JAPP

Har inte speciellt mycket att skriva egentligen. Ville väl bara rensa lite onödiga och smått ointressanta bilder men vad gör det :-)))) Har äntligen kommit igång med träningen igen efter resan, man blir lätt så lat då man haft semester, speciellt i en månad. Har även köpt The Sims 4, satt hela dagen igår med Hanna och byggde hus. Så sjukt kul!

IMG_3853Har börjat använd mina glasögon mer och mer för jag känner att jag får ont i huvudet om jag inte har dom. Plus att det känns som att jag har börjat se dåligare haha MVH Tant LinaIMG_3566Provade göra en sån där omtalad smoothiebowl på spenat, avokado, banan och hallon. Tror den hade varit godare utan spenat men nyttig var den ju iallafallIMG_3577 IMG_3596Hade fina Lovisa hos mig förra veckan. Vi ljusade upp henne rejält och fräschade till hennes toppar 🙂

IMG_3620IMG_3730FÖRE: Den här tjejen hade en gammal ombré och en egen utväxt så jag la en bottenfärg och gjorde folieslingor i hela håret för att bort det mörka. Alltså hennes hår var så tjockt så ni fattar inte, haha! Höll på med henne i över 4 timmar men fint blev det iallafall 🙂 Tacka gud för olaplex.IMG_3733EFTER

IMG_3858IMG_3756Gjorde dadel-chokladbollar för någon dag sen, så gott 🙂IMG_3758I lördags lunchade vi på Nodo…IMG_3761… Efter det gick vi och delade på en charkbricka, sötpommes och drack vin på Bishop! Myche trävligt. IMG_3632IMG_3802Provade ett par jättesöta mjukisar igår men köpte dom aldrig…IMG_3767Lagade Pad Thai i söndags, så himla enkelt alltså!
IMG_3771 Ny vårjacka
IMG_3838Och sist men inte minst, en taggad Lina innan dagens gympass. Gick riktigt bra!! Har just ätit tacos och nu ska jag duscha och sen sova 🙂 Natti

VARDAGEN

Då var man tillbaka i vardagen och det känns inte jobbig alls. Även om man gärna hade haft en till resa bokad att se framemot. Får lösa det på något sätt 🙂 Lördagen vi kom hem från Thailand så åkte vi till Åbbes stuga, grillade och badade. Sen beställde vi tre pizzor att dela på. Annars har det varit jobb som vanligt, en del grillningar, överraskningsfest för Johannes pappa och massa myskvällar. Så skönt att det börjar bli ljust ute längre. Sommaren är snaaaaaaart här!!

IMG_3164Dumt att klaga på vintern vid såna här tillfällen. IMG_3172 IMG_3177 IMG_3180 IMG_3188Hur härligt då!??IMG_3190 IMG_3198Haha ♥IMG_3207IMG_3221IMG_3451 IMG_3222 IMG_3247 IMG_3251 IMG_3252Galet sugen att klippa av mig håret! Provade lite halvers förra veckanIMG_3323Hunnit med en och annan semla :-)))))IMG_3355I tisdags så åt vi hotellfrulle innan jobbet tog nya bilder till salongen och hade möte.IMG_3333 IMG_3337IMG_3523 Lördagsfrulle. Johannes stod för smoothies och jag för avokadomackor!
IMG_3359IMG_3554Han kan om han vill, gårdagens middag. Så sjukt gott!!!
IMG_3371 IMG_3456 IMG_3516 IMG_3517 IMG_3518 IMG_3519IMG_3282 IMG_3352

SISTA THAILAND

Hallå hallå! Tänkte att det var dags att slänga upp de sista bilderna från Thailand. Alla bilderna nu är alltså från Koh Chang. Ett ställe jag LÄTT hade kunnat åka tillbaka till. Så otroligt fint ställe som hade allt! Både fest och lugn 🙂 Rekommenderar starkt.

