Go back to where you started!

Måste erkänna att min motivation inte varit 100%ig det senaste. Har varit svårt att se framåt och jobba mot de nya resultaten. Dieten har varit medioker på sin höjd och träning har gått dugligt bra. Men igår, efter en någorlunda sömnlös natt var det som att lågan ännu en gång tändes. Låg och kollade igenom mina gamla instagrambilder. Har innan haft svårt att se att det gått framåt trots hårt slit osv. Men jag tog en nogrann blick på de olika perioderna under min resa till mitt nuvarande mål. 

 

Och jag vet inte vad ni tycker, men jag ser skillnad, notera det faktum att jag brukade använda en massa lager för att försöka se bättre ut. Mina bröst var platta, mina armar ännu mindre, min mage var småfet, min rygg mindre och mindre definierad. 
Jag antar att det jag egentligen vill säga med detta inlägget är att de gånger du känner för att ge upp, kolla tillbaka på dig själv, se var du en gång var och försök komma ihåg varför du inte vill tillbaka dit ännu en gång! Jag har sett mycket värre ut än vad jag gör på bilderna här kan jag lova. Alla framsteg är framgång, och jag känner en ny vind av motivation svepa mot mig. Let’s do this shit. 80 kg till våren är målet! 

Tjejer, spana in mig dååå!

Dags ännu en gång att spy lite galla, sanningen är att klockan är 02:00, jag skriver mitt tredje inlägg i sträck nu (med olika publiceringstider helt enkelt!) 

Det är med många långa djupa suckar som jag skriver detta inlägg, jag vet inte ens själv om jag riktar mig till tjejer eller killar just nu. Men jag är trött på 2 saker denna gång. Let’s break this shit down. 

1. Tjejer som tror att killar som gymmar gör det för deras skull/för att få mer tjejer.  

1….2….3… FUCK YOU! 
Jag är så jävla trött på att höra saker som ”bli inte för stor bara, ingen tjej tycker det är snyggt”, ”neej men killar ska ha lite fett runt magen, tjejer gillar det.” Och alla kommentarer som kan slängas i samma papperskor… kategori menar jag såklart. 

Det är dags att komma ut ur fantasivärlden om att allt killar gör är för att imponera på tjejer eller tillfredställa tjejers behov. Jag säger inte att detta är fallet när det kommer till alla delar av det vardagliga livet, men när det handlar om träning.
Jag vill bara få klargöra en gång för alla, jag gör inte detta för att få tjejer, jag gör det för att jag mår bra i att göra det. Jag vill förändras, för mig, inte för någon annan.


Hade en sjukt bra diskussion ikväll (eller ja, nu blir det ju i förrgårkväll när detta ”släpps”) med en tjejkompis om detta. Även hon är insatt i träning och vi snackade mycket om hur folk utifrån ser det.
Det kan faktiskt bli sjukt svårt att vara med människor som inte är inne i samma lilla bubbla som man själv är. Inte för att man ogillar människorna, men för att man lever en helt annan livsstil. Ta ett exempel, jag var på fest för några veckor sen, bestämde mig för att jag ska vara nykter, men eftersom att jag var uppe sent och mat inte skulle vara tillgängligt mitt i natten bestämde jag mig för att ta med mitt kaseinprotein. För det första ville varenda kotte få mig att dricka, för det andra var det väldigt ”töntigt” att jag hade protein osv. 
Vad är det för fel med att faktiskt vilja satsa på att bli bättre? Varför ska jag behöva offra personlig fysisk förbättring för att andra ska ha kul? 


Ännu en grej är att jag en gång var typ gjord av godis, haha nej men jag åt godis dagligen, drack cola dagligen osv, var en liten vloggjocke helt enkelt. Dock var jag en tanig jävel på 55 kg.  Många gånger när man försöker finna stöd i sin omgivning till att hålla sig borta från skiten så får man höra ”men snälla, ät godis, du kommer inte bli tjock” eller ”Men ät bara, palla hålla på så” och liknande. Återigen, vad är det människor inte förstår i det hela? Som Arnold Schwarzenegger en gång sa (lite vagt citat nu men ändå!) ”Folk tycker att bodybuilding är en konstig sport, men för mig känns det lika konstigt att man sätter sig i en bil och ser vem som snabbast kan köra 500 meter.” 

