Tjejkväll på stan

Min gamla vän Mia är hemma i Sverige på besök för första gången på fyra år, sjukt att hon varit borta så länge! Mötte upp henne på Vau de Ville. Helt otroligt men det kändes som att hon knappt varit borta. Vi är liksom bara som vi alltid varit med varandra. Så himla kul att se henne!!

Sen kom Maria och mötte upp innan vi gick till Strandvägen 1 och träffade Sandra och AC.

Kvällen avslutades med dans och drinkar på FOU där Baby J spelade grym musik.

Tack alla fina för en galet rolig kväll!

image image image image image imageimage

Min stora tjej

Det är ”farligt” att gå på fritids. Igår ramlade Maya ner från ett träd, helt kolsvart i ansiktet och på händerna då hon ramlade rakt mot marken med ansiktet före. Skrapsår i pannan. Idag ringde de och sa att hon ramlat när hon lekte med hoppstyltor. Fläskläpp och ett ”blåmärke” på tandköttet ovanför en av framtänderna. Fick tid hos tandläkaren så åkte direkt dit.

Efter tandläkaren bestämde vi att vi förtjänade att åka till Max och äta glass.

image image

En perfekt sommarvardag

Hämtade barnen vid tre idag, åkte hem och förberedde middag till Håkan som jobbar över. Barnen fick äta strax efter fyra redan då de var hungriga och trötta. Sen bestämde vi oss för att ta en promenad. Man måste ju passa på när vädret är toppen. Blev en 1,5 timmas tur med skugglek, letande efter skogstroll, lövplockande och lek.

image image image image imageimage imageimageimage image

Sista kvällen på Leksand Strand

Jag och Philip stack iväg och köpte lite käk. Grillat och kräftor körde vi på idag. Åt lite innan vi tog en paus och gick ner till restaurangen som finns här på området. Minidisco med Billy Bäver var ju en hit för kidsen. Sen hem igen för att äta klart. Vad gör man inte för barnen 😉

image image image image imageimage image

Leksand Sommarland Dag 1

Vi har det hur bra som helst här på Leksand Strand. Igår hade vi en kanondag på Leksand Sommarland som ligger precis intill stugbyn/campingen. Hade så himla tur med vädret så vi hade verkligen en underbar sommardag.

Barnen lekte, åkte karuseller och badade i mängder hela dagen. Vi hann med att ta en svägn runt i hela parken men hann inte med allt så vi ska tillbaka nu.

image image image image image image image image image image image image image image image image image image image image image image image image image imageimage

Spontan minisemester – Leksand Strand

Varför inte ta en spontan minisemester till Leksand Strand när man får tag i en toppenstuga till sista minuten pris, när det ska vara bra badväder imorgon, när det bara tar 3 timmar med bil och när världens bästa Philip vill haka på med sin familj.

Håkan och Sarah måste tyvärr jobba imorgon men sen ansluter de också 🙂

Stugan är kanon! Vi har till och med egen bastu och det är jättebra wifi. Kom upp rätt sent så hann bara gå runt som hastigast men det finns hur mycket som helst att göra i denna stugby/camping. Barnen kommer älska det. Så vackert här vid vattnet.

Nu ska jag sova, imorgon väntar Sommarland som ligger precis intill.

image image image image image image image image image image image image

Mat, drinkar och vänner

En kväll med fina vänner, god mat och drinkar.

Jag och Håkan checkade in på Scandic No 53 mitt på Kungsgatan i city igår. Ett av favorithotellen i stan, helt otroligt lugnt hotell trots läget mitt i smeten.

image image

Mötte upp gänget på Restaurang Göteborg i Hammarby Sjöstad för en drink.

Äntligen så fick jag besöka Fandado! Som jag längtat efter att få besöka denna restaurang. Den ligger också i Hammarby Sjöstad och serverar bl a asiatisk i spirerad mat i tapasform. Alltså vi åt och njöt av varenda rätt. Utan tvekan en av de allra bästa restaurangerna i stan! Koreanska råbiffen!! Gaaaah! Otroligt fint ställe med grym personal. Vackra och goda drinkar, självklart tog vi deras Pride drink.

image image image imageimageimage

Kvällen fortsatte inne i stan. Tack alla fina för en rolig kväll/natt.