STRANDHÄNG

Jag och Johannes la oss just i sängen efter att ha köpt en massa olika sticks från en sorts matvagns-marknad. Avslutade även med en banan och nutella pancake, alltsååå så gott!!

Innan det tog vi en timmes oljemassage. Skönt eftet en hel dags strandhäng, är helt slut! Imorgon ska vi åka hela bröllopsgänget, vilket är kring 40 pers, ut på en båt. Vi ska snorkla, åka till tre olika öar, fiska, dricka, dansa, lyssna på musik och ha kul. Såå taggad!

Ska äta upp vårat godis till en film sen sova 🙂 Natti!

KOH CHANG

Hej på er!! Sitter just nu utanför våran bungalow och väntar på att Johannes ska vakna så vi kan äta frukost. Kom till Koh Chang igår efter två veckor i Vietnam och 3 dagar i Bangkok. Alltså jag ÄLSKAR det här!! Finaste stället jag vari på i Thailand, ett riktigt paradis alltså! Vi har hunnit fira det kinesiska nyåret på en asfet klubb med sjukaste utsikten över Nha Trang. Varit på en hel del utflykter. En från 5-9 på morgonen då vi såg soluppgången bland sanddynerna och gick i en mysig flod. Har varit på ett vattenland/tivoli/lekland där det även var hur fint som helst. Sista dagarna i Vietnam åkte vi till Mui Ne där det typ var vi och vietnameserna haha. Absolut inga turister och superlugnt i 4 dagar förutom att vi beställde in helrör på dagarna på hotellet som kostade typ 35:-  Äter en massa god mat hela tiden och bor på jättefina ställen. Nu ska vi vara på Koh Chang resten av resen och snart ska vi på bröllop här, ska bli så sjukt kul!!Åkte liggbuss till Mui Ne från Nha Trang, så sköna alltså!! Spelar massa kort och dricker drinkar! Standarddagarna 🙂Utflykt till ho chi tunnlarna från vietnamkriget där vi gick prova skjuta, sjukt coolt!Koh Chang!På flygplatsen i Vietnam! Det kinesiska nyåret!Utsikten från hotellet i Bangkok!Gick till bargatan soy cowboy i Bangkok och dansade loss!Åkte linbana över till vattenlandet, superfin utsikt!

UTFLYKTER

Hej på er!! Klockan är snart 9 på kvällen här i Vietnam och vi ska snart ut och äta. Man tar oftast in massa smårätter och delar, supermysigt 🙂 Idag har vi legat vid poolen hela dagen och druckit drinkar och lyssnat på musik, har varit strålande sol. Så himla härligt!

På dagen igår var vi på en dagsutflykt till delta-floden och det var så sjukt fint överallt alltså! Hur mysig miljö som helst med massa palmer överallt. Älskar palmer! Vi åkte olika båtar genom floden, åt kokosgodis, fick se då dom gjorde godiset och guiden berättade lite historia och grejer! Sån rolig dag verkligen 🙂 Sen på kvällen så fyllde en av Johannes vänner år så vi åt sushi, drack massa vin, drinkar och dansade hela natten lång på en nattklubb med den bästa musiken alltså! Dansade i flera timmar, så sjukt roligt!!

Imorgon ska vi och se tunnlarna från Vietnam-kriget så det blir också en heldags-utflykt, kommer bli riktigt intressant! Imorgon är även sista dagen här i Ho Chi Minh. Sen flyger vi vidare till Nha Trang där vi ska fira det kinesiska nyåret!

VIETNAM

HEJ FRÅN VIETNAM! Resan på 32 timmar gick super men man var ju helt slut eftet att knappt ha sovit nånting och 4 flygbyten men nu är vi i Ho chi minh. Direkt efter vi landat i Bangkok skulle vi vidare till Vietnam och det var så stressigt, trodde vi skulle missa flyget men vi hann haha! När vi kom fram tog vi nån drink igår, strosade runt och åt massa vietnamesisk mat! Idag har vi promenerat runt i flera timmar, sett krigsmuseet och solat å badat. Hur härligt som helst!! Hotellet är huur fint som helst, pool på taket, supergod frukost och afternoon tea 🙂 Nu ska vi och ta en massage och sen blir det dusch och middag!

TAGGADE

Onsdag idag och både jag och Johannes har varit lediga, för nuuuuu har vi äntligen semester! Vi båda vaknade supertidigt för vi var så taggade men försökte somna om, kunde inte sova längre än till åtta. Johannes hämtade té till sängen och så låg vi och såg på nyhetsmorgon, hur mysig start på dagen som helst ♥ Sen klev vi upp och åt frukost, tittade lite på Empire och sen gick vi till gymmet. I slutet var vi lite i crossfitrummet och körde dom här repen, så sjukt kul och sjukt jobbigt!! Efter det for vi och solade 🙂 När vi kom hem lagade vi omelett till lunch, har städat undan lite och nu dricker jag kaffe. Nu ska vi bara packa det sista och sen är vi ready to go, sååå taggade alltså!! Ska låna nån bok av syrran så jag har att läsa också.

IMG_9777Sitter med ansiktsmask nu och ska snart måla naglarna och duscha!IMG_9762Omeletten med alla möjliga grönsaker i!IMG_9772 IMG_9781PUSS!