Ta nu inte detta fel dock, såklart man vill ha en tjej, men en tjej som kan acceptera livsstilen man lever och som kan stötta en när det blir som tuffast. Att förändra sin diet, sin kropp, sitt tankesätt är en sjuk mental kamp precis som det är en fysisk kamp.

 

2. Killar som faktiskt bara tränar för att få tjejer!

Visst ska jag ge fan i vad folk tränar folk, folk får träna för vilken anledning de vill osv. Men ni kissar ju på oss som faktiskt gör detta för oss själva. Återigen, gör vad ni vill, visst, men det kommer verkligen inte hålla i längden. Träffat på alldeles för många som bara tränar för att de vill att tjejerna ska gilla dem bättre. 
För det första kan jag säga att jag har haft en del förhållanden tidigare i mitt liv, sen jag började träna hårt har jag inte haft ett enda ordentligt förhållande. Visst, man träffar tjejer, men allt är så jävla ytligt. Det kommer inte göra er lyckligare på något vis att ränna runt med damer till höger och vänster. 

Jag anser att om man faktiskt ska ge sig in i den hårda ”byggar”världen så måste man ha ett ”högre” syfte än så. Och med högre menar jag inte spirituellt, drogmässigt eller annat, utan en drivande brinnande eld inom dig som skulle kunna vattenbombas utan att släckas.
För det kommer verkligen behövas under resans gång. Vägen till framgång är inte rak, du kommer tappa på din diet, du kommer tappa motivation osv. Men det är värt det i ändan. Varenda dag vaknar du starkare, med en större vilja att förbättras. Mina 7 dagar av godis i veckan har gått ner till 1-2 dagar i veckan. Och någon gång hoppas jag kunna eliminera och göra ännu bättre från mig. För jag vet att jag går den krångliga vägen mot framgång. Men när man smakat segerns sötma. Ser sig själv förändras i spegeln, då blir man hungrig efter mer. Man blir hög på livet bokstavligt talat! 

Ännu ett galet långt, och antagligen någorlunda flummigt inlägg för att sprida lite ljus denna söndagl. See you at the gym! 

Denna sköna bild får avsluta kvällen. When nothing goes right, go left lift!

Saker jag snart kommer spy över!

För att uttrycka sig enkelt, människor över lag. Men ska försöka utvecka det hela en bit. 
För bara typ 2-3 dagar sen så såg jag ett inlägg på facebook om en tjej som skrev om hur hon ville ha hjälp med kost och träning osv. Snäll som man är erbjöd man sig att hjälpa, men som så ofta när det involverar mig och vad jag brinner för ledde det till en lång diskussion. Det ledde även till mitt inlägg om chockdieter. Tjejen ber om hjälp med kost, säger att hon vill äta nyttigt, men inga extremdieter osv. En kille skriver att han slutade minsann helt med kolhydrater, allt socker osv. Och så satte han sig på en cykel och bombarderade kroppen på det viset.
Jättebra, säkert, inte hade han byggt ett enda gram muskler, men antagligen hade han ätit upp en del av sina muskler.
Men men, det är inte poängen i sambandet nu. Däremot ser jag denna tjejen idag lägga upp en bild på hur morsan lockat med pannkakor och sen skriver hon ”Jag älskar mat!”. 

Go hard or go home. Finns folk som faktiskt vill göra något åt sin kropp.

FÖR I HELVETE, var det inte denna jävla tjejen som nyss satt och babblade på om hur nyttig hon ville bli osv? Jag dömmer inte ut folk som trivs i att vara stora (längre i alla fall), eller som väljer att äta skit och är redo för konsekvenserna. Men jag HATAR bokstavligt talat när folk går ut i sociala medier, ber om hjälp och tycker sedan att folk ska ta sig tid att hjälpa dem osv när de inte tänker varesig lyssna eller göra något åt situationen de är i!
Svaret jag fick var först: ”
Jo är jag fortfarande, börjar dock röra på mig, och har du med saken att göra förresten?” 
Jag svarade på detta: ”Du la upp det på facebook. Hatar folk som går och ber om massa hjälp utan att egentligen vilja ändra sig.” 
Varpå detta svar kommer: ”Vad fan vet du om vad jag gör? Du har ingen aning om vad jag gör. Idiot.