IMG_2983IMG_1853IMG_3294 IMG_2191 IMG_2266 IMG_2302IMG_3292 IMG_2311 IMG_2327 IMG_2332 IMG_2364 IMG_2376Alltså såna här kvällar! Bara sitta i en mysig stol på stranden med härligt folk och dricka drinkar, en aning börjar man ju sakna!IMG_2386Hann slinka ner en och annan banan och nutellapannkakaIMG_2392 IMG_2400 IMG_2404 IMG_2408Magisk utsiktIMG_2409 IMG_2413 IMG_2415 IMG_2436På bröllopet 🙂 Det blev verkligen superlyckat! Var en jättefin och rolig dag med en massa tårar, skratt och dans!
IMG_2481Så vackert!!
IMG_2485 IMG_2487 IMG_2488 IMG_2491 IMG_2496 IMG_2502Let´s go to the beachIMG_2507 IMG_2512Åt nästan bara thaimat/vietnamesisk mat under hela månaden men det var någon enstaka gång jag tog en burgare och en carbonara. Det som är kul när man reser, att äta deras mat 🙂 Och alltid med pinnar. Den här burgaren var god iallafll!IMG_2530 IMG_2568 IMG_2573IMG_2580 IMG_2583 IMG_2626 IMG_2642 IMG_2652 IMG_2669Moppetur, snygg kände man sig IMG_2672 IMG_2676Gänget!IMG_2691Mys i solnedgångenIMG_2702 IMG_2703Så sjukt vackert på Koh ChangIMG_2707Bodde på väldigt många hotell/bungalows under resan och det här var det sista vi bodde på. Supermysigt och goda drinkar 🙂IMG_2717IMG_3446 IMG_2767 IMG_2775 IMG_2803 IMG_2813 IMG_2821 IMG_2834 IMG_2863 IMG_2869 IMG_2875 IMG_2942IMG_2855 IMG_2949Här var vi på fullmoon-party. Så sjukt roligt och vi galet bra musik!! Dansade i flera timmar och sen gick vi och köpte massa olika grillspett hahaIMG_2965Dom gick tydligen och fick färg på sig
IMG_2981IMG_2988IMG_2991 IMG_2996 IMG_3003 IMG_3009IMG_3153 IMG_3027 IMG_3082 IMG_3101 IMG_3136Sista dagen…IMG_3142Sista måltiden, buhuuuuuIMG_3146Och till slut på Arlanda.. Slutade semestern med en drink var på O’learys.

Så summan av kardemumman, det har varit en heeeeelt underbar resa. Har träffat så härliga människor, ätit en massa god mat, sett såna vackra platser, varit på bröllop, snorklat, kört moppe, paddlat, varit på utflykter, vattenland, tivoli, åkt tåg, tagit massage, kört morgongympa, haft träningsvärk i rumpan i en vecka efter, bott på ett ställe som hade låset exakt lika litet som ett dagbokslås (ungefär noll inbrottssäkert) druckit alla möjliga drinkar, dagsfester, kvällfester, firat det kinesiska nyåret, åkt liggbuss, linbanam spelat en massa kort, skjutit m19 (?) eller m16, kommer inte ihåg haha och så vidare och så vidare.

STRANDHÄNG

Jag och Johannes la oss just i sängen efter att ha köpt en massa olika sticks från en sorts matvagns-marknad. Avslutade även med en banan och nutella pancake, alltsååå så gott!!

Innan det tog vi en timmes oljemassage. Skönt eftet en hel dags strandhäng, är helt slut! Imorgon ska vi åka hela bröllopsgänget, vilket är kring 40 pers, ut på en båt. Vi ska snorkla, åka till tre olika öar, fiska, dricka, dansa, lyssna på musik och ha kul. Såå taggad!

Ska äta upp vårat godis till en film sen sova 🙂 Natti!

KOH CHANG

Hej på er!! Sitter just nu utanför våran bungalow och väntar på att Johannes ska vakna så vi kan äta frukost. Kom till Koh Chang igår efter två veckor i Vietnam och 3 dagar i Bangkok. Alltså jag ÄLSKAR det här!! Finaste stället jag vari på i Thailand, ett riktigt paradis alltså! Vi har hunnit fira det kinesiska nyåret på en asfet klubb med sjukaste utsikten över Nha Trang. Varit på en hel del utflykter. En från 5-9 på morgonen då vi såg soluppgången bland sanddynerna och gick i en mysig flod. Har varit på ett vattenland/tivoli/lekland där det även var hur fint som helst. Sista dagarna i Vietnam åkte vi till Mui Ne där det typ var vi och vietnameserna haha. Absolut inga turister och superlugnt i 4 dagar förutom att vi beställde in helrör på dagarna på hotellet som kostade typ 35:-  Äter en massa god mat hela tiden och bor på jättefina ställen. Nu ska vi vara på Koh Chang resten av resen och snart ska vi på bröllop här, ska bli så sjukt kul!!Åkte liggbuss till Mui Ne från Nha Trang, så sköna alltså!! Spelar massa kort och dricker drinkar! Standarddagarna 🙂Utflykt till ho chi tunnlarna från vietnamkriget där vi gick prova skjuta, sjukt coolt!Koh Chang!På flygplatsen i Vietnam! Det kinesiska nyåret!Utsikten från hotellet i Bangkok!Gick till bargatan soy cowboy i Bangkok och dansade loss!Åkte linbana över till vattenlandet, superfin utsikt!

UTFLYKTER

Hej på er!! Klockan är snart 9 på kvällen här i Vietnam och vi ska snart ut och äta. Man tar oftast in massa smårätter och delar, supermysigt 🙂 Idag har vi legat vid poolen hela dagen och druckit drinkar och lyssnat på musik, har varit strålande sol. Så himla härligt!

På dagen igår var vi på en dagsutflykt till delta-floden och det var så sjukt fint överallt alltså! Hur mysig miljö som helst med massa palmer överallt. Älskar palmer! Vi åkte olika båtar genom floden, åt kokosgodis, fick se då dom gjorde godiset och guiden berättade lite historia och grejer! Sån rolig dag verkligen 🙂 Sen på kvällen så fyllde en av Johannes vänner år så vi åt sushi, drack massa vin, drinkar och dansade hela natten lång på en nattklubb med den bästa musiken alltså! Dansade i flera timmar, så sjukt roligt!!

