Sugen på nått?

Gott och nyttigt!

Idag när det är lördag kanske du vill unna dig något gott men ändå nyttigt och då kan detta vara ett bra alternativ. En nyttig bananglass med krossad mörk choklad.

Bananglass med krossad Choklad

2 frysta skivade bananer
(Jag tipsade i ett tidigare inlägg om att skiva banan och ha klart i frysen och bara ta fram vid behov, jag fryser alltid mina bananer om jag känner att jag inte kommer hinna äta bananerna innan dom blir dåliga)
2-4 bitar mörk choklad (helst minst 70%)
(Jag använder den ännu nyttigare chokladen Esthechoc)

Gör så här:
Lägg i skivad banan i frysen minst 2 ½ timme (eller ta dina redan frysta bananer som du gjort sen tidigare). Plocka fram bananskivorna och lägg i en matberedare (med knivar) eller en bunke och använd en stavmixer.
Mixa bananskivorna till en krämig glass, tillsätt ev. lite vatten för att få en bra konsistens. Hacka sedan den mörka chokladen och lägg i mixern, mixa en kort stund, bara så att chokladen blandas runt med din bananglass.

Din glass är nu klar och redo att ätas direkt

banan

Jag kämpar på

Nu börjar den ge sig

Jag har ju varit sjuk alldeles för länge nu, men till min glädje börjar det ge med sig. Jag dricker ljummet citron och ingefärsvatten varje morgon, jag tar flitigt alla mina vitaminer och mineraler. Jag fyller på med andra hälsofrämjande saker som omega 3, Noni och magnesium plus att jag även tar Hårkontrolls tabletter.

Jag försöker lägga bort telefon och dator kl 22 för att få en bättre sömn, det funkar inte alltid men jag försöker. Jag kommer få möjligheten att få lite mer sömn nu när jag slutat på mitt ena konsultuppdrag. Jag försöker få rutin på träningen även om den varit extremt lugn nu när jag varit risig. Men hellre en promenad än ingenting.

Maten lyckas jag faktiskt bra med. Jag får i mig frukost, mellis, lunch, mellis och middag dom flesta dagarna. Tänkte skriva lite mer om vad jag äter i ett senare inlägg.

Mitt nya favvoställe att träna på är utegymmet i Vasaparken som nyligen öppnat. Där kör jag ca 2 gånger i veckan och resten på SATS eller Balance. Jag har haft ett uppehåll från min tränare Anter på Crossfit Medis nu när jag varit dålig eftersom att Crossfit och tuffare träning inte passar ihop med sjukdom. Men vi kör igång snart igen, nästa nästa vecka kanske.

Delar av utegymmet och jag älskar stolpen i mitten där jag kan använda både mitt TRXband och sätta fast gummiband i

IMG_2330

Sommarträning

Några sommarträningstips!

När det är sommar och man ändå vill hålla sig iform kan det vara bra med några tips på vägen, så här bjuder jag på några:

Sommarträningstipsen:

1. Se till att träningen blir rolig och bara bestäm att den ska bli av, skjut inte på det utan bara gör. Kombinera och gör träningen ute i solen då får du samtidigt en snygg bränna. Solbrännan blir ofta jämnare när du rör på dig än ligger stilla och steker i en solstol.

2. Ta hjälp av en kompis, utmana eller kanske ännu hellre peppa varandra att få till någon typ av träningspass.

3. Är du på semester gör träningen en del av att upptäcka ditt resmål. Klättra, promenera, gå på upptäcktsfärd där man inte kan komma med bil. Jag älskar att aktivera mig på semestern.

4. Gör en Facebookgrupp med några vänner där ni postar peppande och hjälpande saker som kan öka träningsmotivationen.

5. Sätt upp ditt mål, sen är det viktigt att sätta delmål. Att bara ha sitt slutgiltiga mål kan kännas oövervinnligt så delmål är dom man jobbar efter under resans gång.

