Städningen efter

Beredda

Städpatrullerna stod beredda efter tåget för att röja. Det var längesen jag såg så mycket skräp men med beredskapen verkade vara maxad så tror inte att det tog lång tid att städa upp och få i ordning i stan igen.

pridetåg

Om jag bara hade vetat

90-talet <3

Om jag hade vetat om denna festival hade jag lätt tagit mig till Malmö. Hur mycket gamla minnen fick jag inte när jag kollade line upen inför kvällen.

Asså på riktigt, jag älskar alla. Hur kär har jag inte varit i E-Type när jag var sådär en 17 eller 18 och då ska vi inte prata om Peter André nåt år senare. Hur mycket har jag inte dansat till EAST 17? Äh, jag kan inte skriva om alla för jag tror att jag har minnen till alla artister som är med.

Hur mycket har jag och mina kompisar från högstadiet/gymnasiet inte lyssnat sönder låtar från dessa artister. CD-skivorna med låtarna gick varma jämt.

Hahaha, jag tror att jag och Anna Karin kunde varenda låt, fast såklart med lite egen text här och där, precis som jag fortfarande idag inte kan lära mig texter. Nästa år ska jag fråga om Anna Karin vill åka dit med mig 🙂

Dagens line up:

666
GIGI D’AGOSTINO
E-TYPE

Så om du inte är i Stockholm idag och kollar på Pride så rekommenderar jag verkligen
”Vi som älskar 90-talet” i Malmö.
VSÄ90_Facebook_1200x628_20procent-1200x600

Berlin pride

Hamnade mitt i Berlin Pride

När vi var i Berlin var det Pridevecka och på lördagen var det dags för pridetåget och jäklar vilket tåg det var. Lite mer extremt på alla punkter än vad jag är van vid med Stockholmståget även om jag gillar vårt tåg som för övrigt är idag.

Så har ni inget att göra och bor i närheten av Stockholm tycker jag absolut att ni ska åka till stan och kika in det.

I Berlintåget var det extremt mycket party, galet hög musik, mycket nakna (japp, helt nakna) människor. Läste dessutom att Berlin Pridetåg är ett av dom största i världen.

Men även om det var ett tåg med fest och glada miner så fanns det viktiga budskap och information även om jag inte förstod allt då jag är galet kass på tyska. Men först i tåget gick en massa människor under helt tystnad med en stor svart flagga och massa bilder på offren i Orlando. Den hade flera ekipage budskap som ni ser här dedan.

Det var kul att vara på plats och se tåget och nästa år tar jag och befinner mig i Sthlm för att vara med i tåget och året efter det alltså 2018 är det EuroPride i Stockholm, det kan man verkligen inte missa.

pride 1ride 2pride 3

VIP biljetter

Jag ska på Weekend Festival

Jag ser så fram emot att gå på Weekend Festival 5-6 aug, det blir lite som en förfest till Vegas då jag vet att i alla fall    spelar både på Weekend och i Vegas när jag är där.

Jag har i alla fall skaffat mig VIP biljetter till festivalen och som sällskap kommer jag ha bl.a. Malin som är van festivalare, det känns tryggt eftersom jag inte är det.

Jag vet att det börjar bli ont om biljetter så om du vill såhär i sista minuten införskaffa dig några så kan du gå in på deras hemsida HÄR.

SWE-LOGO-3

I Love Him

Min nya BFF

Han är min nya vän fast han inte vet om det. Hahaha jag älskar klippet och alla som säger nåt annat ljuger 🙂

För att må lite extra bra

Köpte en extra

Eftersom jag gillar att må bra så köpte jag en extra av Morinda Max att ha med mig till landet.

Jag har ju gjort ett inlägg tidigare om denna dryck men tänkte göra ett till snart där jag gör en intervju men kostexperten Mita om vad just denna dryck kan hjälpa dig med.

Men detta hittar du på deras hemsida och hemsidan hittar du HÄR om du vill läsa mer.

DEN ULTIMATA FORMULAN

Max fortsätter att vara vår mest kraftfulla formula med 120mg iridoider per 60ml. Den innehåller noni, oliver, blåbär, körsbärskornell och vi har nu förbättrat smak och effektivitet genom att lägga till acerola körsbär. Denna typ av körsbär innehåller naturligt vitamin C som skyddar celler mot oxidativ stress och bidrar därför även till ett hälsosamt åldrande. Vitamin C bidrar också till:

• Normal funktion av kroppens naturliga försvar och är bra för hud, tänder och brosk.
  • God ämnesomsättning.
  • Att motverka trötthet och utmattning

Turista i Berlin

Klart vi ”sightseeingade” lite

Eftersom jag inte varit i Berlin sen jag var 15 år så var det klart att vi gick runt och kollade sevärdheter och stan. Vi vandrade genom stan upp mot Brandenburger Tor och insåg ganska snabbt att vi hamnat en helg i Berlin när det var något som skulle hända. Det var Pride vecka och just idag var det dags för Pridetåget.

