Helt slut

Posted in Min träning

Herregud! Jag är helt död efter dagens benpass. Hade sån sjuk energi efter två dagars vila så den tog jag verkligen hand om! Riktigt skönt nu efteråt och mina ben skakar verkligen, precis som det skall vara!

Fokuset låg som sagt på rumpa och baksida lår och idag körde jag många reps och mindre sets, ville känna power och mjölksyran i rumpan framförallt och det fick jag verkligen.
Gjorde många övningar och en del nya som fungerade jätte bra och jag fick så bra kontakt med musklerna.

Nu ska jag äta en Lohilo glass och dricka en smoothie, sen dags för serie med G och ladda upp inför morgondagens morgoncardio och fotbollsträning!

Mitt benpass från idag kommer upp senare, puss!

Lämna en kommentar

Äntligen..

Posted in Min träning

..kunde jag gå en promenad/springa igen!!! Nacken kändes verkligen bra i morse och jag bestämde mig för att i alla fall ta en promenad tillsammans med G's mamma och sprang även lite för att känna på det. Gick hur bra som helst så ikväll blir det äntligen gymmet!

På schemat idag står Abs & axlar, men då jag vill vara extra försiktig med nacken så tänker jag mig att jag kör det benpasset som jag skulle gjort i måndags istället. Tagga!! Fokuset ligger idag på rumpan och baksidorna, känns himla bra.

Till frukost i morse fick jag även i mig chiapudding, 2 kokta ägg och egenpressad juice. Gott.

Bjuder på två bilder ifrån mitt juice-innehåll och ifrån G's träning som vi gick förbi idag.
Vi hörs sen!

Lämna en kommentar

Smoothiedags!

Posted in Mat & recept

Hej på er!
Nacken blir bättre och bättre och just nu sitter jag med en ansiktsmask och äter smoothie och dricker apelsinvatten (tips!!).

Vad som är i min smoothie idag:
• Hallonkvarg
• Kokosmjölk
• Hallon
• Mango
• Chiafrön
• Riven kokos
• Honungsmelon

Mängden beror på hur mycket man vill ha och jag gick på känsla!
Supergott resultat, min är redan slut.

Lämna en kommentar

Otursdag

Posted in Okategoriserade

Vaknade upp med årets nackspärr, helt galet vad ont det gjorde och med det sagt blir det ingen träning för min del idag tyvärr.

Det var antagligen kroppens sätt att säga ifrån att vila var behövligt, så idag har jag bara tryckt i mig värktabletter, gått runt med en varm vetekudde och ätit frukost som bestod utav en äggknäckemacka.

Ska försöka mig ut på en promenad senare i alla fall för att hålla igång på något sätt, och ikväll kommer G hem ifrån San Marino.

Nu ska jag duscha och ta en kopp the, kram på er!

Bjuder på två bilder på mina favorit skor och en favvo frukost, då jag inte kunnat ta några bilder idag!

Lämna en kommentar

Veckans träningsschema

Posted in Min träning

​Tänkte dela med mig av mitt schema för nästa veckas träning, lets go:

MÅNDAG: Morgoncardio – kväll ben, fokus rumpa & baksida lår

TISDAG: Morgonstyrka, fokus biceps & bröst – kväll fotbollsträning

ONSDAG: Morgoncardio – kväll, fokus abs & axlar

TORSDAG: Morgoncardio – kväll fotbollsträning

FREDAG: Morgonstyrka, fokus BEN

LÖRDAG: Morgoncardio – kväll fokus övre rygg & triceps

SÖNDAG: ledigt

Såhär ser min träningsvecka ut, mycket cardio då jag just nu fokuserar på att få fram synliga muskler och öka min kondition. Hur ser din ut?

PUSS

Lämna en kommentar

Dagens övning..

Posted in Dagens övning

… Enarms-latsdrag med handtag, i maskin.

En sjukt bra övning som jag alltid har med i mitt axel & rygg pass. Drar som satan i skuldrorna framförallt om man tar mindre vikt och fler reps men om man vill bygga muskler är den även riktigt jobbig med tung vikt, kan dock få ont i nacken om man tar över vad man klarar, så välj den vikt du tror att du pallar så ska du få känna på träningsvärk dagen efter!

Lämna en kommentar

Dagens träningspass

Posted in Min träning

Hej igen!

Dagens träningspass tillsammans med Aileen bestod främst utav axlar, rygg och mage, men det blev även några övningar för biceps men fokus var på de förstnämnda områdena. Vi hann göra många övningar och jag kände att jag fick bra kontakt med musklerna genom hela passet vilket var skönt.

Dagen upplägg bestod utav mindre vikter och fler reps och några av övningarna kommer här:

1. Uppvärmning på löpband – PW i högt tempo och lutning i 20 min

2. Uppvärmning av överkropp bestod utav armhävningar samt crunches 8×3 varannan övning.

8×5 situps på bosuboll med 5kg medicinboll i händerna

2 min planka med benlyft

12×3 fällknivar med vikt i händerna 3kg

8×4 latsdrag en arm i taget (1 handtag) 25kg

12×3 rygglyft på matta

varannan sida varannan framåt lyft med 3kg hantlar (axlar) i 2min

Detta var några favoriter ifrån idag, om ni skulle vilja se ett helt program ifrån ett pass med axlar, rygg och mage så kan jag dela med mig av det i ett enskilt inlägg.

Nu ska jag äta en sallad toppad med chiafrön och mozarella samt dricka upp min proteinshake! Puss

Lämna en kommentar