Månadsarkiv: januari 2011

Till Sara

Antar att de va dessa brillorna du menade??

Märket är Gucci. Modellen dess värre e lite svårare att finna.. Jag håller på att flytta igen så ja kan just nu ej peka ut vilken låda de skulle ligga i så ja kan se. HUmm.. Hoppas detta varit till liten hjälp i alla fall!? Skriker till när ja hittar dom så du får veta =)

 

Nu blir det till att göra en massa tråkiga måsten.

Strukturera upp här hemma för att sedan kila iväg på ett roligt möte kl 15. Där efter blir det till att kika på lägenhet kl 17.

Jag hoppas verkligen den är bra och att vi får den!

 

Ska hinna med och träna idag med.

Ska plåta imorgon så då gäller det att man ser pigg och fräch ut. (ni skule ha sett mig nu) hehe

Får nog ta och hoppa in i ett solarie jag med..

 

Just nu så har jag prioriterat rygg och axlar vilket ni kanske har märkt?

 

Hoppas ni får en underbar dag fylld av kärlek och lycka till varandra!

Time to run this day.. 😉

 

Dinner time

Önskar att jag kunde berätta vad som
händer i mitt liv just nu.. Men tyvärr kan jag ej för tillfället. Dock vet jag att dethär kommer att bli jäkligt bra! Längtar redan till morgondagen!

Då blir det till att piska ryggen på gymmet!

Whii

Tips och trix inför träningen

Att komma igång med träningen och att ha som mål att gå ner i vikt är inte alltid så lätt.. Speciellt inte om man aldrig satt sin fot på ett gym.. Ja så här kommer lite tips och trix för dig som är nybörjare..

1. Styrketräna

Ett pass i veckan är bättre än inget alls. Två räcker på motionsnivå. Är du ute efter muskeltonus och fitnessform pratar vi om tre-fyra pass i veckan. Just nu tränar jag själv 5 pass i veckan vilket jag trivs bra med. Hatar du styrketrä-ning duger det fint med Pump-klasser eller så kallade muskelpass på aerobicsen. Varför styrketräna? Ju mer muskelmassa du har, desto mer förbränner du. Dygnet runt dessutom, eftersom musklerna ständigt behö-ver ny energi. Dessutom är förbränningen direkt efter ett intensivt styrketräningspass extra hög i upp till några tim-mar efter avslutad träning.

 

2. Ät oftare

Varje gång du äter något lägger du ved i din inre kamin. Förbränningen höjs för att ta vara på den nya energin. Men precis på samma sätt som du kan kväva en eld om du och två-tre mellanmål per dag. Du blir piggare eftersom du får ett jämnare blodsocker, du minskar risken för sötsug, och du bränner mer!

 

3. Ät frukost

Innan du protesterar att ”Det orkar jag bara inte, jag har ingen aptit när jag vaknar”, så läs vidare. Du behöver inte äta frukost när du kliver ur sängen. Cykla eller promenera till jobbet och ät frukost när du kommer fram eller när de andra tar dagens första fika istället. Du har en högre förbränning i början på dagen än precis innan du ska gå och lägga dig, och kan du lära dig att äta ett morgonmål kommer du inte att vara lika hungrig på kvällen

 

4. Snabbmatstips för den lata 😉

Ett enkelt sätt att se om färdigmaten du tänkt köpa har en lämplig balans mellan olika näringsämnen, är att jämföra antalet gram fett respektive protein per portion. Är fetthalten högre än proteinhalten är rätten ifråga inte ett bra snabbmatsalternativ.

 

5. Planera in träningen

Planera in träningen precis som du skulle planera in vilket möte som helst. Träningen ÄR ett viktigt möte, med dig själv!

 

Bild:

Vänster: Jag Höger: Sandra


Skön låt:

 

Ni missar väl ändå inte

______________________________________________________________________________________________________

Ni missar väl ändå inte Club Q.

 

Det kommer bli en av de största gay ställena i hela sthlm! Glitter, glamour och en jäkla massa champange kommer att flöda!

Givetvis är du välkommen som bara vill ta en öl i baren och titta på snygga människor..=)

Jag kommer nu ha en liten tävling.. Ja så att du som känner att du vill ha vipinbjudan till premiären och en goodiebag med prylar från våra underbara sponsorer så är du hjärtligt välkommen at skriva några rader till mig. Du som vinner kommer givet vis kunna ta med dig en vän som får precis de förmåner som du får.

Maila lite rader om dig själv till PernillaPramberg@hotmail.com om varför du ska ha detta..

Va inte blyg nu!!

 

Lycka till!! 😉