Kurragömma med gammelfarmor

De har kul tillsammans Ringo och Babcia fast Ringo är ganska jobbig och gapar och kastar sig ner för trappor och lever rövare. Fast det är bara när jag är med. Så fort som jag försvinner förvandlas han till en liten ängel. Kan jag göra något åt det?

Skapad:
21 juli 2012, 11:34
Läst:
60879 ggr
Dela:
  Dela med Messenger
Anmäl

Kommentarer (31)

1024 tecken

(Kommentarer loggas med IP-nummer, datum och tid.)

  • Emma - Mamma till två
    2012-08-01, 07:09

    Gäst

    Det är nog bara att acceptera är jag rädd..

    Blogg: emmsaklemmsa.blogg.se

  • Namn
    2012-07-22, 12:49

    Gäst

    Äsch låt ungarna slå djur, mobba andra och bete sig som själva fan. Varför ska man uppfostra sina barn och neka dom det dom vill ha? Herregud minsta motståndets lag... Det är så folk uppfostrar sina barn idag. Söndercurlade bortskämda skitungar som inte får lära sig social kompetens och folkvett. Undra på att samhället ser ut som det gör... Misshandel, våldtäkter, stölder ja för ungarna får varken lära sig att respektera andra eller att man måste kämpa lite här i livet. Å nej inte då, barnen skall uppfostras med kärlek och föräldrar som blundar för allt som är lite jobbigt...Sedan undrar man vad det var som gick snett!

  • sanna
    2012-07-22, 10:43

    Gäst

    Läser din blogg ofta. Ganska roligt att följa då jag har en son som är född några dagar före ringo. Vi stöter på samma problem hemma som ni har. Men jag kan inte förstå ni som kommenterar här, många av er borde komma på något bättre att göra i livet än att bara skriva skit. Jag håller inte med om allt som skrivs här men inte skriver jag idiot påhopp på personer och hur man hanterar sitt barn. Katrin jag skulle iaf skriva att våran son är likadan. Men jag har hört från lite äldre personer i min närhet som förklarat att det är en del i trotsen. Man testar dom som man känner sig tryggast med. Samma funkar med oss vuxna, vi visar inte allt för alla men för de närmast oss. Har även fått en trotsbok som är jätte bra att läsa för att kunna förstå lite. Trots är iaf en del i att växa som person.
    Trevlig sommar

  • Namn
    2012-07-22, 08:41

    Gäst

    19:33.
    Självklart visar vi äldre stiliga kvinnor respekt - det förtjänar ju de!
    Den här gamla anhöriginvandraren är ju motsatsen..!
    Dessutom parasiterar hon på Sveriges ekonomi.

  • Namn
    2012-07-21, 23:23

    Gäst

    19:33 ...hur kan du ens veta om hon har råttögon? Du kan ju inte ens SE hennes ögon på bilderna! Jag tycker man ska visa gamla människor lite respekt.

  • Namn
    2012-07-21, 22:04

    Gäst

    Skriv en kommentar

  • Amanda
    2012-07-21, 21:52

    Gäst

    Men vad är det som är så jäkla svårt här? Om han skriker och lever rövare så för du väl markerar, stoppa honom i vagnen och gå hem. Fattar inte vad som är så svårt med det? Om du har en hund med dig som beter sig vad gör du då? Tittar på den och funderar eller säger till hunden att nu räcker det? Ja jag vet att jämförelsen barn/hund inte är klockren men ändå. Tänk inte så mycket, kör på instinkt. När DU tycker att nu är det nog ja då säger du det till Ringo också.

  • Namn
    2012-07-21, 20:12

    Gäst

    Svar till kommentar 200721 19.:33

    Du som har skrivit denna kommentar måste må dåligt.

    Tycker att denna gamla kvinna verkar vara helt underbar.

  • Py
    2012-07-21, 20:10

    Gäst

    Namn 19.33 Du beter dig riktigt illa! INTE ok! Skäms!

