PreWO zucchinipasta med kyckling

Lunchen är ett par timmar sedan jag åt nu, men det blev något jag inte ätit på länge. Zucchinipasta! Idag med kyckling och potatis för carbs då jag skulle träna ett par timmar senare. Jag brukar aldrig hoppa över att inkludera kolhydrater i mina måltider, särskilt inte kring träningspassen. Det är viktig energi och passen blir ju så mycket bättre med högre glykogennivåer (kolhydrater lagrade som energi i musklerna)!

Gjorde pastan genom att skala den i tunna skivor och sedan steka den ett par minuter. Det blir så mycket godare än att koka den då den tenderar att bara kännas vattnig då. Kryddade även med lite salt, peppar och vitlök. God att äta med sweetchili som en wok också!

Jag har nu precis tränat bröst, biceps och triceps. Det blev ett bra och ganska långt pass men jag körde så länge jag hade bra känsla och pumpade på rejält. Hade packat med mig gröt som jag åt direkt efteråt och jag sitter just nu kvar på gymmet och pluggar. Det är så skönt att sitta här <3

Fortsätt läsa

Morgonstund

Jag har sovit så himla skönt inatt och jag känner mig utvilad och pigg. Underbart! Igår tränade jag inte utan bestämde mig för att ta en vilodag men idag är det dags för ett axel- och armpass. Jag längtar galet mycket faktiskt. Och hur god ser inte dagens frukost ut? 😀

Proteingröt på havregryn, vatten, salt och vassle toppat med hallon, blåbär, nötsmör och kalorifri karamellsås.

Igår pluggade jag ett par timmar ute i solen. Vädret var strålande sol igår och det ser ut att bli lika fint idag. Så bikinin är på och jag ska ut och njuta i solen. Hoppas att ni också får en fin dag! <3

Fortsätt läsa

Tips och tankar kring latsdrag

⚒ #backday • [finest.se/hlsofreak] • #hlsofreakworkout

A post shared by M O L L Y O L S S O N, Sweden (@hlsofreak) on

Jag älskar verkligen latsdrag i alla former. Eller ja – dragövningar generellt har jag en förkärlek till då jag älskar att träna rygg. När jag kör mina latsdrag är jag väldigt noga med tekniken. Det behöver inte innebära att jag alltid kör lika långsamt som i början av videon här men jag tycker om att stanna en millisekund i bottenläget för att verkligen känna en ordentlig kontraktion (=sammandragning/spänning) i musklerna och att de aktiveras rätt.

Jag brukar även variera en del med olika handtag/stänger och olika grepp. Bland annat att greppa lite tajtare som jag gör i slutet av videon. Jag föredrar pronerat grepp (=då du håller handflatorna från kroppen) då det kopplar ur biceps mer och underlättar att lägga vikten på ryggens muskler. Blev ett bra pass igår!

Idag blir det nog ett axel- och armpass framåt eftermiddagen..

#

Fortsätt läsa

Jobb på X-formen

Vissa dagar rullar studierna på så himla bra men idag har det gått lite segt. Jag ska jobba på ett tag till men sedan har jag annat att ta tag i så plugget får vänta tills imorgon. Om ett par timmar blir det ett ryggpass med min vän Therese och det ska bli superkul! Vi har inte träffats så mycket den senaste tiden men jag har saknat henne.

Ryggen är min bästa och mest välutvecklade muskelgrupp skulle jag säga, det efter axlarna och rumpan då jag tränade det väldigt mycket en längre period. Så rygg är alltid lite extra roligt att köra och kontakten är ju underbar när man får till det. Jobbar och sliter stenhårt för den där X-formen med stora ben, midja och breda axlar. Just lats och axlar som är välbyggda gör ju så mycket för fysiken. Så nu kämpar vi på!!

Fortsätt läsa

Recept på kolatopping

Goooodmorgon!

Idag taggar jag inför en effektiv dag. Jag har precis skjutsat syrran till skolan och ätit frukost. Det blev en skål med lite allt möjligt gott: havregrynsgröt smaksatt med banan-essens, kvarg med kanel, hallon, blåbär och en ”kolatopping”.

Kolatopping

1 msk jordnötssmör

1/2 skopa proteinpulver

En skvätt mjölk (vatten funkar också)

Blanda ihop alla ingredienser – ta lite mjölk i taget så att det inte blir för mycket och den blir rinnig. Det behövs inte alls mycket vätska!

När jag bloggat klart ska jag skriva på min C-uppsats – det behöver jag verkligen ta tag i nu! Så stenhårt jobb med det på schemat idag. I eftermiddag blir det ett träningspass med min vän Therese och ett snabbt möte innan jag ska hem för att plugga vidare. Det här ska bli en bra dag <3

Fortsätt läsa

2014 VS 2018 – Från 50 till 70 kg styrka

Jag har många gånger trott att jag haft balans i kost, träning och allt däromkring – men utan att egentligen ha det. Det är inte förrän nu som jag inser att det är nu jag är där på riktigt. I ett bra hälsosamt tänk som bara utstrålar BALANS. Det har aldrig känts bättre än så här!

