HIM

– JAG OCH MIN FINA –

Då är jag hemma igen som sagt, och jag har haft en superbra semester med honom. Så skönt att komma iväg en stund och bara vara  själva, vi har så roligt med varandra. Vi är inte bara tillsammans utan vi är även som bästa vänner, vi berättar allt för varandra och kan skoja om vad som helst. Fler resor kommer det garanterat att bli av, ser verkligen fram emot dem! KRAM‘

ON THE ROOF

1 2

– POOLHÄNG –

God morgon på er! Sjukt att för några timmar sen låg man där i 30graders värme och solade och nu sitter man här hemma igen. Vägen hem gick inte som planerat, flyget var 1h försenat och vi var inte hemma förren klockan var runt 4 på morgonen. Så idag är man helt slut, så vet inte vad jag ska hitta på ikväll, det återstår att se. KRAM

KVÄLLSMAT

– KVÄLLSMAT –

Haha ja, vad ska jag skriva. Vi har semester och då är det okej att lyxa, vi käkar knappt något under dagarna när vi ligger på stranden så vi äter upp oss igen på kvällarna. När vi kommer hem igen får vi väl ta tag i våra hälsosamma liv igen, men just nu så bryr vi oss inte ett dugg. Så detta blev kvällsmaten innan hemgång, vilket var väldigt gott.

POOLDAY

– SISTA BILDEN, HAHA –

Detta är dem enda bilderna som hann knäppas idag när vi log och chillade vid poolen en sista gång. Men ingen lugn och ro fick vi inte, mitt under solning kom en från receptionen och sa att vi var tvunga att checka ut, och senast utcheckningen var kl12.00 och klockan hade redan slagit 13.00, haha. Så fort som satan gick vi till vårar rum och började packa ihop alla saker, eller rättare sagt, jag kastade i allt… Så nu ligger det huller om buller i min resväska, ingen ordning alls.

Men ikväl klockan 21.30 lyfter flyget hem igen, så nu ska vi upp från poolen och duscha för att sedan kunna gå och käka lunch innan hemfärd. KRAM

NIGHT OUT

GÅRDAGENS TREVLIGHETER –

Igår kväll var vi som sagt ute och käkade middag eftersom det var sista kvällen för oss här nere, vi köpt en varsin dricka och någonting att äta. Till efterrätt sen så njöt vi av en Irish Coffe som smakade bra. Det roliga är att det är så sjuktbilligt här, allt detta gick till exempel på 150kr totalt? Haha det är sjukt, bara en cider hemma skulle kosta ca 60kr och nu gick hela kalaset på 75kr var, så det tackar vi för. Annars så avslutade vi våran trevliga kväll med lite mer biljard, längesedan jag spelade. Tror det var när jag gick i 9;an som jag spelade sist, ni vet på håltimmarna.

Nu är det morgon och vi är redo att tra till poolen! KRAM

TRIANGLE BIKINI

TAKHÄNG –

Eftersom vi bor på ett hotell som ligger mitt i ”centrum” så är poolen på taket av hotellet. Det är faktiskt väldigt mysigt men det blir så fruktansvärt varmt, det är så vindstilla. Annars så är det här det närmsta en palm jag kan komma, finns tydligen inga riktiga här, haha.

REDO FÖR KVÄLLEN

– JAG & MIN FINA –

Godkväll. Som jag skrev tidigare så är det sista kvällen för mig och Daniel här nere i Bulgarien ikväll. Så vi har klätt upp oss lite extra och ska nu ut och käka på en finare restaurang. Uppdaterar mer när jag är tillbaka, KRAM‘

LAST DAY AT THE BEACH

– STRAND OUTFIT –

Kimono H&M Bikini Triangle

Godmorgon! Nu är jag redo att gå till stranden en sista gång, imorgon åker vi ju hem tråkigt nog men vi hinner i alla fall glassa en stund vid poolen imorgon. Så såhär ser jag ut idag, min strand outfit.