6. Idag finns det en massa olika kanaler på nätet och appar i telefonen som hjälper till med inspiration och övningar du kan göra även om du inte har ett helt gym till hjälp. Bara att söka på Youtube (ex ”utomhusträning” eller hemmaträning”) och bland appar (ett exempel på app kan vara Seven, ett träningsprogram på 7 minuter utan hjälpmedel)

7. Skaffa enkla hjälpmedel som ett gummiband eller ett par hantlar, det kan hjälpa till med motivationen. Själv har jag ett TRX-band vilket jag tycker är helt suveränt. Samma sak där bara att söka på övningar på nätet.

8. Sätt upp ett start och ett stopp på din träning innan du börjar så du vet exakt hur mycket eller länge du ska hålla på. Det underlättar att hålla fokus och gör träningen mer strukturerad. Det viktiga är att du gör nåt så sätt inte för höga och krävande start och stopp om du har svårt att hålla motivationen uppe.

9. Gör träningen lättillgänglig. Om du är ute och reser se till att du har med dig ett par träningsskor. Den bästa träningen är den som blir av och nu kan du upptäcka ditt resmål och få motion på samma gång.

10. Passa på att testa utomhussporter nu när det är sommar. Prova kanske tennis, ridning, klättring, paddla kajak eller löpning. Fantasin är det enda som begränsar dig.

11. Lata dagar på stranden eller vid poolen? Javisst, men när du tar ett dopp passa på att simma några längder och innan det är dags för lunch gör 10 knäböj, 10 sit ups och 10 upphopp. Det behöver inte vara ett helt träningspass men bestäm dig för att göra nåt.

12. Lek med kidzen (egna, kompisens eller syskonbarnen) spela badminton, strandtennis, klättra i lekplatsen eller spela boll.

Några av mina semesteraktiviteter:

resa_02 Resa_01

På landet hänger jag upp mitt TRX-band i trädet

IMG_6303

Connoisseurevent

Connoisseur + BMW

Igår tog jag med mig Platin till Connoisseur och BMWs event på Nobis uteservering. Det bjöds på bubbel och massa bil snack och jag bestämde mig för att på Connoisseurs motordagar som är 3 juni provköra caben som dom visade upp igår om den finns på plats.

Tack Platin, Connoisseur och BMW för ett trevligt event i strålande solsken!

pl

Bilderna har jag lånat ifrån Platins blogg

Nu har jag testat!

För mig ett nytt solpuder!

Jag har kastat mitt gamla solpuder jag hade hemma efter att ha testat en Limited Edition från Maria Åkerberg som heter Compact Powder Sunset. Jag tycker att den ger en perfekt sommarlyster nu innan jag har hunnit skaffa mig någon egen sådan. Men jag misstänker att jag kommer fortsätta att använda solpudret även när jag fått lite sommarbränna eftersom att den ger just en sån fantastisk lyster.

Vill du så går det även att använda den som ögonskugga eller rouge. Bara att du använder din fantasi.

Den finns att köpa på flera olika ställen och du hittar inköpsställena på www.mariaakerberg.com eller googla helt enkelt. Vad skulle man göra utan Google 😉

maria åkerberg

New Clinic

Skönhetsbehandlingar är något jag älskar

Ni som läser min blogg vet att jag brinner för olika typer av skönhetsbehandlingar och provar mer än gärna det mesta inom det området.

Häromdagen var jag och träffade Helena Kraft och Anna Stenbeck Billing som just startat upp New Clinic som är belägen på Sturegatan 36A. Hemsidan är under uppbyggnad men du kommer snart hitta all information där.

