Senaste dagarna

Hej, varit lite frånvarande de senaste dagarna. Haft mycket och göra. Tränat, shoppat och bara njutit av värmen och den fina vädret. Solat och fått färg. Idag shoppade vi blev två nya skor till mig och tre studentpresenter till mig själv som jag ska få av mamma, Linnea & min ens bror så skönt att själv välja vad man vill ha så man använder de man får.

Idag shoppade vi hade klänning på mig för första gången detta året Såå skönt. Gjorde även rekord på Ikea idag. Stor handlade stolar & annat kul på 15 minuter. Aldrig varit så snabba på Ikea som vi vart idag. På instastory kan ni följa min vardag så se till att ni följer mig där! FITNESSNANNA

Rump slakt

Uppvärmning:

10 min tabata löpning 35 sek löpning 20 sek vila 12.5 hastighet & 9.5 hastighet efter 5 minuter

5 minuters trappa

 

Vikt övningar:

Bridges 50 kg 7 x 3 med gummiband

50 kg marklyft 10 x 3

10-25 kg klättrandes på maskin donkeykicks på varje ben 10 x 3 på varje vilt per ben.

Squats med vikt 60 kg 10 x 2 breda med gummiband

 

Övningar med gummiband:

Krbbgång 1 minut

Squats hopp 1 minut

Squats med 1 minut

Donkeykicks 20 per ben med gummiband

Kissande hunden 20 per ben med gummiband

Squats med benlyft med gummiband 10 per ben

X 4

Avslutning 5 minuters power walk på band

Tavelvägg

Godmorgon. Igår kväll 22.00 på kvällen efter vårat cirkelpass och ett vanligt pass. Satte vi upp våra nya tavlor från Desenio. Beställde lite blåa tavlor för att komma in med lite färg i lägenheten. För annars har vi bara svart, vitt & grått. Men det blev supersnyggt! Nu väntar vi bara på marmorbordet som kommer om två veckor cirka. Nån ny lampa i fönstrena och en ny matta vid soffan. Sedan är vi klara i vardagsrummet.

Före

Efter kommentera vad ni tycker resultatet blev. Hiss eller diss?

Snack time & avkoppling

Snack time. Medans familjen sitter och äter kakor & godis så tog jag mig en celsius och en banan & lite jordgubbar till snacks. Blir troligtvis en kvällsmacka innan jag går och lägger mig idag men vi får se.

Sitter i sängen med levande ljus och iPaden i högsts hugg. Kollar på Robinson, Farmen VIP och sedan blir de Are you the one. Myskväll ensam denna måndagen efter ett tufft och svettigt pass på gymmet! Inlägg kommer upp imorgon. Håll koll!!!

VI ALLA ÄR INTE PERFEKTA

Vi alla är inte perfekta, även jag är inte perfekt. Vi har olika problem och mål och allas kroppar fungerar på sitt egna sett. Jag har haft celluliter hela mitt liv sedan jag vart 10 år gammal och vet att jag kan träna bort dom. då jag gjorde det förra året och året innan det. Är på ruta ett igen. Då jag nu har problem med just mina celluliter på baksida lår/rumpa. Jag vet vad som krävs och det är dags  att steppa upp mitt game. Hårdare träning och mer strikt med kosten, efter påsken har jag haft jättesvårt att komma tillbaka då vi alltid har godis och läsk hemma. då jag har varit beroende av just sötsaker och när min hjärna ställer in sig på sötsaker så kan jag seriöst vända upp och ned på huset om jag inte hittar något sött jag kan trycka i mig. Då jag måste verkligen hålla emot min hjärna och tänka över den. Bara välja något annat istället för godiset och kakorna. Det är det som är det svåraste för mig eftersom jag har vart sockerberoende i 5 år och för 2 år sedan kom jag över mitt beroende. Får huvudvärk, blir arg och trött m jag inte äter godis på några dagar. Det är bara att bita ihop dom första två veckorna sedan är det bara till att hålla det och till slut går det. Det blir att äta mellanmål efter skolan och innan träning. En ordentlig frukost som är mättande och rik på fiber. En stadig lunch med grönsaker och kolhydrater. Kvällsmat protein och grönsaker. Gods och onyttigheter på lördagar. Har 53 dagar på mig att fixa till det sista på min kropp då det består av att ta bort mina celluliter och fixa till rumpan och lite till på min mage. Men detta kommer jag att fixa. Hoppas ni är med mig hela resan till studenten för att verkligen se om jag lyckas med mitt mål. Inte ett för stort mål precis lagom.

Nu ska jag städa lite i rummet, fixa gymväskan äta något litet innan träning vid 5 tiden. Fick hem mina nya högmidjade Adidas tights som jag ska invig idag på gymmet. Från stadium kan varmt rekommendera supersköna och kommer använda dom till vardags och träning.