Och ja jag hatar också andra som gnäller och lägger sig i.” 

Och även senare: ”Jaha.. Folk tror bara för att man har någon på nån jävla internet sida så känner man alla och man kan allt om alla vilket är så jävla irriterande” 

Vänta här nu, ser ni att jag skriver någonting om att jag känner människan? Går jag till personangrepp (innan hon gör det, blev såklart svinförbannad och svarade: ”Hahahaha känner dig? Vet att du kommer vara som alla andra får till människor som är missnöjda med sina kroppar utan att göra något åt det! Have fun being mrs.tjockis!” 
(Hon kallade sig själv Mrs.Tjockis sin status om ändring..) 



Glad över att ha en välfungerande kropp och privilegien att få träna upp den och bli den bästa jag kan vara.


Återigen, om man är missnöjd med något VARFÖR ÄNDRAR MAN DET INTE?
Jag lovar er som läser detta, vill ni ha min hjälp finns jag här för er! MEN tänker ni slösa min tid med att ta emot tips och råd från mig, för att sedan slänga er i soffan med en påse chips och sen komma och klaga över att ni är missnöjda? ÖDSLA INTE MIN TID! Dra, gå och lägg er i soffan direkt!

För att transformera sin kropp behövs det hängivenhet och vilja. Men det är så jävla värt det i slutändan, det är lite som att arbeta, visst kan det vara tufft och slitigt, men när lönen kommer in kommer även känslan av att ha gjort något, av att ha FÖRTJÄNAT något.
Så sluta tro på era 10-minuters 6-pack medans ni sitter och garvar åt ”förstora din penis-mejl”, för båda är fan lika idiotiska.

Och ta mig inte fel, du kan äta på McDonalds utan att se ut såhär, att fuska med måtta är bara bra för din kropp!


FUSKA MED MÅTTA är mina sista ord för idag, och ni som tränar och äter nyttigt, njut av det, det är ett privilegie, inte en förbannelse.


 

Dat Epic Pheeeel!

Kom nyss hem efter ett helt galet pass med min gympolare Jelica samt ett inlinehockeypass. Jag vet inte vad det var med mig idag. Men kombinationen av ett grymt axelpass tillsammans med sjuuuk dubstep (Underbart att träna till!) gjorde att jag fick en oslagbar energikick! 
Efter passet kunde jag fortfarande hoppa och studsa och vara 10 gånger hetsigare och jobbigare än i vanliga fall! 

Det är en speciell känsla när saker och ting går bra träningsmässigt. Och även om det inte var utgång på listan idag så fick jag:
Dansa (X)  
Lyssna på fet musik (X)
Ha roligt (X)
Vakna starkare imorgon (X)
Vara bakis imorgon (NOPE.JPG)

Jag är inte på gymmet för att vara vacker. 


Ibland kan gymmet seriöst vara lika härligt som att gå ut och bli ”packad” (och det på en bra dag). 

Det finns ingen kemikalie i världen som kan ersätta känslan av hårt slit, resultat och bara kunna må bra av det! 



Och påtal om Dubstep….. eller ja…. Här har ni en fet Hardstyle låt! 😉  



Episkt paket på posten idag! (Tävlingsvinst!)

Idag kom det glada nyheter på mobilen, nämligen att jag fått en leverans från DHL! 😀 

Jag fick detta på facebook för ett tag sen nämligen! Visade sig att de underbara människorna inte alls tyckte att det var för sent! 

 

Så underbart nog kom det ett flak med celsius på posten idag! 😀 

 

Och smaken jag valde! 

 

STORT tack till både Celsius Sverige och Frida, för att kolla in hennes blogg, klicka HÄR! (Hon är en galet snygg kvinna måste jag säga!)

 

OCH eftersom att det är fredag, lyssna gärna på den här feeeta dubsteplåten! GOD TIIIEEEER!! 

 

 

Chockdieter och TIDENS MENING (dampinlägg)

När ska människor lära sig? Jag är så sjukt trött på all jävla reklam för ”abs på 10 minuter”, ”tappa 10 kilo på 1 vecka”. Blablabla! Hur länge tror ni egentligen att de där 10 kilona som ni förstört er kropp under en vecka håller i sig? Hur mycket tror ni kroppen måste ta stryk för att ni ska kunna gå igenom en sån diet? 

