Göteborgs Varvet 2015.

Bild 2 Bild 7

Igår lördag gick alltså Göteborgs Varvet av stapeln. Något som jag inte riktigt tog på allvar när jag för ganska många månader sedan anmälde mig och jag kan väl inte direkt påstå att jag tränat inför det heller. Visst, jag har kört på med CrossFit och gym som vanligt men speciellt mycket löpning har det inte blivit för min del. Som längst har jag sprungit 15 kilometer, vilket var ruskigt tungt och jag har aldrig sprungit ett lopp tidigare så ni kan tro att jag var nervös när jag klev på tåget till Göteborg. Det var en vacker försommardag men ganska blåsigt och massor av folk i stan. Vi stod som packade sillar på spårvagnen när vi åkte mot Slottsskogen för att hämta våra nummerlappar och lämna in våra väskor.

Två timmar innan start åt jag en proteinbar som jag köpt med mig och dracka några små klunkar av mina aminosyror. Ville varken äta eller dricka för mycket eftersom jag vet att jag får håll. Hade med mig två Dextrosol i fickan på mina tights ut ifall att jag skulle få en dipp under loppet. Så gick starten kl 16 och jag sprang. Sprang som jag aldrig sprungit förut och rätt som det var hade jag gjort en mil på femtio minuter och jag var inte ens svettig. Vid fjorton kilometer tog jag en halv Dextrosol i farten bara för att och vid sjutton kilometer stannade jag och hällde i mig lite sportdryck vid en vätskekontroll. Jag hade satt som mål att ta mig runt på under två timmar vilket jag också gjorde. Dock var det riktigt trångt och som en flaskhals de sista kilometrarna vid avenyn och hade det inte varit för att man inte kunde springa om eller behövde vänta in andra hade jag säkert kunnat tjäna in flera minuter. På det stora hela mycket nöjd och glad även om jag fick rulla ur sängen imorse och går som om jag blivit påsatt av en häst-jävel.

Fredag.

Bild 2

God morgon! Mycket tankar och funderingar i och kring Göteborgs Varvet den här veckan. Imorgon springer jag med starttid kl 16. Har nog inte varit såhär nervös sedan jag blev av med oskulden och kan inte låta bli att undra vad jag egentligen har gett mig in på. 21 km är mycket längre än vad man tror. I vilket fall som helst så ska det bli himla roligt och jag kommer vara en erfarenhet rikare och väldigt stolt hur det nu än går. Även om jag såklart har satt upp mål som jag hemskt gärna skulle vilja prestera efter. Dem delar jag dock inte med mig av här. Inte ännu. Glada tillrop och lyckönskningar mottages tacksamt! Annars kommer jag denna fredag ladda upp ordentligt med kolhydrater och på sin höjd ta en promenad i rask takt.

Har även tänkt om och gjort upp en plan för min fortsatta träning. Just nu är jag övertränad och snittar på omkring nio pass i veckan. Helt sjukt egentligen. Ofta dubbeltränar jag och jag känner att jag inte får de resultaten jag vill ha vilket inte är så konstigt med tanke på att min kropp aldrig får vila. Kommer sluta på 24/7 där jag ärligt talat tycker det är för mycket lek och bus. Det saknas en hel del maskiner som jag vill åt och de maskinerna de har verkar vara konstruerade efter en jätte för jag sitter väldigt illa i nästan alla av dem. Kommer få ett träningsschema gjort till mig där jag ordentligt ska köra igenom HELA kroppen men fokus kommer ligga på mage, rumpa och ben. Det är samma tjej som hjälpt mig med mitt kostschema som ska göra det och jag kommer även börja på hennes gym Body Support här i Varberg. Vi ska gå igenom alla övningar tillsammans och sedan träna ett benpass ihop. Jag är livrädd!

Port Du Soleil.

11229310_10200431806155709_8285156345026477417_n

Igår släpte jag för en gångs skull ner håret och bytte ut träningskläderna mot den lilla svarta och satte mig på tåget mot Göteborg. Premiären av Port Du Soleil stod på schemat. Innan vi glada hoppade in i en taxi hann vi med att äta lite hemgjord pizza och dricka vin. Dock inte på balkongen, det var det lite för kallt för. Redan efter mitt första glas började jag känna mig små slirig, helt sjukt vad lättpåverkad jag är nu för tiden. Billig i drift skulle man också kunna säga. Kanske inte så konstigt egentligen med tanke på att jag dricker väldigt sällan. Tror det var två månader sist. I vilket fall som helst var det en fin kväll och bara glada miner även om det var väldigt, väldigt mycket folk på plats.

Idag har jag inte varit tuff och har konsumerat helt sjuka mängder mat. Jag har t.ex ätit Pauluns Granola som godis direkt ur förpackningen. Den är så god att jag nästan önskar att jag aldrig hade smakat på den. Skönt att det snart är ny vecka och man kan ta tag i sitt liv igen.

