(Sponsrad Artikel)
Telefon som möter asfalt eller stengolv. Telefon som tappas i toaletten. Telefon som glider ur handen. Varenda person med en smart- eller iphone känner igen sig. Och minns hur surt det är med sprucken skärm eller telefon som lever sitt eget liv för att den tvingats ta in vatten. Det behöver inte vara särskilt dyrt eller omständligt att fixa dina telefonproblem. Ifon är en auktoriserad Samsung servicepoint med 17 butiker runt om i landet som lägger sin själ och omsorg i just det. De reparerar även Iphones och Ipads, erbjuder expresservice samt tar emot inskick (skicka in din telefon privat via hemsidan eller via ett direkten-ombud). Både Charlotte Perrelli och bloggerskan Kissie hyllar Ifons service. Dessutom finns ett stort utbud av skal och tillbehör.
Finest.se ringde upp Limore Dramy (ekonomi ansvarig) på iFon för att ta reda på varför man ska välja just dem när telefonen behöver akutvård.
Hej Limore, varför ska man välja just er?
-Vi har erfaren, kunnig och serviceinriktad personal som får fortbildning från bl.a. Samsung. Som kund får man 90- dagars garanti på reparationen man utför hos oss. Även vår expresservice är oslagbar och väldigt uppskattad! Man kan ta en fika eller glass i butiken medan man väntar, eller varför inte passa på att göra något ärende? Oavsett det gäller en telefon, en iPad eller en tablet så är den reparerad på en timme, lagom till du är färdig.
Vilken skada på telefonen skulle du säga är absolut vanligast?
-Förutom trasigt glas och display är det vanligt att kunder lämnar eller skickar in telefoner med fuktskador och då utför man en fuktsanering. Det är även vanligt att telefonen inte tar laddning och att laddkontakten glappar. Då byter våra tekniker ut laddkontakten på telefonen.
Ni har ju sk express-service, vad betyder det i praktiken? Hur snabbt kan jag få tillbaka min telefon?
-Det innebär att reparationen du lämnar in blir färdig på en timme från att du lämnar in den, mot en expressavgift på 200kr. Det är väldigt populärt bland våra kunder och många som jobbar passar på att komma in med sina telefoner på sin lunch.
Charlotte Perrelli hyllar er express-service på en timme, kan man förvänta sig det även som icke-kändis?
-Självklart, alla är välkomna att ta del av expresservicen i samband med att de lämnar in sina reparationer! Vi erbjuder även ”på-platsenservice” vilket gör det möjligt för våra tekniker att åka ut till er och reparera era telefoner där ni befinner er.
Märker ni någon skillnad på skador och reparationsbehov under sommaren jämfört med andra säsonger? Vilken dag på året får ni in mest telefoner för reparation?
-Absolut! Under sommaren och runt högtider är det många som skickar in eller kommer in med reparationer till oss. Det händer att man tappar sin telefon i vatten på semestern eller att man har råkat tappa telefonen och många vill ha sin telefon reparerad så snart som möjligt. Många vill passa på att reparera sina iPads och tablets inför semestern så att barnen har något att sysselsätta sig med under resorna. I midsommar hade vi fullt upp med både kunder som kom in med reparationer samt kunder som skickade in sina telefoner.
Ni som räddar telefoner dagligen, har du några kreativa tips på hur man undviker att t.ex få sprucken skärm?
-Jag kan tycka att det är en bra investering att skydda telefonen med ett skal samt ett skydd. Våra tekniker kan montera ett pansarglas som kostar 299kr (endast 199kr i samband med reparation), vilket är ett skydd av härdat glas vilket gör skärmen mer slagtåligt.
Förutom att ni reparerar både telefoner, iPhones och iPads så har ni stort utbud av skal och tillbehör, något särskilt du vill tipsa om där?
-Min kollega har ett skal från vår butik som jag själv är väldigt sugen på att köpa. Jag har sagt att jag skulle köpa en iPhone 6 bara för att kunna använda det skalet!
Kan man handla tillbehör och skal på webben?
– Snart kan man även handla skal och tillbehör på webben!