Detta blir nästan som en liten spin off på gårdagens inlägg, men det är RESAN TILL MÅLET som är det viktiga. Det är som att skjuta sig full med steroider, visst har du kroppen som du vill ha. Men du har varesig förtjänat den eller byggt den på en stabil grund (i alla fall i de flesta fall). Men när du slutar att stoppa i dig det, vad händer då? BAM säger det och du är tillbaka där du startade, mindre, svagare och utan hedern i behåll. Du kan lika gärna vända dig om och klappa händerna åt drogen som gjorde det hårda arbetet åt dig. 

TID är något som människor idag har lite av, eller i all fall verkar vilja tro att de har lite av. Jag är själv en jävla idiotisk tidsoptimist, men jag försöker bättra mig och jobba på det! Folk tror att när de spenderat tjugo år med ena handen på fjärrkontrollen och andra i chipspåsen så tar de 1 vecka för att jobba bort det. Visst kan du få snabba resultat. Men såfort du går av din kraschdiet så är du tillbaka på ruta 1, om inte ruta -1. 

Det är bara att acceptera att en transformation TAR TID, men TIDEN PASSERAR ÄNDÅ! Det handlar återigen om vad du gör med din tid. Antingen sitter du och klagar över att det är så jobbigt och tar sån tid att gå igenom dieter osv.  Men vet du vad? Den som försöker misslyckas aldrig, man LÄR SIG, och man lyckas. Du lär dig vad din kropp kan ta, när den behöver det, hur du ska träna, hur du får resultat och hur du gör för att hitta en diet som PASSAR DIG OCH SOM DU KAN HÅLLA IGÅNG! 

Den enda som är en förlorare är den som sitter kvar i soffan och som för alltid kommer undra ”tänk om” jag hade gjort ditten och datten. Så ta tag i dina jävla kulor och förändra det du är missnöjd med! 
Sätt upp VETTIGA mål som du KAN nå, ta det lugnt och lär dig hur du själv optimerar din egen tillväxt.  

Hahah, evil eye! Det är DU som väljer vad du gör med din tid! När du pekar med ett finger pekar alltid 3 fingrar tillbaka!

 

Det är resan, inte målet!

Ja, ännu en gång var det fanimig dags att skriva lite på bloggen igen. Vissa daglar bubblar skallen av tankar och motivation så då är det ju bara att dela med sig! 😉 
Så idag tänkte jag skriva lite om resan till målet man vill nå.

Visst är det lätt att sätta upp mål och säga ”jag ska ut och springa 1 mil om dagen, jag ska lyfta 6 dagar i veckan, jag ska väga 100 kg om 1 år”, men det är egentligen inte målen som är det viktiga. Om du inte älskar resan påväg till ditt mål, börja den inte ens. Jag är så trött på folk som kallar sig för ”gymtorskar” eller liknande trots att de tränar 1 månad och sen lägger ner i 3 månader, sen om och om igen. 
Jag är så jävla trött på folk som kallar som målar upp sig själva som årets fitnessprofil men egentligen tränar för att få ligga eller för något annan helt värdelös anledning!
Det är resan som spelar roll, det handlra inte om du väger 100 kilo, eller om du har 40 cm armar, i alla fall inte om du startade på 98 kilo och 39 centimeter armar! Förstår ni vart jag försöker komma?
Om du nyss har börjat med dina resa mot en bättre kropp, eller mot en större kropp eller vad du nu har för mål, SE PÅ DIG SJÄLV IDAG, sen ser du på dig själv om 1 år.
Det är inte något som ändras över en natt, jag kan inte se mig själv sluta träna. Jag kan inte se mig själv sluta vilja vara den bästa personen jag KAN vara. Fuck steroider, fuck allt sånt, det är bara preparat för att förkorta din resa och släcka din brinnande själ. 

Stanna upp, glöm vart du ska och se hur långt du kommit.

 

Ärligt talat nu, jag vet 100% om att jag inte är den största killen på gymmet, eller ute på gatan, men spelar det egentligen någon roll? Det spelar inte ETT PISS roll! För det är vad som sitter bakom pannbenet som definierar vem DU är! Det handlar inte om att ha störst biceps eller något sånt, det handlar om resan, det handlar om att få transformera sin kropp och kunna vara stolt över det man åstadkommit med! 

