We are back

Halloj från Jönkan !!

Igår vid 20 landade vi efter en hel dag på fot med köer, bussresa och en 5 timmars flyg. Som gick toppen.. att resa med Eira är faktiskt lätt. Eller lätt…. men ni med barn fattar. Inte så att jag sitter ner och kollar film hela resan men hann med att dricka skumpa och se EN film när hon sov.

Idag vaknade vi vid 9:30 och åt en frulle. Jag är helt mosig efter semestern och resan.. får nog bli en pw ensam sen för att röra på mig. Lyssna på en pod! Just i detta nu har jag gömt mig inne i sovrummet och skyller på ”huvudvärk”….. men behövde bara få vara ENSAM. I en liten tvåa får man ljuga ihop lite diverse sjukdomar för en stilla ensam stund.

Efter jag legat ensam i mörkret ska vi börja packa om allt vi tvättat. Köpte sådana ”påsar” man suger ur luften att packa i. KUL! Vi hörs sen hörrni.

Lite pics från sista kvällen i Spanien kommer här:

997D2E1F-4F12-4B8E-A1C9-5256FA3F484F B920C57A-6280-436A-913C-B59B7E7C2A56 67D5550A-FE17-4C2B-9FFE-F208A5CD9366 099E5A18-B85D-49E9-A9D7-5086FF4C626C 01648AE2-6568-409F-9E03-8D184A746ED2

Såååhåå varmt + lite tankar

vi pressar 30+ och försökt äta mat men svetten har tagit över. Vet, man ska inte klaga. Sen har jag förstått varför mammor (oftast) klär sig..hmm.. praktiskt. Alltså sköna skor/ kläder. Jag springer omkring här i mina klänningar och visar pattsen så fort jag böjer mig fram…

en annan sak jag tänkt på. Gud vad jag gör som min mamma utomlands och känner mig som en mamma. Jag smörjer, jag säger ”drick vatten” ”in i skuggan” precis som min mamma alltid sagt och säger. Konstigt det där.. hur man i vissa stunder känner sig som en mamma och i andra sammanhang känner jag mig inte alls som någons mamma.

Bilder? Joho då några pics har jag hunnit knäppa mellan springa efter barn, sola, ätit osv

IMG_4926 IMG_4932 IMG_4943 1D5928B1-E3E5-4CAA-A429-ADF12DF051C4

Jag har fått en del fräknar också..

vi tog taxi bort till ett shoppingcenter där jag fick shoppat lite fina klänningar/skor och en fin rosa tröja. Perfekt nu när man blivit lite brun ialf. Nu är Eira inne i sista ronden och springer omkring som en galning. Fattar inte hur hon orkar. Snart somnar hon i vagnen och vi kan dricka drinkar.. måste ge henne en eloge över hur lätt hon är i olika miljöer.. trodde vi inte skulle få njuta själva. Men vi har både hunnit sola bada shoppat och ätit gott. Resa med barn är det bästa som finns!

Moooood

alltså vi är två solbrända jästa lata personer som lunkar på. Buffé och sol.. lite mer vin. Buffé. Vi växer! And not in a good way. Men det är bara en vecka, annars hade vi rullat ut från hotellet.. men vi njuter 🙂 ångrar dock att jag inte tog med träningsskorna så jag kunde springa lite här, så fint att springa längst med havet.

nu ska vi ner för mat och vin- igen.. sen tar vi Eira med på en promenad och ser om hon somnar. Idag är det minidisco- igen… 100 galna barn i 30graders värme. Men vi klagar inte!

(skulle publicerats igår..)

IMG_4854 IMG_4891 IMG_4934 IMG_4936 IMG_4939

Drömmig semester

Idag orkade vi inte poolen och all inclusive så vi tog en promenad bort mot stranden Amfi Beach. Sanden är forslad från VästIndien. Fick dessvärre ingen bild på det.. Eira somnade på promenaden och lät oss få sola i två timmar(!!) fattar ni hur lång tid det är för en småbarnsförälder?? Att få ligga och dricka öl och sola! Sen åt vi en god lunch vid stranden. Dagen får 10/10 och snart ska vi ner och äta middag…. livet på semester alltså! Vi njuter 🙂

IMG_4810 IMG_4817 IMG_4820

Eira alltså… hon blir bara roligare och roligare ju mer hennes ordförråd växer. Riktig skämtare! Vi skrattar jag och Jakob hela tiden åt henne (okej förutom när hon får sina korta men ack så intensiva bryt).. hon är så himla fin Eira! Så egen.

