För bara två månader sedan slog centerpartisten Frederick Federley och pr-kvinnan Dominka Peczynski sina kloka huvuden samman och köpte en salladsbar i närheten av Stureplan. Innan dess hade de gått ut och gett sitt stöd åt en kvinna i Göteborg som efter tjafs med facket riskerade att bli av med sin omtyckta salladsbar. Men lika roligt i verkligheten var det alltså inte att sälja sallad över disk:
– Vi ville tjäna pengar, men för att man ska kunna göra det krävdes det mer jobb än vad vi hinner med. Vi kunde inte föreställa oss hur mycket jobb det skulle bli, säger Dominika till sajten Dagens Media. (fort.nästa sida)
Som det ser ut nu så har de redan flera köpare på gång. I bolaget som de satt till försäljning ingår enligt Dominika ‘logotyp, inredningen, ett bra läge och en franchisebar i Karlstad’
Hur mycket de begärt för bolaget vill Dominika inte uppge till Dagens Media.