Jag har träffat båda två innan, Anna genom Victus (och kanske från Proforma Clinic som jag läste att hon jobbat på, där har jag gjort flera operationer. Men det är längesen) och Helena på Stureplanskliniken där hon jobbade tidigare.
Jag är extremt noggrann med vart jag gå och vem som behandlar mig, det har jag inte alltid varit och då kunde det ju bli lite konstigt också. Men jag hade tur för det kan gå riktigt illa om man väljer en oseriös behandlare eller klinik. Visste du att vem som helst (utan utbildning eller liknade) idag får behandla och utföra fillersbehandlingar, galet om du frågar mig.

Här kommer jag iallafall känna mig helt trygg.

BEHANDLINGAR

På salong kommer dom göra flera olika behandlingar bl.a.

Botoxför att fixa till det du inte är nöjd med så som bekymmersrynka, veck i pannan eller fina linjer vid ögonen. Dessutom kan du även behandla handsvett och svett i armhålan.
Jag funderar på att testa göra armhålorna nu till sommaren, hur skönt skulle det inte vara att slippa fundera på armhålsvett i sommarvärmen.

Fillersvet jag att dom tillhör eliten på i Stockholm och där behandlar dom alla områden som går med fillers. Men några alternativ är kinder, acneärr, läppar och djupa rynkor.

Sclerosering – är för att ta bort missprydande kärl på benen, omg vad jag behöver det.

IPL – hudföryngring, hårborttagning pigment borttagning kärl i ansiktet. Detta är jag mycket bekant med efter 1,5 år på Victus och jag är typ beroende. Jag är snart hårfri på alla ställen som jag önskar på kroppen och jag har nog inte ett kärl kvar i ansiktet.

Hudvård – kommer du kunna göra kemiska peelingar vilket jag älskar och tycker att alla borde testa. Huden får en extrem lyster och den blir len som en babyrumpa. Dessutom säljer dom medicinska hudvårdsprodukter.

Konsultationer – till en av landets bästa plastikkirurger Anders Liss på Art Clinic. Så blir du sugen på att göra ett större ingrepp så bokar du tid hos Anders.

image1

Kontakt
Anna Stenbeck  Billing
Leg. sjuksköterska
E-post: anna@newclinic.se
070-738 86 83

Helen Kraft
Leg. sjuksköterska
E-post: helen@newclinic.se
073-766  76 67

Utomhusträning 

PT kunder i Vasaparken

Klocka 7.30 hade jag tränat klart mina tre PT kunder på utegymet i Vasaparken och då var det dags för egenträning.

Det blev flera olika TRX övningar, armgång och magövningar i stegen, jämfota hopp och squash i trappan.

Skönt pass i strålande sol!


Skönt att ha promenerat med hunden, tränat kunder, tränat själv och ätit en god frukost allt innan klockan slagit 09.00.

EM Event gör företagsevent

Vi gör inte bara bloggevent

Vi på EM Event gör fler saker än bara bloggevent som ni är vana att se här på bloggen. Vårt senaste uppdrag var för ett stort mediaföretag som vi gjorde en 2-dagars konferens åt som ägde rum ute i skärgården.

Det är bra mycket mer att planera än man kanske tror och tar man då hjälp av ett eventföretag som dom gjorde så spar man både tid och problem som kan uppstå. Vi såg helt enkelt till att allt klaffar och logistik med detaljplanering av både konferens, aktiviteter och att kvällsaktiviteterna funkar.

Vi tycker dessa uppdrag är fantastiskt roliga och behöver ditt företag hjälp med events, kick offer, konferenser, partnerträffar eller liknade kontakta oss gärna så ser vi till att ni får det lilla extra.

Vi är specialister på att hitta den röda tråden och sy ihop det till en helhetsupplevelse.

Här ”släpper” vi iväg dom på morgonen med båten ut i skärgården för vidare aktiviteter och konferens
Innan ombordstigning fick alla påsar fyllda med information, lite överraskningar och lagindelningar
(eftersom att detta inte är några PR event så har jag valt att blurra loggor)

IMG_2358

Ett hälsosammare liv

Idag är jag mindful

Jag har ju sen ett par veckor tillbaka börjat ta tillbaka mitt liv och det jag mår bra av.

