FISH SPA

– FISH SPA PÅVÄG TILL STRANDEN –

Idag när vi var påväg till den andra stranden som ligger cirka 20min härifrån så stannade vi vid ett utespa och doppade våra fötter i detta. Det är fiskspa, varken jag eller Daniel hade gjort det innan så det var nytt för båda. Det var faktiskt skönt men det skittlades en hel del, men fötterna vart superlena efteråt. Vi satt bara i 15min eftersom vi inte hade så mycket tid på oss, vi ville ju till stranden så fort vi bara kunde haha. ;)

Så har ni chanser att prova detta, gör det. Det är verkligen värt det och att det är roligt är bara ett plus! KRAM’

SUNNY BEACH

DAGEN I BILDER –

Jag har tyvärr skrivit fel, de andra 3 dagarna har vi inte alls varit på Sunny Beach som vi trodde. Utan vi har legat på Nesses Bar strand. Men vad gör det? Den stranden var exakt lika fin som Sunny Beach, dock lite mindre. Som ni kan se på bilderna så är Sunny Beach väldigt stor och varm. Gick knappt att gå utan skor på sanden, den stekte så haha.

ONE NIHGT OUT

BÄTTRE BILDER FRÅN IGÅR –

Titta vad mysigt vi har det, varma sena kvällar blir det alltid här. Det roliga är att vi dricker och äter på olika ställen hela tiden så vi får se en hel del av stället vi bor på. Vi bor i gamla stan här i staden Burgas så det finns en hel det att se, allt är så annorlunda här i jämför med Sverige… Men staden har sin egen charm’

DRINKAR

– GÅRDAGENS DRINKAR –

Godmorgon! Igår kväll var jag och Daniel återigen på upptäcksfärd, eller vad jag ska kalla det, haha. Vi gick ut efter middagen och kikade runt, vi hamnade tillslut på ett mysigt café där dem serverade drinkar i mängder, vi beställde in dessa två. Min smakade cocos och Daniel köpte en drink av wishky, vi var nöjda.

Nu väntar stranden igen, KRAM‘

LUNCH PÅ STRANDEN

STRANDHÄNG –

Ja, idag har vi inte gjort så mycket annat än vad vi har gjort dem andra två senaste dagarna här. Vi vaknar, äter frukost och sedan lägger oss på stranden och är där hela dagen. Det är inget fel med det heller, det är så avslappnade. En cider om dagen är väl också bra för magen? Haha nejdå men jag tycker att cider smakar så mycket bättre än varm dag på stranden än på fest. Så varje dag har jag och Daniel svängt förbi affärer och köpt oss varsin, plus lite annat gott såklart. Allt är så billigt här, en middag kostar runt 50kr som ett exempel, tur är väl det eftersom maten smakar apa på hotellet, haha. KRAM

MATEN SMAKAR..

ENKELT –

Såhär såg jag ut igår när vi gick runt i ”centrum” av staden vi bor i. Maten har på hotellet smakar inte alls bra så vi bestämde oss för att gå ut och käka igår, så vi satte oss på något litet men mysigt ställe. Vi chansade men maten där smakade ändå okej, bättre än på hotellet i alla fall, haha! KRAM’

NEW IN

– NEW BIKINI –

Bikini Marknaden

Igår kväll när vi gick ut en sväng och såg oss omkring så hittade vi ”centrum”, inte det finaste stället jag har varit på men det var litet och mysigt. Vi gick i några affärer och kollade och tillslut hittade jag denna bikini som jag fastade för så jag köpte den för någon slant. Men visst är den fin? Jag älskar den, man ser lite brunare ut i trosorna, haha. KRAM’

Lämna en kommentar

DAY 2

– FRÅN PARADISET –

Godkväll. Idag har vi legat på stranden nästan hela dagen. Vi provade att gå längre bort denna gång och hamnade vid randiga parasoll istället. Vädret var som sagt inte det bästa idag, men vi la oss på stranden i alla fall. Jag har börjat att läsa en bok så jag låg bara och tog det lugnt och läste medan Daniel sov brevid mig haha.

Nu ska vi gå och käka någonstans. KRAM

WORKOUT

TODAYS WORKOUT –

Imorse när vi vaknade så var vädret inte det bästa, så vi åt frukost i lugn och ro för att sedan kunna provträna gymmet på hotellet. Så idag har vi tränat, vi pumpade upp oss lite inför stranden, haha. Tror vi tränade i cirka en timme, vi får ju inte glömma bort att vi har semester. KRAM

FLYGOUTFIT

1 2 3 4 5 6 7 8

– MIN FLYGOUTFIT –

Såhär såg jag ut när jag flög hit, snyggt och superskönt. Det är en byxdress som jag köpte i USA och kjolen kommer ifrån H&M. Jag tycker om att matcha lite olika klädesplagg, det blir lite annorlunda då. KRAM

2 Kommentarer

SUNNY BEACH

BEACHDAY –

Sunny beach – New Hat

Godkväll! Nu är vi nyduschade efter en fantastisk bra första dag här i Bulgairen. Vi började först att ligga och steka vid hotellets pool och gick sedan till stranden. Vi spenderade hela dagen där, vattnet var säkert en 27grader varmt och värmen i luften låg på ca 32grader, så vi klagar inte!

Nu ska vi käka lite kvällsmat och sedan se oss omkring här i området. KRAM

MORNING WALK

– FIRST DAY –

Orangea Linnet Pink

Godmorgon! Äntligen är vi på plats i paradiset. Vi landade sent igårkväll så vi missade kvällsmaten på hotellet, det gjorde dock ingenting eftersom vi gick och köpte oss lite mat istället.

Idag tog vi inte en sovmorgon, utan vi steg upp klockan 8 ungefär och tog en morgon promenad ner till stranden och jag tror nog att vi kommer trevias här, haha det är så fint. Frukosten var väl inte den bästa heller men vi ska inte klaga. Nu väntar poolen på oss, KRAM

THE OWL

TIDSFÖRDRIV –

Teckning på flyget

Tidsfördriv när den är som bäst. Jag tog med mig papper och pennor på flyget för att kunna kladda lite, det är mitt bästa sätt att fördriva tiden på. När jag målar flyger tiden iväg, jag tror hela denna teckning tog mig 2,5h att måla. Haha så efter det var det bara att stiga av planet i princip för då var vi framme.

Ni får gärna följa mig på min nya Instagram där jag publicerar alla mina verk. Namnet är: Artbytherese

BULGARIEN

– PÅ FLYGPLATSEN –

Foto Firmafohlin

Klockan 16.35 lyfter flyget mot varmare breddgrader med min älskling. Vi ska spendera en hel vecka där nere på Sunny beach tillsammans. Vi vet att det är ett party ställe med vi ska försöka att bara ta det lugnt och bara vara. Någon kväll kanske det blir party men det är inte prio ett. Ha det bra i Sverige så länge, kram‘