TISDAG

Helloooooo från en glad Lina!! Sitter och dricker té och äter kvarg med massa frukt och bär medan mannen spelar tvspel. Hunnit med gymmet efter jobbet nu när jag äntligen blivit frisk. När Johannes fyllde år fick han bl.a en oxfilé så den tillagade vi (han) i lördags och herregud så perfekt och god den blev. Bara så ni vet :)))) Dumt att inte veta det liksom!

IMG_9639IMG_9629Den vanliga frukosten. Kvarg, bär, frukt, kokos och pumpkärnor!IMG_9650En sliten och sjuk Lina :)))IMG_9654Makrill och avokado!IMG_9655 IMG_9662Hamburgare!
IMG_9669När man lärt sig dricka rödvin så 😉 IMG_9679 Så himla trevligt!
IMG_9714Provade den här fina toppen idag som jag såklaaaart köpte!IMG_9712 IMG_9746 Och så från gymmet idag!

Nu ska jag hoppa in i duschen och fortsätta dricka mitt té 🙂

HÄRLIGA DAGAR

Hej från en sjukling! Har sagt att jag typ aldrig blir sjuk men det ska jag inte säga mer för nu slog förkylningen till :))))) Jaja bara att härda ut och hoppas den är över snabbt. Ska dricka mycket té och äta frukt. Visar lite blandade bilder från de senaste dagarna.

IMG_9578I tisdags på jobbet 🙂IMG_9398Gjorde buffalo wings med avokadosallad förra veckan med en sås gjord på yoghurtkvarg, vitlök, sambal olek, salt och peppar. Hur gott som helst!IMG_9622Träna träna träna. Kan dock inte träna nu för jag är sjuk 🙁IMG_9409 IMG_9417 IMG_9503Hade en jättemysig dag ute i söndags med alla syskonen. Vi åkte pulka, madrass, grillade korv och pinnbröd 🙂IMG_9511Nöjd kille!
IMG_9513 IMG_9518 IMG_9521 IMG_9522Gjorde ett eget minibröd med pinnbröd och en prinskorv haha!IMG_9525Viggo ville så gärna sova hos mig och Johannes i söndags så det är väl klart han skulle få det. Jag lagade kycklingtacos medan grabbarna spelade Rayman och åt godis haha. Sen hann vi med att se Draktränaren också, supermysig kväll 🙂 IMG_9530 IMG_9531IMG_9608 IMG_9546På morgonen dagen efter myste vi bara i soffan. Vi vaknade vid halv 7 och åt frukost, slog på filmen inside out (såå bra film!!) och sen somnade jag i typ två timmar medan Viggo spelade Rayman. Nöjd kille ♥IMG_9549Sen for vi och hälsade på Linnea och Alice, och åt gröt till lunch för er som vill veta haha..

TRETTONDAN

På trettondagen for vi till Johannes syster för fest! Hon bjöd på supergod mat och massa annat gott. Drack vin hela kvällen och hade supertrevligt 🙂

IMG_9388Älskling ♥IMG_9322Så himla trevligt!IMG_9326 IMG_9331Shots!

ÖVERRASKNINGSFEST

Johannes fyllde år i tisdags och han trodde bara att folk skulle komma och fira han då efter jobbet. MEN, jag och hans systrar hade planerat en överraskningsfest lördagen innan och det blev SÅ lyckat alltså. Älskar att överraska! Vi fixade en massa massa gott, samlade alla hans nära och kära och totalt lurade han. Jag sa att vi skulle träffa syrran bara för att umgås men icket. Det blev en supertrevlig mysfest med vin, mat, spel, musik och skratt. Han var väldigt nöjd 🙂 ♥
IMG_9429Så kul när alla hjälper till i köket och fixar och donar, riktigt mysigt! Och dricka ett glas vin till 🙂 Lugna nerverna lite, jag var sjukt nervös haha!IMG_9436Fix med allt mat med hjälp av hans fina fina systrar ♥IMG_9450Pizzor!IMG_9451 IMG_9457 IMG_9471Alltså ser ni huuuur mycket gott?! ALLT var verkligen helt magiskt!IMG_9482 IMG_9484Så sjukt kul med twister, varför gör man aldrig det längre?!IMG_9494IMG_9489 Micke och Johannes 🙂

I måndags hälsade vi på hans farmor och farfar så dom fick gratta han, drack lite kaffe, fikade och pratade på 🙂 Efter det for vi hem och bakade till hans födelsedag. Vi gjorde en marängtårta och jag bakade även en nyttig marängtårta utan socker, gluten och med soyagrädde istället för vanlig. Den blev huuur god som helst!

TRETTONDAN

Halloj! Det var ganska skönt att ligga kvar i sängen och veta att man får sova hur länge man vill då Johannes åkte till jobbet. Speciellt då jag insåg att det var minus 28 grader ute. Vaknade ändå inte allt för sent. Städade lite, åt frulle och sen gick jag till gymmet. Även hunnit hälsa på två av mina systrar och gått på stan 🙂  Har varit och handlat lite och nu har jag just kommit hem och ätit en omelett med grönkål, så himla gott!

Ska hoppa in i duschen strax och börja fixa mig. Vi ska till Johannes syster ikväll för lite festligheter, är ju ändå trettondagen 🙂 Blir roligt! Känns dock konstigt då det är en torsdag haha..
IMG_9303Fick bland annat den här mysiga morgonrocken av Johannes i julklapp ♥
IMG_9317FrullishIMG_9318Omelett med grönkål, rödlök och tomat.