Kos – Day 6 & 7.

Hej bloggen! Dag 6 & 7 i Grekland var helt underbara. Vi åt, drack, simmade, tog det lugnt… vi shoppade. Vi lärde även känna flera personer vi har kontakt med idag. Så härligt!

Maria och jag blev superbra vänner. Hon jobbar på hotellet och är helt fantastiskt. Kul att träffa nya vänner som man klickar där bra med. Vi ska ringas tills vi ses igen ❤️

Festade och firade vår vän George på Nohas Ark. Familägd restaurang. Vi dansade armenisk dans och shottade ouzo! Ha ha! Sedan träffade vi på Bollnäs tjejerna på bargatan efteråt. Saloon Tex rekommenderar jag inte! En utav inkastarna och jobbarna där puttar på tjejer och drar i dom. (Mig själv inkluderad). Vi satt på West som är ett mycket bättre ställe. 🙂

Pasta Della Casa åt vi på. Fantastisk mat och fin utsikt.

Dag 7 var vi även i poolen och på stranden, samt träffade fria papegojor som bodde på restaurang Baltic.

Vackra färger på Kos. Särskilt byggnaderna och naturen 🙂

Sedan förlorade jag ett vad i början av veckan. Så jag var tvungen att sjunga (jag kan INTE sjunga) på torget framför främlingar – hit me baby One More time, ha ha. Jag gjorde det med en hatt framför och en skylt där det stod ”I’ve lost a bet. I have to do this”. Filmen finns tyvärr på Olas Instagram.

På G hem. Väl hemma så jag Tims/Aviciis bild och fick en klump i magen. Men ack så vackert! Hans bild var täckt med lovord och kärlekslappar. Vila i frid. Din musik har rädddat mig många gånger. ❤️

Hemma vid 4-5 på natten. Så trötta och saknade hundarna samt våra vänner i Vällingby som är extrafamilj till vovvarna. ❤️

Kos – Day 5.

Hej babes! Femte dagen idag och det har varit strålande sol och 25 grader hela dagen.

Först åt vi frukost på morgonen och sedan gick vi ner till poolen. Simmade, kastade boll och solade. 🙂

Efter det tog vi cykeln för att titta i alla små butiker. Åh, vad mycket fint. Särskilt alla smycken som armband och ringar.

Vi köpte en Afrodite staty i kritvit marmor som kommer passa finfint på nattduksbordet. Jag prutade ner den 30kr. He he.

Visste ni att alla grekiska öar representerar grekiska gudar eller historiska personer? Ön Kos ”är” Hippokrates och Afrodite representerar Cypern. Kreta ”är” Zeus. Coolt va? 🙂

Sedan tog vi ett kallt glas vitt på B-side och myste.

Vi skulle sedan cykla för att äta på Nohas Ark igen. Men jag hittade såklart en lite parfym boutique påvägen tillbaka.

Ni vet Stella McCartney parfymen som doftar rosor och kom ut typ 2005. Den fick jag i födelsedagspresent av Olas föräldrar förra året (den är dyr). Den är slut sedan länge, men nu hittade jag en parfym, riktig men utan märke som doftar exakt likadant om inte mer renare ros-doft. Vanilj, jasmin och mysk är också favoriter i parfymer för mig. 🙂

Vi cyklade hungriga som vanlig (haha) till Nohas Ark och åt tabouli till förrätt sedan moussaka till varmrätt. Jag tog med min överblivna mat i en doggybag hem, för deras portioner är enorma. 😉

Vi kände och möra påvägen till hotellet. Vi la oss direkt på sängen, kollade på nyaste avsnittet av vår favvo-serie Lucifer. Vi somnade till i en timme. Nu sitter vi på balkongen och tar oss ett sista glas innan vi ska sova. Dröm sött allihopa! ❤️

Kos – Relaxing – Day 4.

Hej! Dessa grekiska mediciner med melanotin i fungerade verkligen. Så jag somnade, vaknade dock till snabbt men sedan sov jag i hela 9 timmar. Underbart! Då kanske man ska slänga alla starka sömnpreparart hemma. 🙂

Städerskan fick 20 spänn i dricks. Du vet på semestern tänker man inte som vanligt och jag blir jätte exalterad av vad för typ av ”handduks-konst” hon ska göra varje dag. Ha ha! Det blev ett vackert hjärta imorse. ❤️

Idag har vi slappat vid poolen sedan ca 10:35-17:00. Hängt med några nya vänner från Bollnäs, matat sköldpaddor, ätit och druckit gott samt bara läkt i själen. Även sexlivet är bättre än hemma. 100000000 bättre! 😉

Bollnäs tjejerna & jag, gissa rumpan, ha ha! 😉

Efter 9-10 timmar efter frukost blev vi väldigt hungriga och åt på Mommys Place. Där träffade vi ett ryskt par och umgicks med dom hela kvällen som vi ska träffa under dagarna här. Alina och Elijah. Så trevliga!

