Lunch vid poolen

Det var mulet hela förmiddagen. Det kom till och med några regnstänk. När hoppet om sol nästan var borta skingrade sig molnen när klockan slog 12. Som på beställning gassade äntligen solen! Vi bestämde oss därför för att äta lunch vid poolen. Vi ville ju inte missa solen!

Vi beställde mat från restaurangen som serverades i den lilla hyddan vid poolen. Det blev ju jättemysigt!

Jag åt en god Nasi Goreng. Min nya favorit.  Inte alls som den man blev servad i skolan som barn. Thank God. Här är det gott kryddat men stekt ägg, spett med jordnötssås samt en friterad räka. Mums!

På plats i Sanur,Bali

Sent igårkväll landade vi på Bali. Vid nio på kvällen checkade vi in på vårt hotell i Sanur: Puri Kelapa. Detta är en mindre resort med bungalows och hotellrum.  I mitten finns en mindre pool. Allt är väldigt lugnt och behagligt här. På lagom avstånd från stranden. Bara 2-3 minuter promenad.

Idag har vi bara hängt vid poolen. Det är lixom idag semestern börjar på riktigt. Så känns det. Vi har ju bara väntat på att komma hit. Allt innan i Malaysia var en transportsträcka.

Vädret idag är växlande molnighet. Solen tittar fram mellan molnen då och då. Det är runt 30 grader i skuggan. Men när solen är framme är det mycket varmare än så. Nästan så att denna molnighet bara är skönt får då orkar man mer.

Nu är klockam kvart över fyra på eftermiddagen.  Vi ska snart gå in på rummet för lite lugn innan vi ska göra oss iordning för middag.

Bland skyskrapor i Kuala Lumpur

Planen var att ta oss in till ett torg som visar fontäner i olija färger och former. Något Ämma läst om på nätet. Kul tänkte vi!

Vi tog oss till rätt plats (någelunda) med hjälp av tunnelbanan (spännande!) men väl framme hittade vi inte dit. Klockan tickade på och vi blev hungriga. Hade vi bara varit vuxna hade vi nog orkat leta vidare men med barn blir det svårt. Så det fick bli middag på en restaurang istället. Vi behövde inte leta länge som tur var. Det blec en cool beach restaurang i city miljö! Miljön var som hämtat från beachen.

Vi åt gott och drack gott. När det var dags att åka hem till hotellet igen hoppade vi in i en taxi. Att åka tunnelbana kostade 20 RM (knappt 40 kr) för oss åtta personer medan en taxi för oss alla kostade 30 RM ( knappt 60 kr). Inte så stor skillnad alltså.

Imorgon är det dags att flyga över till Bali!

Bland skyskrapor i Kuala Lumpur

Imorgon är det dags att flyga över till Bali!

På plats i Kuala Lumpur

20170623_145837_crop_400x400

Här ligger vi vid poolen på vårt hotell i Kuala Lumpur. Vi kom hit mitt natten till idag så vi är lite trötta och jetlaggade. Men vad gör det? Vi har ju semester!

Hotellet vi bor på heter Seri Pacific Hotel och ligger centralt.  Det tog cirka 45 minuter att åka hit med taxin från flygplatsen.  Mitt emot har vi det syora shoppingcentret Sunway och lite längre bort ser Twin Towers.

Imorse klev vi upp kl 9 flr att hinna äta frukost. De har en stor frukostbuffé så vi är nöjda. Förmiddagen spenderades sedan vid poolen. Här ligger vi helt själva!

Vi avbröt för lunch. Då gick över till gallerian. Gär finns ett stort utbud av restauranger och butiker. Vi åt lunch och strosade runt lite.  Idag är det mulet väder så det passar bra.

Nu är vi tillbaka vid poolen en stund. Vi ska hänga här innan det blir vila. Vi måste ladda om batterierna inför kvällens äventyr! Vi har planer….

Abu Dhabi flygplats

God morgon från Abu Dhabi flygplats.  Här är klockan strax efter 9 på morgonen (två timmar före Sverige) och här har vi hängt sedan klockan 06. Vi mellanlandar här på vår resa mot Indonesien.