KVÄLLENS OUTFIT

KVÄLLENS OUTFIT –

Byxor HM Blus Tittin Väska MK

Detta var vad jag hade på mig ikväll när vi drack iskaffe och spelade biljard. Älskar byxorna, tycker det är snyggt med nederdelar som ”sticker ut” lite.

Bilderna är tagna i en trappa ner till Bowlinghallen och spelhallen. KRAM

MYSKVÄLL

– ICE COFFE & BILJARD –

Godkväll. Vi har precis kommit tillbaka till hotellet efter att röjt lite på ”stan”. Vi gick först och köpte oss lite kvällmat från ett gatukök, en kebabstallad blev det. (Lite nyttiga måste vi vara, haha). Därefter fortsatte vi till en restaurang/café som heter Boulevard och beställde varsin iskaffe och det kan vara den godaste iskaffet jag har smakat på väldigt, väldigt länge.

När vi väl kände oss nöjda fortsatte vi kvällen med två biljardmatcher, och resultat blev oavgjort troligt nog. Nu ska vi avsluta våran onsdagkväll med ett avsnitt av The Vampaire diarys och 20kg choklad, KRAM

GUL FLAGGA

DAGEN I BILDER –

Ännu en trevlig dag på stranden är avlutat, men idag badade vi mer än att ligga och glassa på stranden. Vågorna var väldigt stora så vi ”lekte” lite i dem, haha ja vi blev som barn igen, men roligt var det. Det gjorde att tiden på stranden bara for iväg och nu är vi redo att gå ner och käka kvällsmat. Hoppas hotellet bjuder på bättre käk ikväll, KRAM’

OTUR

– ”DAGENS LUNCH” –

Haha jag måste bara berätta vad som hände oss igår, våra sista fickpengar spenderade vi på fiskspat och trodde att vi kunde betala med kortet på resten av det andra platserna vi skulle besöka idag. Haha men till våran otur så tog inte en enda affär betalt med kort, så vi kunde inte köpa oss den goda hamburgaren och drickan på stranden som vi tänkte. Vi sprang runt till 3 olika matställen men ingen tog såklart kreditkort. Så vi skrapade ihop alla våra småslantar vi hittade i plånboken och de räcka till en lite kulglass. Haha den var supergod men lite liten för att dela på två, mätta blev vi dock inte.. Men vi hade i alla fall tur med vädret! KRAM

FISH SPA

– FISH SPA PÅVÄG TILL STRANDEN –

Idag när vi var påväg till den andra stranden som ligger cirka 20min härifrån så stannade vi vid ett utespa och doppade våra fötter i detta. Det är fiskspa, varken jag eller Daniel hade gjort det innan så det var nytt för båda. Det var faktiskt skönt men det skittlades en hel del, men fötterna vart superlena efteråt. Vi satt bara i 15min eftersom vi inte hade så mycket tid på oss, vi ville ju till stranden så fort vi bara kunde haha. ;)

Så har ni chanser att prova detta, gör det. Det är verkligen värt det och att det är roligt är bara ett plus! KRAM’

SUNNY BEACH

DAGEN I BILDER –

Jag har tyvärr skrivit fel, de andra 3 dagarna har vi inte alls varit på Sunny Beach som vi trodde. Utan vi har legat på Nesses Bar strand. Men vad gör det? Den stranden var exakt lika fin som Sunny Beach, dock lite mindre. Som ni kan se på bilderna så är Sunny Beach väldigt stor och varm. Gick knappt att gå utan skor på sanden, den stekte så haha.

ONE NIHGT OUT

BÄTTRE BILDER FRÅN IGÅR –

Titta vad mysigt vi har det, varma sena kvällar blir det alltid här. Det roliga är att vi dricker och äter på olika ställen hela tiden så vi får se en hel del av stället vi bor på. Vi bor i gamla stan här i staden Burgas så det finns en hel det att se, allt är så annorlunda här i jämför med Sverige… Men staden har sin egen charm’