Borås Action Run.

Bild 2

I lördags gick jag upp tidigt för att efter frukost sätta mig i bilen och åka till Borås för årets första hinderbana som skulle springas tillsammans med ett gäng härliga tjejer ifrån boxen. Borås Action Run är en 7,5 km lång hinderbana i stadsmiljö med över trettio olika hinder. B.la klätterväggar, monkeybars, amerikanskafotbolsspelare, nät och en del olika vattenhinder. Lämnade ett gråmulet Varberg och möttes i Borås av blå himmel, solsken och en riktig folkfest. Tjugo över tolv gick starten och kort där efter tog jag mitt premiärdopp i Viskan. Det var kallt. Efter lite mer än en timma var det hela över och vi fick vår medalj och kunde byta om till varma och torra kläder. Mängder av blåmärken och rivsår rikare men glada. Tur att det inte är shorts väder riktigt ännu!

FAN VAD KUL det är med träning! Är så glad att jag spritfet, gråblek och trött hittade till CrossFiten för mer än ett år sedan och fortfarande besöker vår box flera gånger i veckan utan att ha tröttnat. Är så glad för träningsglädjen, stämningen och alla fantastiska, uppmuntrande, starka och peppande träningskompisar och Coacher som låter mig få vara en del av allt det här.

Nu laddar jag om och har siktet inställt på Göteborgs Varvet som går av stapeln om ca 2 veckor. Vill egentligen inte säga för mycket rädd för att jinxa det hela men om jag tar mig runt på under två timmar så ska jag vara riktigt nöjd och väldigt stolt över mig själv.

Uppladning.

Bild 2

Välbehövlig ledig fredag och BP i både marklyft och backsquat. Målet att klara av 100 kg i marklyft innan årets slut känns plötsligt inte allt för långt borta. Jag älskar verkligen att lyfta tungt! Är ganska nyligen hemkommen ifrån gymmet och har precis avslutat ett storkok som gör att jag har mat för en vecka framåt, minst. Det blev nötfärsbiffar med soltorkad tomat, vitlök och kryddor. Kanske inte så roligt just i stunden men väldigt tacksamt att inte behöva fundera över mat och vad man ska äta vid ett senare tillfälle.

Tänkte tillbringa det som återstår av denna fredag med god mat och fika i solen på balkongen. Laddar upp ordentligt med kolhydrater och andra godsaker inför morgondagen då jag tillsammans med ett gäng starka tjejer ifrån boxen ska springa Borås Action Run. Det är en hinderbana på 7,5 km med 30 hinder som man ska ta sig över i stadsmiljö.

Ny vecka.

Bild 3

God morgon kåmpizar! Min lediga helg försvann i ett nafs. I lördags körde vi en svettig och rolig team wod på CrossFiten, tror b.la att vi gjorde 150 kettlebell swingar var. Ben och rumpa åkte på det kan man säga. Min tanke var att åka och köra ett litet mys pass på 24/7 efteråt men när jag fastnade i köer in mot stan efter första passet ångrade jag mig och körde hem istället. Fint väder och massor av folk i stan vilket även brukar göra det svårt att hitta en parkeringsplats. Åkte jag hem och satte mig med en bok på altanen och lapade lite sol. Senare åt jag gott med familjen och bakade en kladdkaka som enligt beskrivningen skulle bli både kladdig och seg, låter väldigt gott inte sant men som tyvärr blev torr och stenhård. Dock ingenting som inte lite vaniljglass och färska hallon kunde råda bot på.

I veckan är det jobb och träning som gäller för min del och på lördag åker jag och några starka brudar ifrån boxen till Borås för att springa Borås Action Run som är en hinderbana i stadsmiljö. Ska bli så JÄVLA roligt!

Lördag.

Bild 2

God morgon! Jag kan såklart inte sova bara för att jag är ledig. Det gör dock inte så mycket för jag ska sprattla iväg och träna snart i alla fall. Älskar att träna på morgonen! Igår hade jag planerat att springa långt. Sådär en 15 kilometer och nästkommande gång öka till 20 kilometer bara för att få känna på hur det känns i kropp och ben innan Göteborgs Varvet. De första kilometrarna är alltid de värsta tycker jag. Benen är tunga och stumma, man tycker att skon skaver och det är svårt att hålla ett jämnt och fint tempo. Man tänker och känner helt enkelt efter för mycket. I alla fall jag. Sedan lossnar det, hjärnan blir blank och man bara springer. Tyckte att jag sprang och sprang. Det blev dock ”bara” 13 kilometer så nästa gång utökar jag till 15. Har redan planerat för vart jag ska vika av för att rundan ska bli längre, Kändes bra i kroppen och jag blev inte speciellt flåsig eller trött. Tog mig runt på en timma och sju minuter.

Hoppas ni alla får en trevlig helg!