Ny telefon

Förlåt för dålig uppdatering idag, men det har varit fullt upp från start till mål. Jag har dessutom köpt en ny telefon idag så jag har pillat med det nu på kvällen. Det är ju lite fix med appar,ordna nytt Bank ID och andra inställningar när man får ny telefon.

Jag är ju en Samsung tjej och nu har jag uppdaterat mig till en Samsung Galaxy S7. Innan hade jag en S6 men den fick leva ett ganska hårt liv och var ganska repig och sönder. Nu har jag en ny fräsch telefon som ska leva ett mer skyddat liv! Det lovar jag.

Vi hörs av imorgon  !

Dior Diorama solglasögon

I samarbete med Smartbuyglasses.se

dior diorama 3 TGX/HD

dior diorama 3 TGX/HD dior diorama 3 TGX/HD dior diorama 3 TGX/HD

Dessa fantastiska solglasögon från Dior kommer sitta på min näsa hela våren och sommaren. För mig är solglasögon ett måste när det är sol. Jag skulle inte överleva en dag på stranden utan det. Kanske är jag bara väldigt känslig för starkt ljus?

Jag fick hem dem för någon vecka sedan och jag fullständigt älskar dem. Modellen heter Diorama 3 TGX/HD och är 2016 års modell. Jag gillar allt mer kattformade bågar och dessa är i det. Stort och markerat ska det vara! Jag tycker man ska våga lite extra när det kommer till solglasögon!

Dessa kommer självklart hänga med till Furteventura om två veckor. Då blir det solglasögon och bikini liggandes på en solstol i gassande sol!

Inlägg i samarbete med smartbuyglasses.se

Indiskt

Niklas kom hem från sin resa nu på eftermiddagen.  Han var efterlängtad av oss alla! Men oj vad dessa fyra dagar gick fort. Swosch sa det!

Till middag blev det indiskt i Hammarby Sjöstad. Det var länge sedan och är det nånting vi alla äter i familjen med god aptit så är det indiskt.  Gott!

Cykla och jogga samtidigt

Vi hade en lugn förmiddag jag och barnen.  Men när klockan närmade sig lunch började det krypa i benen på mig. Jag kände mig instängd och uttråkad. Barnen var nöjda då de lekte med en grannflicka. Jag behövde däremot ut och röra på mig!

Jag drog därför ut dem på en cykelutflykt.  Tre barn på var sina cyklar och jag joggade bakom!  Eller det blev nog intervaller  för mig.

Vi tog min vanliga korta runda med ett stopp för lek på skolgården.  Barnen nöjda och jag nöjd. Jag fick utlopp för min rastlöshet,fick svettas pch motion samt barnen fick leka och cykla. Win win !

Simskola och bio

Idag har jag och barnen hållt igång tio timmar i sträck.  Från strax efter klockan 09 på morgonen när vi lämnade hemmet för simskolan,till strax efter 19 när vi kom hem på kvällen. Jag borde få diplom eller något för ”dagens mamma”.

Det var planerat att vi skulle ha dagen full av aktiviteter. Mina barn är nämligen inte så bra på bara ” vara hemma och mysa”. De klättrare på väggen efter vara någon timma. Då har de lekt med varenda pryl i deras rum,stökat ner hela hemmet och hunnit bråka/gnälla/gråtit en vända. Jag är ju heller ingen ”lek-mamma” eller typisk bullmamma så någon hjälp från mig har de ju inte. Barn ska kunna underhålla sig själva är lite min melodi.

Så därför höll vi igång idag så kan de leka med grannbarnen imorgon när det är söndag och det vanligtvis är många hemma. Söndagar tycker jag är en dag som ska hängas hemma eller ute på gården.

Vi har därför idag varit på simskola,ätit lunch på McDonalds ,varit på bio och ätit middag på Sovel i Sickla. Barnen tyckte Vaiana var BRA men lite läskig. Jag höll mig vaken hela filmen vilket är förvånande.

På Sovel åt jag deras sashimi för första gången.  Den hade varit godare om jag inte redan var mätt på godis när vi kom dit. Mitt eget fel….

