bara och promenerade sedan vidare.

DSC00149 DSC00153 DSC00160 DSC00177 DSC00184 DSC00189 DSC00197 DSC00223

Vi gick till vackra Brooklyn Bridge och gick hela vägen över för den fantastiska utsiktens skull! <3
Ett absolut måste enligt min mening!

DSC00243 DSC00258 DSC00266 DSC00274 DSC00278 DSC00292

Efter det gick vi för lite eftertanke till 9/11 memorial och såg nya World Trade Center.

DSC00310 DSC00316 DSC00326 DSC00319 DSC00328 DSC00348

Klassresa med Emsan.

Nu ska jag snart få sova! 😉 Jetlagen har varit mycket bättre nu än när vi kommit hem från Thailand men jag är ändå rätt slut efter ett dygn med 44 kids! Men vi har haft det supermysigt och det verkar som om barnen är nöjda! :)

Vi mötte upp barnen i Bokskogen där vi hade lite mellis och lek, trotsade regnet och sen promenerade de grymma barnen över 2,5 km till stugan medan Sandra & jag roddade i ordning lite inför instormningen.

Fruktstund, lite anordnade lekar och sedan fri lek/spel innan alla familjer skulle dyka upp för picknick & brännboll tillsammans. Vi fick dock stryka det sistnämnda pga halkrisken ;).

Efter att vi blivit av med alla föräldrar så kunde vi äntligen fixa efterrätten och sen disco med snacks! Hihi. Sandra & jag skötte kökstjänsten medan de bästa lärarna umgicks med barnen och läste spökhistorier tills de typ somnade, eller nåt. Och när katten sover dansade råttorna på borden, eller nja, åt lite ost & kex på köksgolvet i alla fall. 😀

Så duktiga barn som fixade i ordning sina sovplatser och packade sen ihop allt på morgonen, borstade tänder och allt utan tjafs. Tackade t.o.m. de tokiga mattanterna som äntligen lärde sig alla barnens namn! Yeay! Superkul att får ”lära känna” alla lite bättre inför vad som komma skall. De härliga Tonåren.

Idag har det varit fotbollsbrännboll,  tipspromenad med priser för alla (tack vare lite goodiebags och sponsorn Mullis ;)) & korv med bröd till lunch. I regn. Utan gnäll. Inte många vuxna som skulle klara av det!

Grymt jobbat alla treor! Ni är fantastiska och exemplariska 😉

Tack till min käpphäst Sandra och bästa teamet Linda & Marita! Och alla andra som hjälpt till på ett eller annat sätt såklart. <3

IMG_9003 DSC00637DSC00643DSC00631DSC00615 DSC00709 DSC00711 DSC00750 DSC00772 DSC00801

Home sweet home!

Back in Sweden! 😉 och den normala lilla vardagen tar sin form direkt, efter tusen pussar & kramar och presentutdelning.

Halvfebrig Meja, nålstick, blododling.

Död råtta i klädkammaren. Och då snackar vi RÅTTA! 25 cm utan svans! Så jävla vidrigt att jag låste in mig på toa tills den var borttagen! Nu luktar det ättika i hela huset, men hellre det kan jag lugnt påstå! Fyfan, det är nog bland det värsta jag varit med om. Men nu är den död, kastad och förhoppningsvis var det den enda!

Annars är det planering och packning för Emmis klassresa imorrn. Kaos i min hjärna. Och såklart jetlaggad och tydligen pigg nu… Jaja, litervis med kaffe imorrn så ska jag nog oxå palla med 44 st 10-åringar i ett dygn ;).

Så sötisar, New York får ni vänta med att höra om tills jag kommer hem igen. Förhoppningsvis fredag! ❤️

Wellington hotel

Efter massa strul innan och under flyg (vi fick cirkla runt lite innan landning) landade vi tillslut på Newarks flygplats! Härligt!

Taxin tog miljarder år in pga trafiken, men kul att spana in allt på vägen. Checka in och sen ut direkt för middag medan man var vaken! 😉

De ligger minus 6h och vi lyckades i alla fall vara vakna till 22 (04 svenskt tid). Men nu ligger jag vaken fyra på morgonen här och ska vänta in mänsklig tid att äta frukost.

Så coolt att vara här! Har faktiskt varit här en gång som barn, men då uppskattade jag det inte alls. Kändes som att gå i en myrstack, med stress bland alla skyskrapor och med ett intresse, att köpa Levi’s 501! 😀

Den här gången ska jag uppleva och njuta!

DSC00141 DSC00401 DSC00405IMG_2052

Flygstopp på Arlanda!

Nu skulle vi vara på väg mot NYC! Min andra hälfts familj och jag.

Men när vi kommit på planet (varför boarda öht ?!) meddelar de att inga plan vare sig lyfter eller får landa på Arlanda! Nåt strul med radarn… Om man nu tror på det… :(

Så vi sitter fast på planet. Redo att lyfta. Men ingen vet när och om det blir… Ingen info alls. Kan ta en timme kan ta sex. Men vi måste stå redo… Nu kommer det fram i media att plan sedan 11.05 står kvar och vi skulle lyft 12.25… Ja, utan frulle i magen och ändå lite depp att lämna kidsen så är man sådär glad.

Är det meningen att vi inte ska åka eller? Och med Paris-planet som försvann igår… Vafan liksom?!