  • Namn
    2012-07-21, 19:33

    Gäst

    En jävligt ful gammal rysk kärring, kolla det fläckiga hängiga facet med råttsmå ögon o jättekran, fy faan!
    Detta är Katrin om tjugo år, LCHF snabbar på förfallet!

  • Ansco
    2012-07-21, 17:58

    Gäst

    @twisted sister. Det är absolut inte ok att barn slår djur. Har inte sett filmen som refereras till. Har inte heller sagt att barn ska få göra vad de vill, bete sig hur som helst. MEN alla gränser ska sättas med kärlek och respekt. Att sätta barn i någon sorts skamvrå eller tro att det är onormalt att barn testar gränser och att det beror på dåligt föräldraskap är befängt. Det är just i närvaron av föräldrarna barn testar vad som är ok. Och då är det ens förälders ansvar att sätta tydliga men kärleksfulla och respektfulla gränser för att guida sitt barn om vad som är "rätt och fel". Men man ska samtidigt komma ihåg att barn är barn och inte små vuxna som kan tillrättasvisas hursomhelst. Barn som möts med respekr bemöter andra med respekt när de blir äldre.

  • Namn
    2012-07-21, 17:46

    Gäst

    Jaha, jag trodde gammelfarmor var släkt via pappan. Men det spelar ingen roll - varför klankar ni ner på en gammal människa? Hon ser väl inte konstigare ut än de flesta andra gamla?

  • Namn
    2012-07-21, 17:37

    Gäst

    ¨Fråga Anna Wahlgren, alla vet ju idag hur hon fått pli på sina ungar.

  • Johanna
    2012-07-21, 17:31

    Gäst

    "Så fort som jag försvinner förvandlas han till en liten ängel. Kan jag göra något åt det?"
    Man blir som man umgås HäHä Nä skojja, min dotter är likadan...

  • Namn
    2012-07-21, 17:16

    Gäst

    ja det du inte ska göra är att skaffa ett syskon för avundsjukan kommer du märka av rätt så mycket när dom är små, så det är du nog för svag för egentligen

  • Runar
    2012-07-21, 15:43

    Gäst

    Sen när är man inte genetiskt besläktad med sin biologiska farmor?
    Tanten är Katrins pappas mor. Punkhead.

  • Runar
    2012-07-21, 15:43

    Gäst

    Sen när är man inte genetiskt besläktad med sin biologiska farmor?
    Tanten är Katrins pappas mor. Punkhead.

  • Novalee
    2012-07-21, 15:13

    Gäst

    Så mycket kärlek i bilderna.

    Blogg: novalee.devote.se

  • Namn
    2012-07-21, 14:43

    Gäst

    Amen Namn 13.52, Katrin är väl inte genetiskt släkt med Ringos gammelfarmor. Och vad är det för konstigt eller fel på att någons GAMMELfarmor ser gammal ut? För fan tänk efter före...

  • narabella
    2012-07-21, 14:20

    Gäst

    åh så söt

    www.narabella.com mmodebloggare samt företagsägare
    Kika gärna in

    Blogg: www.narabella.com

  • Namn
    2012-07-21, 13:52

    Gäst

    Detta är Katrin om tjugo år!
    Och Ringo om femtio.
    Generna går inte att stoppa.
    Förfallet har redan startat.

  • Twisted sister
    2012-07-21, 13:39

    Gäst

    Ansco! Så det är okej att barn slår djur? Man lär väl ungarna att man är snäll mot djur eller? Det är både för djurets skull men även för ungens säkerhet! Alla vuxna skrattar och jublar när Ringo slår och beter sig illa mot hundarna i familjen. Gör han så på fel hund en dag kan han vara död på en sekund. Men det klart det är bättre att klema bort ungen och slippa uppfostra för "att man älskar barnet så mycket" eller. Du måste vara utvecklingsstörd!

  • Dvd
    2012-07-21, 13:33

    Gäst

    M fläsksvålar there is!!! A LOT...

