Carl Edmond – För den nya generationen – Finest.se

Artikeln är ett Samarbete med Carl Edmond

CARL EDMOND – FÖR DEN NYA GENERATIONEN

Grundaren av Carl Edmond, Ali Nouri, sålde sin första klocka redan som 13 åring efter ett felköp på nätet. En klocka blev två, två blev fyra och snart var pojkrummet ett klocklager. Efter många års arbete och tankar har han nu lanserat sitt klockmärke Carl Edmond med Joel Kinnaman som ambassadör och med distribution klar för hela världen.

Carl Edmond är ett nytt svenskt klockmärke designad av några av klockbranschens mest respekterade namn – den schweiziska klockdesignern Eric Giroud och hans protegé Adrian Glessing. En stilren kombination av schweizisk design och svensk minimalism – ett varumärke för mode-orienterade trendsättare som anser att tid är den mest åtråvärda lyxen. Kollektionen lanserades på nätet i början av månaden och kommer att finnas i butik 22 september med Åhléns, Klockmaster och Stjärnurmakarna som första svenska återförsäljare. Pop-up butik i Åhléns City, Stockholm, öppnar den 22 september.

– Carl Edmond handlar om att vara sann mot sig själv och fylla världen med bra historier. En klocka borde inte definiera dig, det borde vara tvärtom, säger Carl Edmonds grundare Ali Nouri.

Carl Edmond är designad av några av branschens mest respekterade namn men att få med sig branschens tyngsta namn på resan var inget som gick i en handvändning. Den till synes oerfarne grundaren har hela tiden varit övertygad av sina visioner och sin idé – att skapa något annorlunda.

Det som initialt var ett ”Nej” resulterade senare i en fullfjädrad och prisvärd klockkollektion, som utan att göra avkall på kvalitén, representerar varumärkets grundläggande essens – att leva livet fullt ut genom att våga vara dig själv.

Att Ali är bra på att bygga team råder det inga tvivel om. Hollywood-skådespelaren och den berömde svensken Joel Kinnaman är det svenska varumärkets ambassadör, och är väldigt exalterad över samarbetet med Carl Edmond.

– Det som tilltalade mig var den klassiska designen och djärvheten i varumärket. Carl Edmonds budskap är ”Be bold. Be you.” Och det är precis hur jag lever mitt liv och jag är hedrad av att få representera varumärket, säger Joel Kinnaman, som har varit en del av varumärket sedan starten.

I början av månaden lanserades Carl Edmond med ett kändistätt event i Stockholms skärgård. Detta gjordes i typisk Carl Edmond stil, som bäst beskrivs som en värld av inkluderande och välorkestrerad dualitet, där alla som vill leva sina liv fullt ut, får och tar plats.

Carl Edmond finns tillgänglig världen över med lansering i Stockholm, Paris, Bryssel, Luxemburg, Amsterdam,
Milano, Tokyo, Sydney och Bukarest.

Färger: White, Black, Gunmetal, Cameo, Navy Blazer, Limed Spruce
Modeller: Ryolit och Granit
Pris: 2 295-2 495 SEK

Länk till hemsida https://carledmond.com/
Länk till webbshop https://carledmond.com/shop/
Länk till Åhléns http://www.ahlens.se/
Länk till Stjärnurmakarna https://stjarnurmakarna.se/
Länk till Carl Edmond Facebook https://www.facebook.com/carledmondofficial/
Länk till Carl Edmond Instagram https://www.instagram.com/carledmondofficial/

Starta en blogg och tjäna pengar på Finest!

Registrera dig idag på Finest – Sveriges största bloggnätverk. Skapa och skräddarsy din egen blogg som du tjänar pengar på, att bli medlem och blogga på Finest är gratis!
Nov 2024
Mo
Tu
We
Th
Fr
Sa
Su
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Rulla till toppen