Min helg – mys och mealprepp

God dagens. Igår blev det tacomys och fotboll på tv:n haha.. älskar.

Tände ljus, åt dippa, chips och S- märken och pepsi max på det!! DRÖM och kollade såklart på film.

Morgon idag började 9 vaknade utvilad sovit 10 h. gjorde minibaguetter i ugnen och hade smaskiga pålägg till det och bara mös. Sedan är det den obligatoriska matlåds preppen som vi gör varje söndag hos pojkvännen. Gör matlådor till måndag till fredag. Jag har två matlådor hos honom som jag äter när jag är där. Sedan blev det ett ordentligt rygg pass på gymmet.

Söndag – spa. min ansiktsrutin är dessa produkter tar dom alltid. Det är en skrub sedan tar jag ansiktspeeling som tar bort alla döda hudceller i ansiktet, sen blir det min peel of mask och sedan blir det en mudmask från döda havet. Älskar den. till sist ett essenc och ett serum samt en härlig dagkräm.

 

Dagens ryggpass

Uppvärmning:

500m rodd

10 min tabata löpband 12,3 hastighet 35 sek löpning 20 vila

 

Övningar:

Rygglyft 30 sek x 3

Superman 30 sek x 3

Breda rodd med gummiband 30 sek x2

Smala med gummiband

Smala rodd maskin 40 kg 10×2

Breda rodd maskin 30 kg 10×2

Sittande rodd maskin 35 kg 10×2

Carbell 35 kg latsdrag 20×2

Ländrygg maskin 40 kg 10×2

Marklyft 65 kg 10×2

 

Mina ryggpass hittar ni video på, på min Instagram – FITNESSNANNA

Fredagen den…..13

Fredagen den 13….. vaknade upp på helt fel sida idag. Ville bara sova. Men det slutade med att pojkvännen drog mig ur sängen haha..

Core-pass igår vart ett toppenpass hela familjen vart med mamma, lillasyrran och pojkvännen haha power. Core är ju främst till för din core då det är mage, rygg, fick in lite konditionsövningar med. Taggar vi till på söndag då det blir ett ryggpass för mig och pojkvännen.

Morgon träningen passade jag på att ta en snygg bild i hissen på väg upp till gymmet haha.. jag orkade ej ta trapporna…. ja jag vet jag är lat. då det blev ett ben och rumppass på schemat.

 

Dagens lunch!! och första måltiden på dagen faktiskt, jag kan ej äta frukost innan 8 på morgonen har aldrig kunnat riktigt då min mamma har samma problem, man mår illa och får kväljningar om ja äter något vid 07.00-08.00 så därför. Skulle egentligen köpa en bulle innan träningen men bussen vart sen och fick springa till träningen då för att inte bli sen. 1,5 h senare duschade jag och sedan begav mig till bussen som jag också fick springa till haha den kom precis vilken tur jag hade. Annars hade jag fått stått och frysa i 35 minuter.

What i eat in a day

En fruktskål och ett glas vatten!

Lunch broccoli & ärtor med en laxflié

Middag, matlåda hos pojkvännen som vi gör varje söndag!

Har mellanmål med brukar äta en macka eller majskakor efter skolan.

Att träna två pass om dagen?

Godmorgon. Vaknade 8 idag inte utvilad haha får nog ta en power nap efter lunch idag eller gå och lägga mig tidigt idag bara. Helt seg. Det är det jobbiga man vill vakna glad och ha massor av energi men icke de.

Nog snackat om det. Nu till själva ämnet. Jag har börjat träna två pass om dagen, började förre veckan tror jag om jag inte minns helt fel. Jag tycker det inte är konstigt alls. samt att alla får träna hur mycket man själv vill. Men jag går på cirkelpass och core pass på gymmet i grupp då. Har en instruktör som visar och är flera stycken i en sal och tränar två gånger i veckan. Vilket betyder att om jag tränar på förmiddagen och sedan har pass å kvällen. Jag är sugen på att träna på förmiddagen. som idag har jag praktik 16-18 och passet börjar 19 idag. vilket då innebär det är onödigt för mig att ta mig hem emellan där så då tränar jag istället ett pass innan själva passet. Det beror helt på hur jag känner mig på förmiddagen om jag är sugen på ett pass eller inte. Om jag då ska träna på kvällen igen. I med och jag håller på nu stenhårt med min förändring på kroppen och kosten så är det bara bra för mig att få ihop 2 extra pass på dagen 2 gånger i veckan. det är j bara extra förbränning.

Nu ska jag ta och fixa till mig, packa klart till gymmet idag och sedan ta Cesar på en promenad.