Den 14 november lanseras, vad som kan bli, höstens hetaste samarbetskollektion på H&M. Jimmy Choo är nu inblandad i H&M’s historia och modevärlden applåderar. Kollektionen kommer att finnas i cirka 200 utvalda H&M-butiker och det är första gången någonsin som H&M samarbetar med ett accessoarmärke.

”Vi känner oss hedrade över att vara en av de modeikoner som H&M väljer att samarbeta med. Vi har skapat en kollektion som tilltalar modemedvetna och urbana kvinnor och som dessutom innehåller fantastiska plagg och accessoarer för män. Jimmy Choo kommer att ge H&M en sofistikerad, glamorös och trendriktig kollektion – enkel att matcha och lättburen för både dag och kväll”, säger Tamara Mellon, grundare och vd för Jimmy Choo.

Jimmy Choo lanserades 1996 och har sedan dess varit på allas läppar – och fötter. Framgångarna har blivit så stora att Jimmy Choo nu existerar i nästan varje modesäker kvinnas garderob. Varje gång en röd matta rullas ut så är de omtalade skorna på plats.

Fortsättning på nästa sida…

”Vi tycker att Jimmy Choos skor och väskor är fantastiska. De är glamorösa och sexiga, och ger omedelbar stil och elegans även till den enklaste outfit. Jag gillar hur vi har arbetat med kläder som accessoarer till skorna och väskorna i stället för tvärtom. Det här samarbetet är extra spännande eftersom det är vår första designerkollektion med skor. Vi är väldigt glada över att kunna erbjuda våra kunder dessa fantastiska skor och väskor av hög kvalitet”, säger Margareta van den Bosch, kreativ rådgivare, H&M.

De berömda skorna kommer att stå i centrum för den exklusiva kollektionen för H&M, men det finns mer att se fram emot. Jimmy Choo har också gjort sig kända för sina väskor, och kollektionen kommer även att innehålla ett stort utbud av accessoarer för den rätta lyxiga looken. Tillsammans med damplaggen och herrkollektionen kommer Jimmy Choo verkligen att sprida nattens glamour på H&M.

Bilder och information: H&M.

Dela denna artikel
Hjälp till att sprida ordet