Imorgon ska vi och se tunnlarna från Vietnam-kriget så det blir också en heldags-utflykt, kommer bli riktigt intressant! Imorgon är även sista dagen här i Ho Chi Minh. Sen flyger vi vidare till Nha Trang där vi ska fira det kinesiska nyåret!

VIETNAM

HEJ FRÅN VIETNAM! Resan på 32 timmar gick super men man var ju helt slut eftet att knappt ha sovit nånting och 4 flygbyten men nu är vi i Ho chi minh. Direkt efter vi landat i Bangkok skulle vi vidare till Vietnam och det var så stressigt, trodde vi skulle missa flyget men vi hann haha! När vi kom fram tog vi nån drink igår, strosade runt och åt massa vietnamesisk mat! Idag har vi promenerat runt i flera timmar, sett krigsmuseet och solat å badat. Hur härligt som helst!! Hotellet är huur fint som helst, pool på taket, supergod frukost och afternoon tea 🙂 Nu ska vi och ta en massage och sen blir det dusch och middag!

TAGGADE

Onsdag idag och både jag och Johannes har varit lediga, för nuuuuu har vi äntligen semester! Vi båda vaknade supertidigt för vi var så taggade men försökte somna om, kunde inte sova längre än till åtta. Johannes hämtade té till sängen och så låg vi och såg på nyhetsmorgon, hur mysig start på dagen som helst ♥ Sen klev vi upp och åt frukost, tittade lite på Empire och sen gick vi till gymmet. I slutet var vi lite i crossfitrummet och körde dom här repen, så sjukt kul och sjukt jobbigt!! Efter det for vi och solade 🙂 När vi kom hem lagade vi omelett till lunch, har städat undan lite och nu dricker jag kaffe. Nu ska vi bara packa det sista och sen är vi ready to go, sååå taggade alltså!! Ska låna nån bok av syrran så jag har att läsa också.

IMG_9777Sitter med ansiktsmask nu och ska snart måla naglarna och duscha!IMG_9762Omeletten med alla möjliga grönsaker i!IMG_9772 IMG_9781PUSS!

TISDAG

Helloooooo från en glad Lina!! Sitter och dricker té och äter kvarg med massa frukt och bär medan mannen spelar tvspel. Hunnit med gymmet efter jobbet nu när jag äntligen blivit frisk. När Johannes fyllde år fick han bl.a en oxfilé så den tillagade vi (han) i lördags och herregud så perfekt och god den blev. Bara så ni vet :)))) Dumt att inte veta det liksom!

IMG_9639IMG_9629Den vanliga frukosten. Kvarg, bär, frukt, kokos och pumpkärnor!IMG_9650En sliten och sjuk Lina :)))IMG_9654Makrill och avokado!IMG_9655 IMG_9662Hamburgare!
IMG_9669När man lärt sig dricka rödvin så 😉 IMG_9679 Så himla trevligt!
IMG_9714Provade den här fina toppen idag som jag såklaaaart köpte!IMG_9712 IMG_9746 Och så från gymmet idag!

Nu ska jag hoppa in i duschen och fortsätta dricka mitt té 🙂

HÄRLIGA DAGAR

Hej från en sjukling! Har sagt att jag typ aldrig blir sjuk men det ska jag inte säga mer för nu slog förkylningen till :))))) Jaja bara att härda ut och hoppas den är över snabbt. Ska dricka mycket té och äta frukt. Visar lite blandade bilder från de senaste dagarna.

IMG_9578I tisdags på jobbet 🙂IMG_9398Gjorde buffalo wings med avokadosallad förra veckan med en sås gjord på yoghurtkvarg, vitlök, sambal olek, salt och peppar. Hur gott som helst!IMG_9622Träna träna träna. Kan dock inte träna nu för jag är sjuk 🙁IMG_9409 IMG_9417 IMG_9503Hade en jättemysig dag ute i söndags med alla syskonen. Vi åkte pulka, madrass, grillade korv och pinnbröd 🙂IMG_9511Nöjd kille!
IMG_9513 IMG_9518 IMG_9521 IMG_9522Gjorde ett eget minibröd med pinnbröd och en prinskorv haha!IMG_9525Viggo ville så gärna sova hos mig och Johannes i söndags så det är väl klart han skulle få det. Jag lagade kycklingtacos medan grabbarna spelade Rayman och åt godis haha. Sen hann vi med att se Draktränaren också, supermysig kväll 🙂 IMG_9530 IMG_9531IMG_9608 IMG_9546På morgonen dagen efter myste vi bara i soffan. Vi vaknade vid halv 7 och åt frukost, slog på filmen inside out (såå bra film!!) och sen somnade jag i typ två timmar medan Viggo spelade Rayman. Nöjd kille ♥IMG_9549Sen for vi och hälsade på Linnea och Alice, och åt gröt till lunch för er som vill veta haha..