Träning och kost har jag försummat helt under en lång period men nu sakta men säkert börjar jag ta tillbaka allt som får mig att må bra.

Träningen är igång, kosten sköter jag, sömn ska bli bättre och jag ska vara mindful istället för mind full.

Med det tänkte jag även prova lite nya kosttillskott. Jag är van att köra på mina ”byggar” tillskott men tänkte nu prova Moroinda och jag börjar med deras Noni juice. Paketet kom idag så imorgon drar jag igång.

FRÅN MORINDAS HEMSIDA

Tahitian Noni™ Original var den första nonidrycken på den europeiska marknaden och har satt standarden för en hel industri.

Som marknadsledande inom/innen utveckling av noniprodukter har Morinda identifisert iridoider som det viktigste fytonæringsstoffet i noni. Denne substans gör vår produkt unik og differentierar/skiller oss från/fra andra ”vanliga juicer”. Tahitian Noni™ Original ger/gir dig 50mg iridoider per 100ml.

Den innehåller naturligt mangan som skyddar dina celler mot fria radikaler. Det bidrar också till att upprätthålla normal benkvalitet och till att ge dig en normal ämnesomsättning.

Innehåller 50mg iridoider per 100ml.

Mindfulness

Intervaller 

Första intervallerna på 4 veckor

Eftersom jag dragits med en extremt långvarig förkylning så har jag inte kunnat springa alls och speciellt inte några intervaller. Men igår kväll när jag kom hem ifrån landet begav jag mig till gymet för att köra en PW, axlar och testa på lite intervaller.

Det blev 12.0 i tempo (inte så högt men måste börja försiktigt), 1.0 i lutning och 30 sekunder löpning och 30 sekunder vila. Jag gjorde 6 stycken och det kändes riktigt bra.

Nu nu håller jag tummar och tår att allt är påväg åt rätt håll, så jag kan börja träna med Anter igen så snart som möjligt.

Lockar i håret

Var tvungen att köpa den

Efter att ha varit på Paul Mitchells salong ett par gånger och fått håret lockat var jag till slut tvingen att köpa locktången som dom använde. Det ger enligt mig fina och hållbara lockar. Dessutom går det snabbt att fixa till det vilket jag inte är van vid då jag har ganska mycket hår.

Så numera är jag med en ”express ion curl XL”

IMG_1823

Som ni ser på bilden i nedre vänstra hörnet så är min älskling Molly välkommen på salongen <3

IMG_1817

Detta var besöket jag gjorde samma dag som Finest Awards

IMG_1881

Saltbehandling

Nu får jag saltbehandlingar

Jag har en längre haft problem med min andning och nu har jag dessutom varit förkyld i 4 veckor. Men detta ska mitt kort på Stockholmsaltrum rå bot på hoppas jag.

Jag var på min första salt och ljusterapi behandling i torsdags och nästa vecka startar jag även med saltyoga. Det ska bli så spännande, jag är inte en yogatjej egentligen men har kommit till insikt med att yoga bara kan göra bra saker för mitt välmående och kropp.

Så nu kommer jag göra minst en behandling i veckan på saltrummet och jag både tror och hoppas att det kommer göra underverk för mig.

Jag återkommer såklart med mina känslor och upplevelser med detta när jag testat några gånger. Men det kändes oerhört bra efter första behandlingen. Detta trots att jag råkade somna en stund och det ska man ju inte göra när man får ljusterapi som ni kanske förstår. Men saltet gör ju sin inverkan trots lite insomningar.

Hela rummet är täckt med salt golv, väggar och tak plus att det blåses in mikropartiklar med salt i luften så man hela tiden andas in rätt mängd salt.

Dessutom har jag mina Good Balancearmband på mig med magneter och joner så det hjälper mig till min optimala hälsa också.

IMG_2365