Jag är tacksam samtidigt som jag vet hur mycket jag själv har kämpat för att nå hit. Med träning, med kost, med det mentala, med min hälsa och min vardag. Jag känner mig stolt faktiskt, även om det inte riktigt är okej att säga så i landet lagom.

Min kropp är MIN och jag kan förändra och den genom hårt slit bygga den större och starkare. Jag strävar fortfarande efter utveckling men skillnaden är att jag är nöjd med min kropp som den ser ut just nu också. Jag vill bygga den starkare och muskulösare men jag accepterar mig själv på resans gång. Jag har RESPEKT för min kropp och för min egen hälsa.

Det är lätt att se sin målbild och tänka att ”när jag bara nått dit, då kan jag vara nöjd och lycklig”. Men SNÄLLA SLUTA TÄNKA SÅ! Börja älska din kropp idag och vägen mot ditt mål kommer att vara så mycket lättare när den är fylld av kärlek och kämparglöd istället för konstant missnöje och negativa tankar.

Människor runtomkring oss tänker och tycker så mycket och det kan hända att någon i din omgivning behandlar dig dåligt. Det är svårt att påverka men ta aldrig steget att behandla dig själv dåligt! Det enda personen du kommer att ha hela livet är dig själv. Därför finns det inget viktigare än att du är överens med dig själv och älskar dig själv innan du älskar någon annan.

När du funnit balansen, då vet du om det. Tro mig – det känns i hela kroppen <3

Fortsätt läsa

Grönsaksboost by My Martens

Detta är ett sponsrat inlägg i samarbete med My Martens & Skip Nutrition. 

Jag hoppas verkligen att ni följer My Martens? Annars har ni verkligen missat något.. My har nämligen nyligen släppt produkten Grönsaksboost i samarbete med Skip Nutrition! Produkten är anpassad för den som inte får i sig tillräckligt med grönsaker – för visst får man kanske inte alltid i sig vad man behöver alla dagar i veckan?

Jag brukar själv äta väldigt generöst med grönsaker i min kost de flesta dagar i veckan. Men däremot tycker jag att det är svårare på resande fot där en sallad på restaurang tyvärr ofta inte är så värst spännande, smakrik eller varierande. Ett ypperligt tillfälle för mig att använda produkten.

Viktigt att tänka på är förstås att produkten är ett kosttillskott och bör ej ersätta vanlig kost utan snarare komplettera den. Men det tror jag att de flesta av mina läsare har koll på vid det här laget, inte sant?

Det ska bli spännande att prova Grönsaksboost och jag önskar all lycka till My med sin nya satsning <3

Läs mer om produkten och var ni kan beställa den på Mys Blogg.

Fortsätt läsa

Al Hamra Residence & Village gym

En tb till hotellgymmet i Dubai där vi bodde. Jag tränade inte särskilt hårt när vi var iväg eller la någon vikt vid träningen. Men det var kul att bara gå dit och köra lite övningar ibland för känslans skull. Körde var jag kände för och bara hade det skönt på resan. Väl hemma igen nu känns det skönt att träna hårt igen och känna mig på banan på väg mot mina mål.

Mental och fysisk avkoppling är bra <3

Fortsätt läsa

BLUEBERRY BREAKFAST

God förmiddag på er!

Måndag och en ny vecka är igång. När man pluggar är dock inte så stor skillnad vecka till vecka eller helgdag VS veckodag. Jag pluggar lite då och då och har tid till annat både i veckorna och på helgerna. Lätt att tappa kollen på om det ens är fredag eller måndag liksom, haha.

Jag har inte haft så bra studiemotivation den senaste månaden men nu måste jag bli bättre. Jag har mycket att göra och ta tag i.. så let´s go!

Fortsätt läsa

#chestday#

Bilder från veckans bröstpass. Jag har sån träningsvärk i brösten att de känns som att de ska sprängas.. Vi körde hantelpressar på diverse olika vikter och pumpade ut med 12 kg´s hantlarna mot slutet. Sedan gick vi över till maskinpress, cable flyes och hantelflyes. Var helt slut efter passet och träningsvärken lär sitta i ett bra tag nu. Det har blivit många bra pass den här veckan och det lutar mot att ta en vilodag idag. Jag har dock lite plugg som behöver göras på plats på gymmet så kanske att det blir någon sväng dit trots allt. Inte för träning men för plugg och kanske lite cardio eller liknande <3

Fortsätt läsa