Vill avsluta med att ge två personliga shoutouts till vänner till mig, Max Hellqvist… Bro, den tiden vi tränade ihop, du var fan i toppklass!  Du kan få precis den kroppen du vill ha sålänge du bara ger dig fan på det, ge inte upp! 

Och sist, men definitivt inte minst, Aldo, jag vet inte ens vart jag ska börja. När jag var i din ålder satt jag vid datorn och käkade chips och surplade cola, jag vägde 55 kilo och jag visste knappt vad en skivstång var. Om du skulle lägga ner med träning osv kan du lika gärna skjuta dig i benet. Framtiden är ljus för dig gubben! 

 

Avslutar med en bild för att illustrera vad jag snackar om.. 

Min transformation än sålänge, och inte tänker jag sluta. 

Varför en bra kropp triumferar över materiella ting!

En fet sportbil rullar förbi dig på stan. ”WOW” säger folk och tittar på bilen… 
En rik kille raggar upp en tjej, ”WOW” tänker tjejen samt på hur mycket hon kan shoppa upp hans pengar. (Lol)
En rippad jävel utan tröja går förbi en grupp tjejer, varenda jävel vänder på huvudet. Inte för att du äger en fin bil, inte för att du äger en fin summa pengar, utan för att du är fin i dig själv! 

Men visst är det egentligen också så att vi inte tränar för att imponera på en tredje part? Att kunna se sig själv i spegeln, transformerad från ett gammalt slitet du till en välmående, grymt snygg du är något som du kan njuta av utan att spendera en massa extra pengar. Varför ta hand om en bil när du kan ta hand om dig själv?
De materiella tingens värde är ofta något som går ner snabbt, inte bara för dig som person men även i fallen då du kanske bestämmer dig för att sälja din bil etc etc.
Investera i din kropp och jag garanterar dig en vinst. Du ser bättre ut, mår bättre, blir mer rörlig, mer stabil, starkare, piggare, gladare.

Fuck money, fuck bitches, fuck cars, aquire aesthetics! 

 

Måltidstajming och att äta rätt mat vid rätt tillfälle!

Pust, stånk, stön, detta kommer bli ett jobbigt inlägg att formulera känner jag haha! 
Folk har frågat mig en del sen jag började skriva igen om träning och mest fokus har det varit på mat. Så jag tänkte att jag skulle ta och försöka gå in på det här med mat lite. 

Jag kan börja med att säga att det finns ungefär lika många olika teorier på hur/när/vad man ska äta som det finns orcher i Sagan om Ringen. Men det jag skriver nu har jag själv testat nu i ungefär en vecka och jag tycker det fungerar SUPER! 

Så, låt oss börja med detta, frukost, dagens viktigaste mål! Eller? Njae, inte direkt, inte om du är en individ som tränar hårt och vill hålla kvar/bygga dina muskler, då är för/efter-tränings”måltiderna” mycket viktigare! 

Logiskt tycker jag det känns om vi börjar med att gå in på pre workout mealen, med andra ord vad du äter/dricker innan ditt träningspass. Jag antar att jag inte ens behöver säga att vatten definitivt är en viktig del under hela dagen? 
Men det är även viktigt att tänka på vad du för i dig innan träningen. Detta beror mycket på när på dagen du tränar. Om du är en morgonpigg människa som är på gymmet ganska kvickt efter att du vaknat så är det skippa frukost, i alla fall innan träningen, som gäller. Varför detta då?
Jo, när du smälter din mat så tar det en stor del mängd av din energi och ditt blod för att ”smälta” maten, men när du tränar så tas ca 80% av ditt blod för att leverera näring och syre till dina stackars muskler. Eftersom att vätskan snabbare kommer ut i systemet (Jag snackar alltså om exempelvis en shake bestående av wheyprotein!). 
Om man däremot, som mig exempelvis, jobbar och tränar efter jobbet så ska man äta komplexa, men lättsmälta kolhydrater samt protein 3-4 timmar (Jag kör 3) innan passet, 1½ timme innan ungefär så kör jag en shake bestående av Kreatin, Whey, Maltodextrin (Snabba carbs för att klara sista delen av dagen på ett rätt så fysiskt ansträngande jobb) samt L-Glutamin.
L-Glutamin kan även rekommenderas till de som kör tidigt på morgonen då det är den aminosyra som tas upp snabbast och ger enkel och bra energi! 