Hittills har resan gått bra. Vi hat hittills åkt två flygplan. En timme till Berlin och nästan sex timmar till Abu Dhabi. Vi sov större delen hit till Abu. Men det var kämpigt att gå upp redan kl 04 för att kliva av. Jag ser fram emot att sova igen på nästa flight!

Här på Abu har vi ätit frukost på Donken och hängt vid olika lekhörnor. Allt för att inte somna stående…

Om två timmar bär det av till Kuala Lumpur.  Den resan tar 7,5 timme. Soooooooova!

Idag åker vi!

Det känns overkligt. Idag är det dags! Vi åker till Malaysia och Bali idag! Den här dagen har vi väntat på sedan oktober. Vi har drömt. Vi har räknat ner månader/veckor/dagar. Nu är vi här! Jag fattar inte! I skrivande stund är klockan bara 10,00 och det är först kl 15 vi åker till Arlanda. Tiden går sjukt långsamt….

Jag har dock en liten listan av punkter att pricka av: jag ska duscha, måla naglar, packa necessären, packa in det sista i resväskorna, äta lunch…  så lite underhållning har jag.

Ni följer väl mig på Instagram? Jag kommer filma mycket där under hela sommaren, både på Insta Stories och vanliga inlägg.  Så häng med på denna resa från när taxin hämtar upp oss – tills vi kommer hem igen i augusti! @theidamaria heter jag 🙂

Tagit ett beslut

Bloggen är inte den roligaste just nu. Det kan jag erkänna.  Men det är så här sinnesstämningen är just nu. Jag har inget att skriva eller prata om. Mer än att jag vill ha semester nu. Imorgon är sista arbetsdagen! Så jag kan passa på att säga att bloggen kommer vara tråkig ett par dagar framåt. Bara så ni vet!

Jag har även funderat på hur jag ska göra med bloggen under tiden vi är öå Bali. Jag vet av erfarenhet att statistiken kommer gå nedåt i juli. Även i bloggvärlden blir det industrisemester i juli. Inte så konstigt eftersom ”alla” åker på semester. En stund funderade jag på att ta sommarlov från bloggen helt och hållet. Låta både kropp och knopp vara ledig eftersom ”ingen ändå läser” bloggen i juli.

Men nu har jag bestämt mig för att skriva. Men kommer uppdatera kanske 2 ggr/veckan. Beroende på hur bra  Wifi vi har på aktuellt hotell vi bor på. Jag vill ändå dokumentera och dela med mig av resan och allt vi upplever. Så nu vet ni det!

Två arbetsdagar….

God morgon.  Igår hade jag svårt att somna. Den härliga helgen fick mig att gå in i semestermood totalt. Jag var inte alls trött. När jag väl släckte lampan var det dessutom varmt och kvavt. Och ljust. När jag väl somnade sov jag ungefär 5-6 timmar, och vaknade strax efter 05 igen. Hurra.

Men jag ska inte klaga. Två arbetsdagar kvar. Nästan så man inte räknar med dem!

Blomster vid min sida!

Skön söndag!

Ännu en härligt och solig dag här i Stockholm idag! En riktig sommardag när den är som bäst! Vi har bara hängt hemma idag. Jag började morgonen med att börja packa inför Bali. Jag har lagt fram mina kläder samt barnens kläder i högar. Vi har även tvättat en massa kläder. Nu ligger ett första utkast av packning framme. Imorgon kväll ska jag gå igenom allt för att se om jag ska plocka bort något eller lägga till något. Så här gör jag alltid när jag packar: låter packningen ligga framme 1-2 dygn för att jag ska hinna fundera på den 🙂

Efter lunch gick vi ut i solen och där blev vi liggande resten av hela dagen. Jag och Niklas liggande på en filt på innergården medan barnen lekte med kompisar. Efter hand fick vi sällskap av våra grannar (som vi även ska åka till Bali med). Nu har vi mycket att prata om eftersom vi åker iväg på onsdag. Det hela slutade med att vi åt middag tillsammans.

Nu är det kväll. Barnen har badat och nattning pågår. Själv känner jag mig väldigt relaxed för att vara söndag. Min hjärna har redan gått på semester, tror jag. Lycka till att jobba imorgon, säger jag….