  • Ansco
    2012-07-21, 13:27

    Gäst

    Jag ger mig tusan på att alla ni som talar er varma för hårdare uppfostran och att sätta ungen på plats inte har några barn som ni älskar själva. Barn behöver absolut gränser men de ska sättas kärleksfullt och med respekt. Barn som agerar som Katrin beskriver är fullständigt normala. Som förälder får man trösta sig med att det visar att barnen är fullständigt trygga med den föräldern. Läs Jesper Juul.

  • Elin
    2012-07-21, 13:19

    Gäst

    Åhh herregud vad alla verkar va toppenföräldrar som vet preeecis hur de ska stimulera sina barn... Vilket skitsnack ni kör i kommentarsfälten. Dessutom är det väl toppen att Ringo lär sig syrfplattan och inte sitter som en trög kottsamlande "krativ" pojke när kompisarna snackar IT och teknologi!!!

  • M
    2012-07-21, 13:12

    Gäst

    Håller med dig till fullo Dvd...Ungen verkar odräglig och gapar till sig allt, och när det är tråkigt vilket barn måste lära sig att hantera, nej då åker fläsksvålarna och plattan fram så blir han tyst ett tag och får stimulansen serverad istället för att lära sig att hitta sin egen kreativitet alternativt att ta det lite lugnt....När jag var liten fanns inga föräldrar där och curlade så fort man var grinig och sysslolös, men man hittade till sist på något som att rita eller titta i en bok och man lärde sig även att ibland är det tråkigt men aldrig att man skulle gapa på föräldrarna att dom skulle göra roliga saker åt en med en så fort det blev tråkigt...

  • Maria
    2012-07-21, 13:10

    Gäst

    Du är hans mamma, det är dig han alltid kommer att testa vart gränsen går, live with it, det blir inte bättre.

  • Dvd
    2012-07-21, 12:14

    Gäst

    Barn beter sig i regel så, det är ganska normalt. Barn uppför sig oftast bättre medd andra och tar ut det på föräldrarna Däremot tror jag varken du eller Bingo uppfostrar Ringo något större. Ni verkar oerhört slappa!!! Om min dotter rusat fram till en hund och börjat slå den hade jag blivit arg på henne. Jag hade tagit henne i armen och sagt nej. Sedan hade jag visat att man klappar hunden. Vi har hund och hon har från början lätt sig att respektera djur. Ni bara flamsar och tycker det är kul när han beter sig illa. Absolut inte bra!!! Sedan undrar jag...Får Ribgo alltid som han vill undrar jag också? Jag menar nekar ni någonsin honom att titta på TV eller sitta med plattan? Barn behöver ramar, regler och rutiner och det tror jag ni saknar i er uppfostran av Ringo! Men hörru fråga Anna Wahlgren din kompis... Hon är väl en hejare på barnuppfostran... Eller...???

    Blogg: www.muuuhuu.se

  • Runar
    2012-07-21, 12:03

    Gäst

    Svar ja, adoptera bort barnet.

  • Moa
    2012-07-21, 11:47

    Gäst

    Uppfostra honom och det genast! Acceptera inte att han uppför sig illa mot dig. Har på nära håll sett mina brorsbarn bli
    Fullständiga monster som äger föräldrarna, detta resulterar i att ingen vill umgås med dessa barn i föräldrarnas
    Sällskap utan dem är de snälla. Så säg ifrån, var hård och sätt tydliga gränser, var konsekvent och sätt i
    skamvrå om tillsägelse inte biter. Han kommer tvärtom vad du tror älska dig mer för detta du är föräldern, ledaren
    han måste respektera dig och dina beslut för att klara sig bra vidare i sin uppväxt med andra auktoriteter som tex
    Lärare och chefer.

  • Namn
    2012-07-21, 11:36

    Gäst

    Social kompetens - han vet när det är läge att skärpa sig och vilka som tål att han sätter dem på prov. Jämför med vuxen som biter ihop på jobbet och låter frustrationen gå ut över Fam. Vad glad att pojken begriper att uppföra sig.