Men  om man tränar med mat i magen så bryter man ju inte ner muskler utan kroppen tar från maten? Well, det kan vara så, men samtidigt ökar det chansen för illamående, ont i magen osv, det är bättre att kroppen för processera maten först så att den under passet kan använda sig av näringen för ett grymt pass! 

Så här är ett exempel för dig som kör tidigt på morgonen och inte hinner käka frulle: 

Shake bestående av:

Whey (1 portion)
L-Glutamin (5-10g)
(Maltodextrin, alltid gött att vakna till lite, chansen är dock att du för en ”sockerkick” som sedan dalar mot slutet av passet. detta är alltså snabba carbs!) 
Eventuell pre workoutdrink/koffein.


Dig som tränar senare på dagen: 

Ät något 3-4 timmar innan.
Ta en shake 1½ timme innan passet (Whey (20-30g), L-Glutamin(5-10g), Maltodextrin (ca 20g)(som ett exempel om du behöver lite snabb energi). 

För dig som kör kreatin är det bra att inta kreatinet tillsammans med B-Vitamin för ökat upptag, kör det pre/postworkout för att det ska tas upp och användas bäst av kroppen. Kreatinet du tar innan hjälper till att höja dina musklers ATP-nivåer (energin i musklerna) och efter att återhämta dig. 

 

Ja, det var väl enkelt sammanfattat om pre meals. Då kör vi post meals då!

Grym pump när man äter rätt!


Så, detta är inte på samma sätt beroende av vilken tid på dygnet du tränar. Men DIREKT efter träningspasset finns det något som på engelska kallas för ”metabolic window”. Efter ett hårt träningspass (finns det något annat?) så är dina muskler nedbrutna och skriker efter byggstenar. Man brukar jämföra musklerna efter träningen med en torr tvättsvamp som du häller vatten på, allt sugs i princip upp! 
Det är pga detta som vi snabbt behöver få igång kroppen för att återuppbygga våra muskler, denna gången större och starkare än innan. Så, vad känns det då som att det är viktigt att få i sig? Långsamma kolhydrater och en massa fett? NEJ! 
Vi vill ha SNABBA kolhydrater (Läs, socker exempelvis) som fort hjälper till att transportera ut ny näring till våra stackars brutalt slaktade muskler!  Och självklart behöver vi även kroppens egna byggvirke, protein. Det är därför perfekt att exempelvis köra en wheyshake (Som är det snabbast agerande proteinet) tillsammans med en banan eller två. 
Återigen kan jag rekommendera maltodextrin samt L-Glutamin, 2 riktigt snabbt agerande varor som ger kroppen maximal snabbhet i återhämtning!
Du som kör kreatin bör återigen inta kreatin (Jag själv kör ca 3-5 gram innan och efter) så att du hjälper musklernas återhämtning, men nyckeln är SNABBHET. ”Metabolic Window” håller nämligen endast i ca 45 minuter, och det är inte 45 minuter tills du stoppar i dig det du behöver, utan tills det har nått musklerna. En gryyym shake efter träningen skulle därför kunna vara (I princip exakt som min pre workout shake):

Kreatin (3-5g)
L-Glutamin (5-10g)
Whey (1 Portion, ca 30g)
Maltodextrin (ca 50g)
Och en banan för att få i oss lite goa vitaminer och sånt!
Ca 80g snabba carbs med andra ord och 30-35g protein.  

Låt mig även klargöra att efter ett pass är det betydligt bättre med vätskeformen av din post workout meal än exempelvis en bar som tar längre tid för systemet att smälta och ta upp. 


Protein är ett grymt sätt att bygga ”ren” muskelmassa och tar dessutom mest kalorier för kroppen att förbränna! 🙂 

Om ni har några frågor eller så är det bara att skriva en kommentar! Hoppas att jag i alla fall gett er lite klarhet på dagens 2 viktigaste måltider! 🙂 

Jag tänkte även snart bjuda på en rolig video som visar hur man står emot godsaker! 😉