Fler borde göra Donken- Reklamsamarbete!

Att sammanföra människor 🙂

Jag minns när jag var typ 16-17 och alla killkompisar  drog ut i lumpen (japp så gammal är jag att de fortfarande var vanligt då), jag var lite avis… absolut inte på att de skulle dra ut i lumpen även om jag ibland fick för mig att även jag skulle göra lumpen,  utan att de hade någonting som sammanförde dem. Tycker alltid att de lät lite coolt när de skulle ha lumpenträff, då träffades de alla gamla lumpenkompisarna och hitta på massor med kul, pratade gamla minnen osv. Mitt ex som jag var sambo med från 18-22 hade ett super stort gäng som gjorde lumpen ihop och de hade en grym sammanhållning och sågs flera gånger per år. Jag var såklart glad för hans skull men jag hade inget liknade vilket jag kunde sakna.

Hur som, även om värnpliken fortfarande finns till viss del och har samma anda att sammanföra människor så kan det liknas med en del företag som har exakt den känslan. Ett av de företagen är bland annat Mc Donalds, de ger Sveriges ungdomar chansen att utveckla egenskaper såsom gemenskap, självdisciplin, samarbetsförmåga och ansvarstagande. De är mångkulturellt och alla får en chans. Spelar ingen roll vilket kön du är, ålder, vilken gud du tror på eller vilken sexuell läggning du har, fantastiskt tycker jag!

Jag tycker fler företag ska ta efter de, det finns allt för mycket företag som inte ger alla en chans, som har lite väl mycket fördommar.

Har ni förresten sett Mc Donalds reklam för detta? Tycker ni att den påminner om något? 😉
Alla som medverkar i filmen jobbar på Mc Donalds runt om i landet, tycker det är as coolt att de valt att använda medarbetarna i reklamen. Jag menar… de är väl de bästa ambassadörerna och inte massor med köpta modeller.

 

/Marie

*detta är ett samarbete med Mc Donalds*

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.