Sedan satte vi oss på härliga Caprice Café. Cyklade hem efter en timme.Nu kan jag knappt hålla ögonen öppna. Ola snarkar redan. ❤️

Fortsätt läsa

Kos – Adventure day – Day 3.

Hej fina! Jag somnade 00:00 men vaknade 04:31. Alltså jag förstår inte? Jag brukar kunna sova 7-8 timmar utan problem. Jag gick upp medans Ola sov och handlade kaffe samt ett solskydd med mindre solskyddsfaktor grad och pratade med fiskargubbarna som skulle ut med båtarna längs hamnen. Jättegulliga, dom ville bjuda på kaffe. Sedan åt vi frukost när Ola vaknade vid åtta tiden.

Vi cyklade först till den här vackra, typiska grekiska trappan och arkitekturen är som ur en tavla.

Efter trappan bredvid restaurang sitar ville jag verkligen ha en karikatyr målning på Ola och mig. Ola ville inte! Så jag fick 1 gjord själv. Rolig, men kanske inte så lik. 😉

Efter det tog vi ett varsitt glas på torget mittemot. Jag gick på toaletten och sprang därefter över till ett snäckskal-stånd medan Ola tog notan. Dock hade min klänning fastnat i trosorna. När jag kom fram till ståndet så sa kvinnan till mig att jag visade hela röven och hjälpte mig dra ner klänningen, ha ha! Jävlar vad pinsamt alltså! Karikatyr målaren bredvid ståndet hade också sett det men trodde det var en del av min outfit! Nice ass sa han. Alltså jag rodnar aldrig men detta tog priset, ha ha! Inte undra på att alla skrattade som gick förbi mig.

Kolla den vackra snäcklådan jag köpte. Tänkte ha smycken i den. Mycket finare i verkligheten. 🙂

Efter att ha sett det vackra Hippokrates trädet tog vi lite bilder runt det och klappade katter.

Efteråt cyklade vi en bit till Amfiteatern. Men påvägen såg vi ett stort grönområde med 100 citronträd. Fantastiskt!

Bilder från vackra amfiteatern.

Sedan var vi hemskt varma av att cykla runt i solen – vi åkte tillbaka och vi lämnade grejerna vi köpt hemma och tog direkt massvis med dopp i poolen. Jag somnade också på solstolen och brände ansiktet. :/ MEN! Städerskorna hade gjort världens finaste bäddning. Antagligen för att jag henne dricks igår. Iallafall så var det jättevackert!

Ola väckte mig på solstolen och vi båda var svinhungrika så vi åt på ett riktigt bra ställe ”Noahs Arc”. Godaste maten hittills! Mums! Jag åt som en man!

Nu är vi hemma och ska mysa. Jag ska även ta melanotin och antihistamin medicin Ola köpte till mig på apoteket här. Hoppas på bättre sömn. Tack älskling! Godnatt allihopa ❤️

Fortsätt läsa

Breaking News – femte gången.

Godmorgon! Jag hann ju inte skriva om min medverkan i Breaking News innan vi åkte. Såhär kommer det. 🙂

Efter att många sett bilderna jag la ut då jag blev sminkad inför Filip och Fredrik Breaking News den 2/5 har många frågat efter läppglanset jag hade på mig. Jättevackert!

Det heter: BareMinerals marvelous Moxie i färgen Stunner. Den duktiga makeupartisten heter @makeupbymikael på Insta. Han är verkligen superduktig.

Flera kändisar plus lilla jag var jury för tre artister som kommit på nya Hesa Fredrik ljudet. Man kan se avsnittet på dplay.se – om ni trycket på den här LÄNKEN så kommer ni direkt till avsnittet. Det var verkligen jättekul! 😀

Kos – beach – day 2.

Hej bästa! Ola kom upp med en macka till mig eftersom jag bloggade till 03:40 och ville sova. Jag sov till 09:45. Hur fin kille kan man ha? Efter det badade & simmade vi i poolen i ca 2 timmar samt drack frappe. Mums!

Kolla vad fint städerskan hade bäddat. Handduks-elefant 😀 Jag sprang efter henne med dricks!

Våra vackra palmer på hotellet.

Sedan cyklade vi och tände ljus för min pappa i Saint Paul Church. Titta även på sjätte bilden,  hittade detta ”smycke” utanför i ett buskage – måste vara ett tecken? Jag tror på riktig på tecken och universella krafter, som verkar kring oss hela tiden, dock märker vi inte av det, förutom när tecken visar sig.

Jag började faktiskt gråta i kyrkan.  Allting var så berörande och sedan uppmärksammade min levande lillebror detta. Extra känsligt. Tack älskling för att du älskar och orkar med en Rövardotter. Efteråt gick vi eller blev mer indragna till vår svensk/grekiska väns Gelios bar Jacksons. Drack en mojito. Han insisterade när han såg tårarna, gulligt och dock inte något man borde göra varje gång man får ont i själen. Gullig kille dock!

