Sol & bad all day!

Hejsan!

Direkt efter frukost idag så strosade vi runt lite & köpte hem vatten till rummet för att senare gå ned till stranden. Vi har badatimage image, snorklat, solat & läst hela dagen. Så himla skönt! Har fått en hel del färg men smörjer självklart in mig med solskyddsfaktor 30! Ingen hawaiian tropic här inte! Haha…

Det som är så göttigt här är att det finns ngt gott att äta hela tiden. Testar ju all inclusive för första gången & det är sjukt sweet! Hoppade lunchen men kom lagom till snackmenyn, beställde pizza & pommes som ingår i all inclusive. Finns även en fri bar vid stranden där man får obegränsat med öl, vatten & läsk. Med denna värmen behövs det verkligen!

Men det är en äldre kvinna som kom samtidigt som oss igår, hon är så sjukt irriterande. Ni vet såna människor som tror att de är lite bättre än alla andra & behandlar personalen som sina personliga betjänter. Så är hon. Och de gångerna vi träffat eller hört henne sen vi kom så har hon ALLTID något att klaga eller gnälla på. Med Fran Fine röst. Herregud. Förstår mig inte på folk med den attityden. Var fan är the love & respect gentemot medmänniskor?? Gah!

Anyway…ska boka in massage & hamam asap för det ska tydligen vara episkt här. Och på fredag åker vi på en utflykt till droppstensgrottorna!

Gillar verkligen Turkiet, min första gång här men man ser hur väl de tar hand om byggnader & gör det vackert överallt. Kommer lätt åka hit igen!

Turkiet baby!

Efter en lång resa så är vi äntligen här! Kom fram lagom till middag & vi blev sjukt impade utav utbudet! De stod & skar av gyros precis framför mig och allt jag kunde tänka var ”me want’s it”. Supergott!

image image image imageEfter maten tog vi en liten promenad på stranden och nu myser vi på rummet trötta som vi är. Och vet ni? SKÖNA SÄNGAR! Yay! Så jävla skönt!

Imorgon ska vi sola & läsa hela dagen! ^^

Kivik & Stens Huvud

Chena!

Vi gjorde en utflykt idag hela Törnblomklanen + bihang (alltså jag & Nilo som varken delar efternamn eller är ingifta i släkten) och första stoppet var på ett ställe som jag redan glömt vad det heter! Men vi gick iaf en promenad genom en mer eller mindre magiskt vacker skog fram till ett vattenfall. Vid vattenfallet så ville ju barnen i vattnet (tack Johan!) så Miranda blev blöt men var lika glad för det!

Efter besöket i Snapphaneskogen (vi döpte den till det) så åkte vi vidare för ett stopp vid Kivik där vi åt & lekte av oss lite. Sen bar det av till Stens huvud. Jag, M, C & Madde, Pontus, Astrid, svärmor & svärfar samt familjen Hagelin gick direkt ned till stranden & hittade vackra stenar & en labyrint! Hängde kvar ett tag även fast det blåste så man höll på att frysa rumpan av sig!

Vi väntade in äventyrarna Philip, Adi, Sienna, Johan, Nilo & Emil som klättrat upp i berget & vandrat för att få se allt det vackra. Så himla synd på vädret när vi är här nu bara! Regn & rusk hela tiden! Vi har fem min till havet från stugan men det är för kallt för att bada! Igår gick vi dit för att äta glass & imorgon åker vi in till Kristianstad för att bada på badhuset & gå på stan. Några kommer bada & några kommer shoppa! 😉

Sen får vi verkligen hoppas att vädergudarna kan vara på vår sida någon dag denna vecka…

Nu är det sömn som gäller! 😘

Tvättens dag.

Så mellanåt så slösurfar jag lite mellan springet till tvättstugan och hit! Tittar på när tjejerna spelar Little Big Planet 3 och Caspian sover. Imorgon ska vi packa allt och hämta ut paket till svärmor sen är det äntligen dags för semester! Ska bli mysigt, hoppas jag. Och jag hoppas även att vi kommer få lite fint väder eftersom vi kommer att bo ca 100 meter från havet! Annars kommer det bli mycket monopol i stugorna. Det är visserligen mysigt men inte en hel vecka!

Här kommer lite dreamy inspo!
tumblr_nb1vgut2351s6fe7mo1_540

Drömhuset <3
tumblr_nrvfzdbmzA1qzrk5xo1_540

Hela outfiten! Älskar väskan <3

tumblr_nru84b8dYH1qj6yu8o1_540

<3 helt enkelt.

tumblr_nri94dvfDz1qe1ovwo1_540

tumblr_npwketKZ9a1qhqecbo1_500

Inser här nu att jag förmodligen inte skulle ta på mig något utav det som tjejen här har på sig men outfiten i sig är väldigt snygg. På henne.

tumblr_nklops3Mn61qah1feo1_540

Någon gång ska jag dit.

tumblr_nrvrkerw441qzrk5xo1_540

Skorna!

tumblr_nbalm2XG901tx3hn7o1_540

Alla borde bli serverade kaffe på morgonen. Varje morgon. Med alla menar jag mig själv och han som ska servera är P. Höhö..

tumblr_nrbatlRrMt1qdsqp6o1_540

Allt utan väskan är topp! Klarar inte av ormskinnmönster. Uäck. Kryper i hela kroppen.

tumblr_nrk2lvgrsZ1u4ekk7o1_540 tumblr_ngvnlpuz5x1qjc3q1o1_540

Hoppet!

Imorgon får vi slutgiltigt besked om vi får den stört dreamy lägenheten eller inte. Ibland suger det att man inte kan få säga upp lägenheten omedelbart för dessa tre månader bara förstör just nu. Jag menar, det är ju inte som att vi kommer kunna få möjlighet att hyra denna om tre månader. Då är den borta. Så.himla.rövigt.

Förövrigt så har affären som skulle laga Adis mobil inte hört av sig idag heller. De skulle vara klara igår. BRA DÄR! Ska dit imorgon och kolla så ingen jävel har snott den. Det skulle vara så himla typiskt!

Nu ska jag kolla på folk som får sina magar och tuttar fixade! Cheers.

Sucky monday

Det finns inte så mycket att skriva om idag. Det har regnat. Wow. Ovanligt. Vi har lämnat in stora tjejens mobil för lagning och den skulle vara klar idag. Det är den inte. Wow. Vi får förmodligen inte den dreamy lägenheten pga att vi inte får hyra ut i andra hand eftersom det blir så ”mkt spring”. Bull. Käppar i hjulet och rent smuts idag. Skitdag. Barnen är iaf underbara trots ständiga bråk mellan dem. Världens bästa kids. Häftigt att de är mina!