Planen för lördag

God morgon. Vi har en lugn morgon här hemma. Jag sitter i köket och jobbar med datorn. Förbereder bilder till blogginlägg som ska upp i helgen. I soffan sitter Lykka och tittar på film och Morris far omkring i hela hemmet lekandes. Jag ska fixa frukost alldeles snart.

Planen för dagen är att vi först ska beta av en simskola. Vanligtvis har bägge barnen simskola på lördagar men eftersom jag är solo denna helg får vi prioritera en simskola. Idag får det bli Lykkas. Så dit ska vi om två timmar. Därefter blir det lunch.

Senare i eftermiddag blir det bio och middag i Sickla. Det ska bli mysigt!

Fredag

God morgon. Fredag är äntligen här. Jag ser fram emot en mysig (?)helg ensam med barnen.  Vi har bokat biobiljetter till imorgon eftermiddag.  Det blir nog middag efteråt. Barnen är peppade för detta!

Ikväll ska Lykka på disco på skolan så jag och Morris är solo hemma. Det blir nog soffhäng för hela slanten.

Fortsätt läsa

Det här hade vi missat om vår resa!

Här om veckan kom jag och Ämma på TVÅ saker om vår stundande resa till Furteventura som vi inte riktigt förstått förrän nu. Eller så har vi bara levt i förnekelse eller blundat för det faktum.

Dels går flighten mycket tidigare på morgonen än vi trott. Vi har hela tiden sagt mellan oss att flyget ”går väl vid nio på morgonen”. Nej då, strax innan åtta på morgonen lyfter vi. Vi måste alltså vara på Arlanda klockan 06 på morgonen. Vilket i sin tur betyder att vi måste lämna hemmet strax innan klockan 05.

Den andra saken är att transfern från flygplatsen på Fuerteventura till vårt hotell tar ca 1,5 timme. Har jag sagt att jag blir åksjuk extremt lätt? Och hatar att sitta på en skumpande buss i värmen? Detta hade vi missat totalt att kolla upp innan vi bokade vårt hotell. I ren panik undersökte vi möjligheten att boka om hotellet men det är för sent för det nu. Bara att genomlida. Och knapra åksjukatablett….

Så dels får jag hamstra åksjukatabletter innan men vi har nu lyxat till det med att boka ett hotellrum på Arlanda inför resan. Vi kommer checka in på Clarion Arlanda kvällen innan avresa. På så vis slipper vi väcka upp våra familjer kl 04,30 på morgonen, och dels kan vi ta det lugnt kvällen innan och timmarna innan. Win win för alla parter.

fuerte

Om 2,5 vecka kommer vi hit: Tui Magic Life Fuerteventura!

Bara onsdag?

idamaria21

Ikväll känner jag mig slutkörd. Först en intensiv arbetsdag och sen komma hem till all uppståndelse med inbrottet i källaren. Och det är bara onsdag. Två dagar till med tempo innan man kan pusta ut. Bara att andas in några djupa andetag! Tuta och köra. Hej och hå!

Imorgonbitti säger vi hej då till Niklas som åker på tjänsteresa i fyra dagar. Jag och kidsen ska vara hemma själva. På sätt och vi ska det bli mysigt och skönt. Vi ska mysa och hitta på något roligt på lördag. Men när söndag väl är här kommer vi nog räkna ned timmarna tills han kommer hem igen. Vi kommer spänt vänta vid dörren. Haha!

Fortsätt läsa

Mina nya byxor med volanger!

volanger byxor zara volanger byxor zara volanger byxor zara

Här ser ni mina nya coola byxor med volanger från Zara. Byxorna är ankellång vilket jag tycker om att bära på våren och sommaren. Det här blir nog mina favoriter denna säsong!

På tal om annat, vi fick lite att göra när vi kom hem idag på eftermiddagen. Vi upptäckte att vi har haft inbrott i källaren. Det ”lustiga” är att de har inte plöjt genom hela förrådet utan bara tagit våra två Canada Goose jackor. De måste verkligen ha spanat och rekat innan…. Så jag har spenderat eftermiddagen med att anmäla detta till polisen, försäkringsbolaget samt till föreningen. Kul nöje på en onsdag…