Efter det cyklade vi många kilometer till lambi beach för solning, medtagen retzina, vatten och snorklingsutrustning.

Ser ni ”ön” på bilden nedan. Det är Turkiet. Bodrum ligger längst till höger. Ganska coolt va?

Det var ingen person på stranden så jag solade topless. Jag är inte lika vältränad som i höstas förra året, men jag är snygg som satan ändå, älskar att bli äldre och få bättre perspektiv! Dessutom tycker jag kvinnors bröstvårtor borde få synas exakt som mäns. Vi tog flera bilder utan händerna också liksom. När ska dom kunna läggas upp utan att sexualiseras/dömas/spottas på?

Ibland när jag får kommentarer som: – åh, vad smal du blivit eller som: – oj, vad du gått upp i vikt. Jag kan träna mig till en superkropp precis när jag vill. Det är ju det som är fantastiskt. Dessutom är det viktigt och en oskriven lag att röra på sig, äta bra, dricka mycket vatten om man är frisk som jag osv. Det vet alla! 🙂

Vi stannade cyklingen påvägen hem och åt på en lokal samt mycket mysig restaurang.

Sedan cyklade vi hem och simmade i poolen i 10 minuter. Vi är helt slut faktiskt, men njuter av gott – ganska dyrt rödvin, oregano chips, musik. Hemma på hotellet. Vi kommer ta ett bad och sedan lägga oss tidigt för första gången på flera veckor. Ha en underbar helg! Kram /J ❤️

Fortsätt läsa

Grattis pappa – Du fattas mig.

Grattis på 73 årsdagen pappa! Bara för några veckor sedan var det exakt två år sedan du gick bort. 🙁 ❤️ Din Rövardotter.

”Du är i ljuset nu
Du finns på andra sidan nu
Du har inte ont nu
Jag saknar dig
Jag klarar mig
Men du betydde så mycket
Du fattas mig” – Atle Burman

Mamma gravid med mig 1990, jag nyfödd och pappa längst ner i mitten.

Här kan ni se dokumentären En ond mans jättedrömmar (min tv-debut ha ha). Där jag föds, mina föräldrars relation, sagan om jätten med mera…

Greece Kos 1 Day

Hej! Äntligen fungerar finest. Vi kom till på Kos i Grekland vid 23:00 3/5. Vi var supertrötta då vi jobbat under dagen och visat vår lägenhetsgäst från USA allt i lägenheten. Plus städat den till perfektion. När vi kom fram till Kos åt vi en varsin carbonara då vi endast ätit banan, iallafall jag.

Här kommer bilder från resan dit och första dagen på Kos, som faktiskt överträffade alla våra förväntningar. 🙂

Vi sov inte så länge, men hann till frukosten precis innan dom stängde och sedan kutade vi ner till poolen & jazuccin.

Här var jag nyvaken. Ej fått kaffe i mig än…

Vi drack pina coladas, njöt, solade och läkte kropp & själ. Det har varit 30 grader varmt! 😀 Vi körde poolhäng i 4 timmar. Så underbart skönt.

Sedan strosade vi runt på ön och hyrde cyklar (vi ska cykla runt ön och hitta fina snorkelställen samt se mer av vackra Kos). Vi matar alla hemlösa hundar och katter vi ser, som vanligt. ❤️

Sedan satte vi oss på restaurang Tarzan vid havet där vi åt moussaka. Jag fick äntligen dricka min favoritdrink strawberry daquiri.

Efter ett par timmar där så cyklade vi och handlade massor gott, bananmjölk, gott vin, godis, frukt, vatten. Även kokostvål (så bra för att tvätta bort smink). Vi fräschade till oss hemma och tog ett glas ute först på den kända bargatan (inte vår stil alls). Sedan till Sira som var mer i vår smak. Nu ska vi sova! Ola sover iofs redan men jag har äntligen wi-fi och ni som inte följer mig på Insta eller har mig på Facebook kan ju läsa om vår resa här.

Vi har även träffat massvis nya vänner/bekantskaper. Ingen tror dock vi är från Sverige bara när vissa hör oss prata svenska. Uppdaterar mer imorgon. ❤️

Sista bilderna från efter midnatt. 🙂

Valborg 2018.

Jag vill så gärna blogga. Jag har velat det sedan 18:00 men det har inte gått att lägga upp bilder.

Update. Shopping, arga pensionärer, vrickade fötter, Bråk på min Instagram, Filip & Fredrik frågade om jag ville gästa igen på onsdag 2/5 – självklart om man lyckas sminka bort blåmärkena, vi reser till Grekland om 2 dagar, en amerikansk vän från Tennesse ska bo i vår lägenhet under 5 dagar, vi lämnar hundarna redan imorgon till Anna och Jens – våra bästa vänner, vi klippe hundarnas klor idag vilket var välbehövligt. Försöker blogga med bilder imorgon igen! Någon som har tips på vilken bloggportal man ska byta till? Kram och hoppas ni haft/har en trevlig valborg.