Det var barer, scener och aktiviteter i varje hörn. Stämningen var på topp och det var faktiskt ännu roligare att vara turist i stan.

Det var väldigt varmt men med alla barer efter vägen var det lätt att svalka sig med nåt kallt. Vi kikade på förintelsensminnesmonument och nedan ser ni ett foto jag tog av delar av den. Det går inte att fånga hela på bild såvida du inte sitter i en helikopter.

Sightseeing

Guide Michelin

Jag älskar grymma restauranger <3

När det närmade sig fredag lunch checkade jag och Marie ut ifrån hotellet i London. Marie skulle vidare och döma VM i Pole dance och jag skulle möte upp sambon i Berlin.

En av våra inbokade aktiviteter i Berlin var besöket på restaurangen Bandol Sur Mer som nyligen fått en stjärna i Guide Michelin. Det var en avslappnad och skön restaurang utan vita dukar och stiff personal. Här var det tvärt om.

Personalen var urtrevlig och maten var av toppklass. Vi åt en 7 rätters middag med tillhörande vinpaket. Gissa om vi var både mätta och lite runda under fötterna när vi 3,5 timma senare lämnade restaurangen.

Om ni åker till Berlin och bestämmer er för att gå på denna restaurang så kan jag rekommendera att hålla er till 5 rätter, det räcker. 5 rätter kostar 74 euro och ett vinpaket till det 39 euro, vilket jag tycker är väldigt bra priser för att vara en stjärnkrog. Dessutom kan jag informera om att det är mer vin i glasen än vad man är van vid om man beställer ett vinpaket till en avsmakningsmeny.

Jaja, vi fick i oss en fördrink, 7 rätter, 7 viner, kaffe och praliner. Men sen orkade jag knappt gå till taxin som skulle ta oss till hotellet igen. Men gott var det!

Jag vet att mina mobilbilder inte gör maten alls till sin rätt men man fr iallafall en hum om maten. Jag tänker inte ens försöka beskriva rätterna för er men det serverades allt mellan himmel och jord i dom vad det låter som märkligaste kombinationerna men som smakade himmelskt.

Jag drack viner som tydligen inte ens existerar (????) utan det var någon som ägaren kände, som kände nån som han fått handla nåt parti som inte finns på något annat ställe….. Jag drack viner som jag till synes skulle trott varit defekta men som smakade helt annorlunda till maten…. Jag drack helt fantastiska viner. Ja kombinationerna tog aldrig slut och jag njöt av varje tugga och klunk jag fick i mig.

Tack för matupplevelsen Bandol Sur Mer

bandol 1

bandol 2

bandol 3

Fantastisk service och ett öppet kök gillar jag

Bandol 4

Check på det

Broadway New York, Las Vegas och London West End

Nu har jag varit på show på dom tre ställena som jag absolut tycker att man ska ha varit på om man gillar den typen av underhållning.

För några år sen fick jag se American Idiot på Broasway och Las Vegas har jag sett ett helt gäng med shower och musikaler. Men mina favoriter i Vegas är Le Rêve som går på Wynn och även på MGM Grand Hotel.

Nu har jag äntligen fått checka av West End, London också. Vi såg fantastiska Mamma Mia! Jag sett här hemma massvis med gånger när den spelades på Cirkus, men det blev nåt extra magiskt att se den på Novello teatern i London. Det var en fantastisk föreställning, vi hade grymma platser och ja jag skulle kunna se den igen.

När showen var slut och vi skulle bege oss iväg stötte vi på två av skådespelarna i musikalen nämligen huvudrollen Sophies kille Sky och Sophies kompis Ali.

mamma mia!

Varför har inte vi detta?

Mitt på stan

Visst att vi har juicebarer i Sthlm men jag tyckte detta var supertrevligt. Ett öppet juicestånd mitt i stan där man kunde beställa färskpressade juicer i alla olika smaker, ville man hellre ha en smoothie så gick det givetvis bra.

Jag och Marie var inte sena att beställa jag tog en supergod juice och Marie valde en smoothie.

juice

Saknade Molly

Min valpis

Jag saknar min lilla valpis så fort jag är borta och det är till och med så illa att jag betalar för att fota sandhundar. Men, men han behövde väl lite lön för att ha skapat denna vovve med valp utanför Harrods.

Dessa 6 dagar är det absolut längsta jag varit borta från Molly innan har det bara handlat om några timmar.

Afternoon tea

På Harrods

Vi hade såklart bestämt att vi skulle ta en Afternoon Tea när vi var i London och vi hamnade på Harrods. Vi försökte boka Ritz men det var såklart fullt eftersom vi tyvärr var ute lite sent med vår bokning. Men Harrods funkade bra och vi (jag och Marie) hade supersällskap sällskap av Monia och Petra.

Vi åt finger sandwich, scones, godsaker, drack champagne och självklart nästan en hel kanna tea.