Drömsemester för en 1,5 åring

okej hatar att jag inte tog med min dator, för vill skriva längre texter! Med mobilen blir det lätt stavfel och korta tråkiga inlägg…

alltså, Eira har sitt livs liv nu. Leva life har fått en helt ny nivå. Det är bada hela dagen, god lunch och sen bad på det, pool disco och miniklubben. Idag fick hon äntligen krama Lollo (deras maskot)… den lyckan. Så modig när hon utan tvekan gick emellan barnen och kramade Lollo länge. Fint!

Nu har vi fixat oss och snart ut och äta.. eira sov i egen säng hela natten, utan ett enda uppvak från 20-08….. det tar på krafterna att busa, som flickan sa! Sorry kunde inte låta bli.

IMG_4779 IMG_4783 IMG_4784

Semester

Att flyga i nästan 6 timmar tycker vem som helst är tråkigt, men Eira hade ändå bra tålamod och det gick toppen. Nu börjar hon bli resvan på riktigt, kul! Jag vill visa henne hela världen.

Vi anlände vid 14 idag, bytte om till badkläder och åt en sen lunch och sen badade resten av dagen. Hotellet är så fint och maten är riktigt bra.. var lite rädd att sunwings skulle vara ”kaos” men nej inte upplevt det så, än.

Vi sitter nu och dricker vin på balkongen och Eira sover, vi lägger oss tidigt ikväll. Det tar på krafterna att resa.. vi hörs imorgon!

IMG_4775 IMG_4776 IMG_4750

Måndag

Hej vänner! Igår kom äntligen Jakob ner.. han körde från Jönköping vid 5.00 för att hinna vara hos oss innan vi vakna.. hur fint?

Vi tog lite egentid och åkte ut till Heagård och beställde in massa gott.

Imorse var Jakob och klippt sig, vi andra latade oss hemma tills han kom hem. Nu sitter jag, Jakob Eira och Elsa i bilen på väg ner mot Väla för shopping. Ikväll ska jag ut!! Mentalt laddat för detta i fem dagar. Så gammal.. men blir kul, ska bara fixa mig och komma in i Mood. Någon mer här som ska till måndagsklubben?

IMG_4693 IMG_4696

Puss

Lördag

herreguuuud vilken seg lördag. Vädret gör mig så trött! Eira sov ändå hela natten fram till 8.00 men är ändå slut i huvudet.

Hängt i lekparken och när Eira sover har jag legat i soffan. Vi ska försöka orka ta oss till Söderfamiljen (något fik i stan) bara för att göra något. I morgon kommer J hit, gaaah vad jag saknat honom!

Lite av kläderna jag/mamma shoppade till Eira..:)

Och jag ser ut som….jag vet inte vad. Som att jag behöver sova i 15 timmar och sen sola. Spaaaaanieeeen snart kommer vi!

Friday!

vilken fredag. Bara jag och mamma, var så länge sen. Eira fick vara hemma med Elsa och morfar.. 🙂

vi åkte till Höganäs och åt så god lunch, värt ett besök. Vi hann också med Väla en sväng och ja shoppade massor fint till Eira och lite presenter till jakob… han har jobbat och slitit massor och på söndag kommer han äntligen hit.

Bildbomb, såklart!

IMG_4650 IMG_4651 IMG_4654 IMG_4657 IMG_4659

Vacay mode

vi har kommit in i semesterlunket här i Halmstad. Jag och Eira alltså, Jakob är hemma och jobbar och sliter.. men på FREDAG börjar hans tre veckor långa semester och vi startar hans semestervecka med en resa!

varit sjukt dålig på att ta bilder, men imorgon ska jag och mamma iväg på utflykt så då ska jag ta lite mer bilder 🙂

IMG_4550 IMG_4553 IMG_4554 IMG_4560

vi hörs imorgon. Nu ska jag lägga mig i soffan, på en madrass nedanför mig ligger lilla grisen och snarkar.. mys!