SOL.

11800436_10200691674732261_7606316928220345445_n

Precis efter att jag skrivit mitt inte alls bittra utan bara realistiska inlägg igår sprack det upp och blev närmare trettio grader. Sagt och gjort, cyklade till stranden och blev sedan liggandes där fram tills tidig kväll. Det gäller att ta till vara på alla tillfällen. Winter is coming. Speciellt när man inte kan åka med sina vänner till Marbella imorgon eftersom man måste jobba. Nåväl, vad är en bal på slottet.

Om ni undrar vad jag gör vaken så här tidigt så kan jag berätta för er att jag alldeles strax ska sprattla iväg till stan för nagel-fix och så måste jag inhandla den sista delen i en födelsedagspresent. Carro har nämligen fyllt år och vi ska fira henne med middag på Grill Del Mundo och utgång i Göteborg till helgen.

Ledig måndag.

11701171_10200691670372152_5590817406171883465_n

Ville inte alls vakna när klockan ringde imorse så jag stängde helt enkelt av den och sov vidare i någon timma till vilket inte alls är likt mig. Är lite, lite trött bara. Ända in i skelettet. Men vilken rolig helg jag haft! Hade sett fram emot en dag på stranden idag men precis när jag bytt om till bikini och hoppat upp på min cykel dök det upp en massa elaka moln så jag bestämde mig för att stanna hemma. Podcast, melon, halvslummer och bok på balkongen duger precis lika bra och skulle det klarna upp vet jag någon som är nere i Apelviken insmord och redo på tre röda.

Skulle jag bli allt för rastlös får det bli ett lättare pass cardio och mage på gymmet senare.

Göteborg.

11178218_10200691670452154_9083113760807968921_n

Hej på er! Känner mig lite som dubbelmoralens drottning eftersom jag i mitt tidigare inlägg berättade att jag längtade till höst, rutiner och bra mat men har spenderat ytterligare några härliga dagar i Göteborg i avsaknad av just det. Tog dock till mig vad en mycket klok människa sa till mig; – Det är bara några ynka veckor kvar av sommaren, passa på att unna dig nu. Sagt och gjort. Började med att möta upp Anna på Centralen i torsdagskväll för att äta frozen yoghurt i solen innan vi fortsatte hem till henne för att svida om och promenera bort till The Pelican (surprise!) för drinkar med Jimmy och Lisa. I mitt tycke Göteborgs bästa cocktails men det vet ni nog att jag tycker vid det här laget.

Sedan blev det en sen middag och vin på Caleo. Så god mat att jag nästan fick tårar i ögonen. Åt en sotad tonfisk med en krämig tryffelrisotto. Rullade rund om magen och glad vidare till Backyard på Magnus&Magnus för dans och avrundade några timmar senare på Peacock.

Båstad.

11825213_10200684047461584_805087035021598246_n

Javisst, Båstad var ju en succé! Förra lördagen tog jag tåget till Göteborg för att tillsammans med Anna gå på en dagsfest på Soleil i ösregnet. Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder och en massa fireball. När vi kände oss nöjda efter några timmars flanerande klämde vi in oss i bilen och åkte ner till Båstad för att avsluta Herrtennis veckan på Kristallrummet. Det var, minst sagt intressant.

Även om vi inte haft någon sommar att tala om så ska jag villigt erkänna att jag längtar efter hösten nu. Jag har haft så himla roligt, träffat underbara nya människor och fått minnen för livet men börjar längta efter vardag och vettiga rutiner igen. Och med det menar jag; Mindre eller ingen alkohol alls, mycket sömn och bra mat. Träningen slarvar jag aldrig med. Jag kör mina 6 – 7 pass i veckan men maten har det varit sådär med. Svårt att hålla en sund kosthållning när jag är ute och flänger som jag har varit.

Helg.

Dagar som denna alltså! Började min fredag med styrketräning, veckans sjunde och sista pass. Älskar att komma så pass tidigt att jag är ensam på gymmet och slipper vänta på min tur vid maskinerna. Lyckades göra tre strikta pull ups vilket säkert inte är så imponerande för många av er men som för en liten sparris som mig är stort. Har fram tills nu alltid kört skalat med gummiband. Armar är verkligen min svaga sida och jag gissar att jag kommer ha träningsvärk imorgon. Fortsatte hem, svidade om till bikini och packade väskan med frukt och vatten och har spenderat några lata timmar på stranden. Bättrat på solbrännan inför helgen och laddat upp ordentligt med d-vitamin.

Ska hoppa in i duschen och göra mig redo för några timmars jobb ikväll och sedan väntar en ledig helg. Imorgon åker jag till Göteborg för att gå på dagsfest på Soleil och på kvällen åker vi antagligen vidare till Båstad för drinkar och dans. Hej!

Torsdag.

hah

Började min lediga torsdag med en hotellfrukost tillsammans med farsgubben på Stadt här i stan. Gick all in med bacon, äggröra, vitt bröd, färskpressad juice och amerikanska fluffiga våfflor med nutella, grädde och sylt. Hade svårt att ta mig upp ur den mjuka fåtöljen när det var dags för oss att gå därifrån och är ganska säker på att jag inte behöver äta mer vare sig den här veckan eller nästkommande och att jag har ökat rejält i omfång. Mycket gott var det i alla fall.

Hade hoppats på sol idag men som vanligt när jag är ledig hänger regnet i luften, det slår aldrig fel. När vi ändå talar om vädret berättade jag föresten att det regnade konstant de två veckorna som jag hade semester?! Min första arbetsdag efter semestern däremot var det närmare fyrtio grader i solen men jag är inte alls bitter och glad ändå. Tänkte krypa ner i sängen några timmar till med en bok och i eftermiddag blir det ett pass CrossFit och kanske lite gym om jag har orken.

Strandhäng.

Så glad att jag hunnit tillbringa några timmar på stranden och kunnat bättra på brännan trots att det är min jobb-helg. Har ett hemligt insynsskyddat ställe mellan sanddynorna där det sällan ligger någon och man ostört kan lyssna på ljudbok, slumra och äta nektariner.

Slottsskogen.

11659451_10200611383365027_7910007043649942729_n

Lördagen spenderades på en filt i Slottsskogen. Göteborg visade sig ifrån sin bästa sida och bjöd på sol och en klarblå himmel. Hade köpt med mig sallad och kokosvatten till lunch och låg sedan utsträckt som en trött säl resten av eftermiddagen och halvsov innan fler vänner anslöt. När vi kände oss klara med solen promenerade vi vidare till ett Frozen Yoghurt ställe och jag gick loss bland alla toppings. Har slarvat något kopiöst det sista men säger till mig själv att det är sommar och att jag faktiskt måste få njuta lite också. Snart är en lång, mörk och kall vinter här och jag kan krypa in på gymmet med mina kycklingfiléer igen. Och ärligt talat, det är först nu när jag släpt all stress och hets kring mat och träning som jag fått riktigt fina resultat.

På kvällen åt vi middag på ett fantastiskt Tapas ställe och man känner verkligen när maten är lagad med kärlek. Mycket, mycket gott! Blev väl i ärlighetens namn några glas vin för mycket och jag hade mitt förstånd i någorlunda behåll och beslutade mig för att ta en taxi hem vid 01. Man är ju trots allt närmare pensionen än studenten nu för tiden.